Gjest Septemberbrud05 Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Vi skal ha engangskameraer på byrllupsfesten, men jeg lurer litt på hvor mange vi bør ha. Vi blir ca 40-50 stk. Bør jeg kjøpe engangskamerarer med blitz?(regner jo med at flesteparten av bildene blir tatt inne...) Noen som har erfaring/gode råd å komme med?
MH Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Du bør absolutt velge kamera med blitz !! Og kanskje ha 5-6 stk. Sikkert mange som har med eget kamera også, de bildene kan dere sikkert også få etterhvert.
MH Skrevet 23. juni 2005 #3 Skrevet 23. juni 2005 En annen viktig ting når det gjelder engangskamera: De billigste gir ofte dårligst kvalitet på bildene. Jeg føler ofte at man betaler for det man får. Og sjekk holdbarhetsdatoen. Prøv å finne noen som ikke går ut før i 2006 eller 2007.
Gjest septemberburd05 Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Ok, blitz må man ha. Hvilke kameraer er å annbefalle? Jeg er ikke opptatt av at de er hvite utenpå, heller at bildene blir greie...
Gjest Oslopiken Skrevet 23. juni 2005 #6 Skrevet 23. juni 2005 Jeg har testet litt forskjellige engangskameraer, og de fra Kodak ga absolutt best bilder. Jeg kjøpte de på Kiwi, men jeg har sett dem andre steder også. Du kan få dem i rødt og blått bla, de heter noe med ultimate eller high definition tror jeg. Og du bør ha med blitz.
Gjest brud i fjor Skrevet 23. juni 2005 #7 Skrevet 23. juni 2005 Min erfaring er at det ofte blir elendige bilder med engangskameraer - særlig bilder som er tatt innendørs ettersom de blir mørke og kornete. Vi hadde ikke lagt ut engangskameraer i vårt bryllup, men veldig mange av gjestene hadde digitalkameraer og veldig mange har gitt oss cd-er med bilder i ettertid. Så vi har flere hundre bilder fra festen i tillegg til de bildene som ble tatt av hun som hadde ansvaret for å ta bilder gjennom hele dagen. Jeg vet det ikke var det du spurte om, men jeg ville bare gi et lite tips likevel.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2005 #8 Skrevet 23. juni 2005 Min erfaring er at det ofte blir elendige bilder med engangskameraer - særlig bilder som er tatt innendørs ettersom de blir mørke og kornete. Vi hadde ikke lagt ut engangskameraer i vårt bryllup, men veldig mange av gjestene hadde digitalkameraer og veldig mange har gitt oss cd-er med bilder i ettertid. Så vi har flere hundre bilder fra festen i tillegg til de bildene som ble tatt av hun som hadde ansvaret for å ta bilder gjennom hele dagen. Jeg vet det ikke var det du spurte om, men jeg ville bare gi et lite tips likevel. Eg kan skrive under på denne! Vi skal ha ein pc med multi-minnekortlesar ståande under festen, slik at folk kan legge inn bildene sine. Folk kan også få med seg cd-ar dersom dei vil sende oss bilder seinare. Så godt som som alle har digital-kamera i dag, og vi kjem til å oppfordre folk til å ta bilder! Så kan vi sjølv velge kva vi vil framkalle, og velge bort alle dårlege bilder.
Catzy Skrevet 24. juni 2005 #10 Skrevet 24. juni 2005 Vi kjøpte fra Japan Foto, 2 stk for 99 kr. Grei kvalitet, med blitz. Men få noen til å holde et lite "introkurs" på kamerabruk. De bør nemlig ikke brukes til langdistansebilder, og heller ikke til altfor nære bilder. Og forklar hvordan blitzen virker i samme slengen. Da er det større sjanse for at dere får bra bilder. Vi har mange som er tatt for nær og for langt unna, tror det kunne vært unngått hvis man hadde hatt en morsom forklaring fra toastmaster eller liknende. Catzy
BergensBrud05 Skrevet 24. juni 2005 #11 Skrevet 24. juni 2005 [Eg kan skrive under på denne! Vi skal ha ein pc med multi-minnekortlesar ståande under festen' date= slik at folk kan legge inn bildene sine. Folk kan også få med seg cd-ar dersom dei vil sende oss bilder seinare. Så godt som som alle har digital-kamera i dag, og vi kjem til å oppfordre folk til å ta bilder! Så kan vi sjølv velge kva vi vil framkalle, og velge bort alle dårlege bilder. Lurt lurt lurt Vi satser også på at folk tar bilder (digitale) og sender oss. I tillegg skal vi ha fotograf med oss under det meste av festen. Har hørt en del historier om noget underlige bilder (gjerne kun fra nahspielet) fra engangskamera i bryllup Kan jo være morsomt det, men ikke sats på å få fine bilder som virkelig dokumenterer dagen/festen på denne måten
Snutus Skrevet 24. juni 2005 #12 Skrevet 24. juni 2005 Vi kommer til å ha engangskameraer i tillegg til at vi får digitale bilder fra vennnene våre. Min søster hadde engangskameraer og fikk utrolig mange kule bilder. Kameraene koster uansett ikke mer enn at det ikke er krise dersom bildene blir bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå