AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Hei. Jeg har alltid vært glad i godteri og spiser til tider store mengder. Når andre sier de er glad i godteri så er de aldri i nærheten av min mengde. Forrige helg for eks i løpet av 3 kvelder spiste jeg: 400 gram maarud potetgull, kims snack chips 180 gram. En hel 3 pakk med kvikk lunsj, 200 gram daim sjokolade, 1 pose walkers liquorice karameller, 1 pose gelegodteri 160 gram, 2 poser djupur (lakris og sjokolade) â 100 gram, badeskum gelegodteri 180 gram. Ser jo at dette er ekstremt mye, finnes det noen andre som kan spise så store mengder godteri? Begynner jo å lure om jeg sliter med overspising eller annet, jeg forbinder godteri med kos. Blir ikke kvalm, ikke veldig overvektig men noe, spiser lite mat i tillegg da. Andre som kjenner seg igjen? Gode råd for å slutte? Har satt meg selv på lavkarbo nå da siden det vet jeg har funket tidligere, men det kommer en sprekk etterhvert vet jeg. Anonymkode: da6ed...990
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Både jeg og mine barn er like😅 vi er tynne alle 3, men klarer å trø i oss enorme mengder godteri. Min tynne 7 åring kan lett hive nedpå en stor sjokoladeplate på null komma niks. Vi spiser små måltider ellers😂 Anonymkode: a39e2...1b6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 Jeg klarte slike mengder tidligere, men sist jeg spiste 2 poser lakris og en pose blandet godt (den ferdige posen med skumbanan, gelesnop osv) ble jeg veldig kvalm. Tolker det som at kroppen min ikke vil ha mer av dette. Anonymkode: b4505...0da 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 Ja, det der kunne jeg lett greid på 3 dager. Jeg ville sikkert blitt skjelven, stressa og uvel, men ikke noe problem å innta sånne mengder. Det er jo det som er så skummelt med søtsaker og potetgull, at man ikke får nok. Anonymkode: 08167...f93 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og mine barn er like😅 vi er tynne alle 3, men klarer å trø i oss enorme mengder godteri. Min tynne 7 åring kan lett hive nedpå en stor sjokoladeplate på null komma niks. Vi spiser små måltider ellers😂 Anonymkode: a39e2...1b6 Ikke for å virke dømmende, men jeg hadde aldri latt min 7-åring spise så mye godteri.😲 Selv om man ikke legger på seg, så er det veldig usunt for de små kroppene. Hvis man sammenligner mengde for barn vs voksen, så kan man lett gange mengden med 3 før det tilsvarer mengden for en voksen. I dette tilfelle: 3 store plater med sjokolade. 😶 Anonymkode: 85d60...4c3 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 Jeg kunne fint spist den mengden. Men jeg gjør det ikke lenger. Har aldri vært overvektig. Man kan velge å spise vanlig mat og ikke kjøpe inn store mengder snop. Anonymkode: 69f39...835 1
Ava Mae Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og mine barn er like😅 vi er tynne alle 3, men klarer å trø i oss enorme mengder godteri. Min tynne 7 åring kan lett hive nedpå en stor sjokoladeplate på null komma niks. Vi spiser små måltider ellers😂 Anonymkode: a39e2...1b6 Er jeg den eneste som sliter med å skjønne smilefjesene i dette innlegget? Jeg ser ikke humoren i dette i det hele tatt, du skader jo regelrett ungene dine på lang sikt med dette kostholdet (eller strengt tatt mangelen på det). At du velger å gjøre dette med DIN kropp er din sak, hva du velger å gjøre med deres er en annen. At dere er tynne spiller ingen rolle i det lange løp. Tynne mennesker får også diabetes og hjerteproblemer, begge er i risikogruppen når det gjelder et alvorlig forløp ved Koronasmitte så kanskje på tide å endre kurs??? 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og mine barn er like😅 vi er tynne alle 3, men klarer å trø i oss enorme mengder godteri. Min tynne 7 åring kan lett hive nedpå en stor sjokoladeplate på null komma niks. Vi spiser små måltider ellers😂 Anonymkode: a39e2...1b6 Hva synes barnas far om dette? Mat er viktig for barn i vekst og gode vaner starter tidlig. Det har ikke bare med å ikke være feit som barn, men sunn når man er voksen. Min mann har i allefall skikkelig sur om jeg gav barna snop i stedet for næringsrik mat. Noe som også er kjent er at foreldrene er de siste som ser at barna er tykke... Det er lettere å ha sundt kosthold hele veien enn å snu et dårlig et. Anonymkode: 94f9d...83c 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #9 Skrevet 29. april 2020 Hvordan kan du spise så mange kalorier uten å legge på deg? 😦 Hvor store porsjoner med mat spiser du ellers? Jeg er en godtemoms men må begrense meg til helgene får å holde vekten Anonymkode: 9eac3...5ee
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #10 Skrevet 29. april 2020 Jeg spiser også mye godteri, der sier det aldri stopp..Kan bare hive innpå med alt. mens vanlig mat der blir jeg fort mett og kvalm alltid lurt på hvorfor det er sånn. Jeg er tynn Anonymkode: d2ec1...0c7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 Jeg kan spise helt enorme mengder av sjokolade og diverse bakevarer, men jeg klarer å begrense meg til bare 2-3 ganger i måneden. Jeg ville aldri latt noen se hva jeg får i meg i løpet av en halvtimes tid, jeg bare mater på som om jeg var en makuleringsmaskin... 🙁 Anonymkode: e24e8...c8e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 Da jeg var tenåring/ung voksen og drev med konkurranseidrett så spiste jeg mye godteri. Nå som voksen har jeg rett og slett ikke lyst på det lenger. Spiser sjokolade mange ganger i uken, men alt utover en liten sjokolade gir meg bare en ekkel følelse i ganen og et blodsukker som går i gulvet etter en time. Anonymkode: b6fb7...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #14 Skrevet 29. april 2020 Jeg tror faktisk jeg kan spise ubegrenset. Har jeg godteri, spiser jeg godteri, det er helt håpløst. Misunner de som blir kvalme eller får vondt i magen av for mye, jeg kan bli mett, men selv da spiser jeg videre. ELSKER det, og hadde spist absolutt hele tiden om jeg ikke ville blitt feit av det. Anonymkode: 091f9...237 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #15 Skrevet 29. april 2020 Ja, og det kan hele familien også uten å bli uggen før alt for mye er inntatt. Det har alltid gått lett ned i store mengder, så passer på å ikke ha noe i hus utenom det jeg kan spise der og da. Anonymkode: 7a778...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå