Pseodotwinmum Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Hei! Er det noen her som skal i samtale i 2020, eller har vært det de siste 2 år angående sterkt ønske om keisersnitt?Skal i samtale på en av sykehusene i Oslo.. Men gruer meg til å blottlegge meg og fortelle livshistorien min og om min traumatiske første fødsel, hvor jeg gikk med på å prøve vaginal fødsel selv om jeg hadde en veldig sterk magefølelse på at jeg skulle hatt KS, men siden legen jeg kom til for samtale sa til meg at de ikke så noen grunn til at jeg skulle få KS etter å ha målt mitt bekken pga mistanke om mekanisk misforhold og redsel for at dette var arvelig og funnet dette normalt.. størrelsen på bekkenet.. Så klarte jeg ikke si mer og ga meg. De burde stilt meg spm og funnet ut hvorfor jeg satt der og krampegråt fortsatt, men det gjorde de ikke. Jeg trodde jeg skulle komme å snakke med 1 person og en omsorgsperson feks jordmor, men istedet satt det en lege der og en legestudent, og siden de plutselig var 2 ble alt plutselig mye mer skummelt og jeg lot meg skremme til å legge en fødselsplan. Kort fortalt avtale om tidlig avbrytelse av fødsel. Også kort fortalt: De gjorde feil på meg under fødselen.. Dro ekstremt med 2 hender på underlivet mitt.. Dette føltes som et overgrep! Altså nesten på linje med voldtekt. Jeg måtte slå legen for at legen skulle holde opp, og klemte ut en stjernekikker på rekordfart fordi jeg hadde 100 % dødsangst. Dette endte så i heavy infeksjon og var på sykehuset i langt over 1uke.. Uansett nå vet jeg at jeg har nok til å få KS(nå vet jeg hva tidligere i livet mitt som har gjort til at jeg er kandidat for KS og i tillegg det at jeg hadde en fødsel som var som et overgrep). Men gruer meg så sinnsykt til samtaler, at de skal være harde og prøve å trykke meg ned og overtale meg til noe som er uaktuelt. Gruer meg til å ikke møte et medmenneske eller noen som ser meg, eller vil meg vel. Vil føles som et nytt overgrep å bare fortelle alt om livet mitt og fødselen igjen. Gruer meg og så mye til alt at jeg kommer til å vente lenge m å si dette om graviditet til familie og venner bare fordi jeg vet de kommer til å spørre meg om fødsel og påstå at vaginal fødsel er det beste igjen. Men de vet ingenting. Tenker faktisk på det at de (venner/fam) kommer til å ta opp fødsel m meg, som et nytt overgrep fordi de ikke forstår hva jeg har vært igjennom.. Og vet ikke hva j da skal svare hvis de spør meg om jeg skal ha KS eller V. fødsel. Men: Noen tips ift når jeg skal på samtale på sykehuset? Noen som går igjennom samtaler nå?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Ta med deg et brev som du ber legen lese før samtalen med deg. Anonymkode: fba48...7a8 1
Pseodotwinmum Skrevet 29. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2020 Takk for bra tips! Vet j kommer til å gråte sånn, og ikke få til å ordlegge meg "når det gjelder". Så det var bra! 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 Du trenger jo ikke fortelle alt så veldig detaljert. Bare si at du skal ha keisersnitt og stå på ditt, de tvinger ingen til vaginal fødsel. Til familie og venner kan du bare si at du har forliggende morkake, så vaginal fødsel er ikke mulig. Anonymkode: dc41c...508 3
Pseodotwinmum Skrevet 29. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2020 Takk!! 💘 Så fantastisk! Det skal jeg gjøre! Åh, noe så bra!! 1
Pseodotwinmum Skrevet 6. juni 2020 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2020 Update: Så jeg dro på timen, enda jeg kom for sent og ikke fikk med meg brevet.. , så ble jeg sett og hørt fra første stund. Jeg tror jeg bare kunne komt inn og sagt hei, så skjønte legen alt. Kan egentlig ikke skjønne at legen forsto så masse ut ifra min lille journal. De hadde skrevet så lite der ift min opplevelse av fødselen, men denne legen var en gud og leste mellom linjene. Samtalen ble en drøm, og alt gikk 1000 ganger bedre enn forventet. Nå er jeg så glad og lykkelig og gleder meg til KS. Jeg føler meg sett, tatt vare på og skal følges opp videre før selve KS og. Endelig får jeg det jeg hadde fortjent allerede ved forrige fødsel. Endelig kan jeg føle meg trygg, og endelig får jeg det som (iallefall nå etter _dårlig_ behandling på forrige sykehus, men og kanskje i det hele tatt) er mest egnet for meg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå