Gå til innhold

Mitt datter som er russ har fått kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er myndig, og anbefalingene fra FHI sier at man kan ha en fast partner og omgåes denne som normalt. I utgangspunktet er det ingen grunn til at hverken hun eller kjæresten skal treffe besteforeldre nå. Dersom noen av dem deler husstand med noen i risikogruppe bør de heller begrense hvem andre de treffer, utover hverandre. Og hvis hun har vært borte en måned har hun da heller ikke utsatt deg for noen risiko. Det snakkes om å ha restriksjoner ut året, du forventer vel ikke at en 18-19-åring skal sette kjærlighetslivet på vent så lenge? Jeg er 40, og kommer heller ikke til å gjøre det, liksom. 

Anonymkode: e622a...2d9

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er myndig, og anbefalingene fra FHI sier at man kan ha en fast partner og omgåes denne som normalt. I utgangspunktet er det ingen grunn til at hverken hun eller kjæresten skal treffe besteforeldre nå. Dersom noen av dem deler husstand med noen i risikogruppe bør de heller begrense hvem andre de treffer, utover hverandre. Og hvis hun har vært borte en måned har hun da heller ikke utsatt deg for noen risiko. Det snakkes om å ha restriksjoner ut året, du forventer vel ikke at en 18-19-åring skal sette kjærlighetslivet på vent så lenge? Jeg er 40, og kommer heller ikke til å gjøre det, liksom. 

Hehe, det spørs hvor gale folk er. Har sett et videoklipp der man anbefaler å ikke ha oralsex med samboer eller ektemann grunnet Corona 🤣🤣🤣 det var da grenser for hvor mye man skal blande seg inn i privatlivet til folk. 

Anonymkode: b6b61...058

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sier at "Hun har menget seg med hans venner/familie i tillegg til de faste hun henger med her i bydelen". Det er absolutt mulig å treffe kjæresten sin uten å "menge" seg med hans familie, venner og sine egne venner. At både hun og kjæresten er forsiktige og treffer minst mulig venner og slekt er ikke å sette kjærlighetslivet på vent.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen regler om isolasjon i det hele tatt. Man har ingen forbud mot å møte kjærester nå til dags. Vi er ikke isolert eller i karantene per d. d. Det er heller ikke utstedt noe forbud mot kyssing eller sex med sin egen kjæreste. Og hvorfor skal de plutselig omgås besteforeldre, men ikke hverandre? Det er jo mer logisk at de ikke omgås besteforeldre nå uansett. 

Anonymkode: b6b61...058

Enig. Det er ikke noe problem å omgås kjæresten sin. Besteforeldre i risikogruppe burde hun uansett holde seg unna. Her tenker jeg at mor bør slappe av litt, og unne datteren å ha en kjæreste. 

Anonymkode: fbeb5...720

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer mer på at datteren tydeligvis ikke følger retningslinjene enn at hun har fått seg kjæreste.  Særlig når hun har  en syk mor og gjerne flere andre som må tas hensyn til.

Anonymkode: 07263...67e

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært veldig syk og måtte isolere meg nesten en måned og da bodde hun hos sin far, derfor har jeg ikke sett henne på over en måned. 

Hun skriver at "hun har vært veldig syk" ikke at hun er. Og heller ikke at noen er i risikogruppen. Uansett så har datteren bodd hos far i over en måned og er da ikke en trussel til mor. 

Jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At hun har fått seg kjæreste er jo ikke noe problem i seg selv, men problemet er jo at hun bryter alle isolasjons-regler. Hun setter mange liv i fare. Jeg er sikker på at både hun og kjæresten har besteforeldre og andre eldre familiemedlemmer, som hun faktisk VELGER å risikere livet til. Og det synes ikke jeg du overreagerer på i det hele tatt.

Anonymkode: 278d5...24e

Det at hun har fått seg kjæreste er jo fantastisk for henne. Jeg bare tenker på at de to nå bryter alle regler.. 

Ts

Anonymkode: 4364c...3a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Jg har vært isolert med Corona både hjemme/sykehus i over en måned og har vært veldig veldig syk, derfor har jeg ikke sett henne på snart 6 uker.

Det at hun har fått seg kjæreste i denne tiden var bare veldig overraskende for meg, fordi det heter jo at man kun skal omgås de faste vennene nå, men hun har tydeligvis blitt kjent med flere folk og nå er hun med kjæresten daglig som bor i en annen bydel. Hun har vært mye i huset hos hans familie og russen fra forskjellige bydeler henger sammen som om det ikke er Corona. Det er det jeg reagerer på at hun på grunn av at hun har fått seg kjæreste, fyker mellom 2 bydeler og to store vennegrupper og det er ikke noe avstand, de klemmer og oppfører seg som før. 

Når man har vært så syk som jeg har og har klart å overleve, så blir jeg bare litt bekymret for ungdommene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jg har vært isolert med Corona både hjemme/sykehus i over en måned og har vært veldig veldig syk, derfor har jeg ikke sett henne på snart 6 uker.

Det at hun har fått seg kjæreste i denne tiden var bare veldig overraskende for meg, fordi det heter jo at man kun skal omgås de faste vennene nå, men hun har tydeligvis blitt kjent med flere folk og nå er hun med kjæresten daglig som bor i en annen bydel. Hun har vært mye i huset hos hans familie og russen fra forskjellige bydeler henger sammen som om det ikke er Corona. Det er det jeg reagerer på at hun på grunn av at hun har fått seg kjæreste, fyker mellom 2 bydeler og to store vennegrupper og det er ikke noe avstand, de klemmer og oppfører seg som før. 

Når man har vært så syk som jeg har og har klart å overleve, så blir jeg bare litt bekymret for ungdommene. 

Når hun først er intim med kjæresten kan hun like gjerne behandle hans husstand som sin egen. Det høres jo ut som det egentlige problemet her er at vennegjengen/russen er uforsiktige, og da er det litt rart at det er kjæresten som får overskriften og HI? Sikker på at du ikke reagerer fordi du føler deg utelatt i informasjonsflyten? Hvis du uansett har vært isolert kan det også hende at hun bare har prøvd å være hensynsfull og ikke gi deg flere bekymringer. Hvor skjødesløst dette er kommer også helt an på hvor mange venner det er snakk om, og hvordan de forholder seg til resten av verden. Hvis hun har blitt innlemmet i en lukket trio med kjæresten og hans to beste venner er det fortsatt ikke noen stor krise. Ta en prat med henne heller, og finn ut av detaljene, og hvordan hun vurderer ting. 

• Opprett ny...