Gå til innhold

22-åring døde i Sverige av korona

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du frem til? Unge mennesker dør av sesonginfluensa også. 

Anonymkode: 2c355...90f

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Trist. De finner sikkert noe å kalle risikogruppe hos han også. Det virker som det er en bevisst strategi. Jeg får håpe at det ikke blir for mange slike tilfeller, men det kommer til å bli flere unge som har lagt i respirator der kroppen ikke makter mer. Uansett veldig triste nyheter. 

Anonymkode: 8524d...86c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke den sesonginfluensaen snart oppbrukt? 

Anonymkode: ee3c3...77b

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eier du ikke empati? Du kunne i det minste nevne at det er sørgelig at unge mennesker dør, men.... 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eier du ikke empati? Du kunne i det minste nevne at det er sørgelig at unge mennesker dør, men.... 

Selvsagt har jeg det. Men disse unge som døde før corona kom fikk da aldri samme oppmerksomhet. Er det rettferdig synes du? Er det verre å dø av corona enn influensa? 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne like gjerne sagt: Hva vil du fram til? Unge mennesker dør i bilulykker også.

Anonymkode: 03e7c...9fc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har jeg det. Men disse unge som døde før corona kom fikk da aldri samme oppmerksomhet. Er det rettferdig synes du? Er det verre å dø av corona enn influensa? 

Det er skremmende, interessant, og nyttig siden de i 20-årene tror at korona ikke er farlig for dem. Vi kan se mot andre land og lære, og være mer forberedt. 

Og det er verre å dø av korona. Influensa er ikke like smittsomt, og det finnes vaksine, og det sies at det er verre å dø av korona enn influensa. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nArdA/nye-retningslinjer-ved-ahus-vil-hindre-at-corona-pasienter-lider

Anonymkode: af98a...b7e

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å opplyse og spre nyheter. Og evt diskutere saklig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korona: Hos noen av pasientene slutter lungene å fungere, og fylles med væske. Pasienten får ikke luft, og det blir en opplevelse av desperasjon.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hakk i plata? Du høres ut som om du er installert med et program som skriker ut "Det dør folk av sesonginfluensa!", "hysteri!", "underliggende sykdommer!"

Herregud, alle vet at folk dør av sesonginfluensa i blant. Nå snakker vi om SARS-2, ikke influensa. Lag en tråd om influensa du så kan du mase om det der. Drittlei de samme replikkene i hver tråd.

Trist med den unge svensken som døde. :(

Anonymkode: 18050...f0f

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er skremmende, interessant, og nyttig siden de i 20-årene tror at korona ikke er farlig for dem. Vi kan se mot andre land og lære, og være mer forberedt. 

Og det er verre å dø av korona. Influensa er ikke like smittsomt, og det finnes vaksine, og det sies at det er verre å dø av korona enn influensa. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nArdA/nye-retningslinjer-ved-ahus-vil-hindre-at-corona-pasienter-lider

For de fleste, så nei. Det er jo ikke det. Er akkurat som med andre sykdommer av virus, noen dør av de, veldig få dog. De andre gjør det ikke. De fleste merker ikke noe. Så det har jo ingen effekt foruten å skremme de som allerede er skremt. For de som har lest mer om virus, vet jo at noen vil dø, uansett alder. Men vi vet jo nå at den er ekstremt lite dødsfall blandt de unge. Og derfor ikke like farlig for 99% av de.

Anonymkode: 67deb...606

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist. De finner sikkert noe å kalle risikogruppe hos han også. Det virker som det er en bevisst strategi. Jeg får håpe at det ikke blir for mange slike tilfeller, men det kommer til å bli flere unge som har lagt i respirator der kroppen ikke makter mer. Uansett veldig triste nyheter. 

Det skremmer meg også. Jeg tror jeg er ung og frisk, men ved undersøkelse så kan de sikkert finne høyt blodtrykk eller begynnende diabetes osv. Og han som døde i Sverige trodde også at han var frisk. Stakkars familien. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Unga människor dør varje dag, några från cancer, andra från hjärta / kärlsjukdom, självmord och nu senast Corona. Vad vill du göra med sådan rapportering ? Är inte unga människors död alltid tragisk?

Anonymkode: bc31f...d4c

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke den sesonginfluensaen snart oppbrukt? 

Anonymkode: ee3c3...77b

Enig. Er overrasket over at linken til saken om de to ungdommene som døda av influensa er klasket ut her enda.

Anonymkode: aa819...a94

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Er overrasket over at linken til saken om de to ungdommene som døda av influensa er klasket ut her enda.

*ikke

AnonymBruker
Skrevet

Det skremmer meg også. Jeg tror jeg er ung og frisk, men ved undersøkelse så kan de sikkert finne høyt blodtrykk eller begynnende diabetes osv. Og han som døde i Sverige trodde også at han var frisk. Stakkars familien. 

Jeg har til og med sett eksem bli nevnt som underliggende sykdom.... Om man leter med lupe har vi alle noe tror jeg. Jeg synes det ser ut som den rammer tilfeldig i forhold til hvem som blir alvorlig syke. Blodtrykk overvektige har lavere overleve, men du store hvor syke folk blir selv om de overlever. Til og med her i Norge er de bekymret for om vi har kapasitet til å rehabilitere. (Gidder ikke lete etter kilde, leste det i vanlig norsk avis). Dette er ingen influensa. Takk og lov at vi har tatt dette så alvorlig.

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke oppbrukt så lenge det fortatt skjer. Eller er det ikke fælt å dø av influensa? 

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Min hjerne og følelser tror at høyt blodtrykk og kraftig overvekt er to faktorer som spiller en stor rolle når det kommer til dødelighet og korona. 

Men det er jo bare noe jeg personlig tror... 

• Opprett ny...