Gå til innhold

Mitt datter som er russ har fått kjæreste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sjokkert over at hun har klart å få seg kjæreste i smug nå når vi alle prøver å holde avstand til fremmede folk. 

Hun sier i dag at hun møtte han i mars på fest rett før russearrangementene ble avlyst,fortsatte å møtes og ble sammen før påske. Hun har menget seg med hans venner/familie i tillegg til de faste hun henger med her i bydelen. 

Jeg skjønner jo at hormonene løper løpsk og blodet bruser uansett om det er Corona eller ei, men jeg tenker på alle hun har vært i kontakt med i tillegg til her hjemme. 

Jeg har vært veldig syk og måtte isolere meg nesten en måned og da bodde hun hos sin far, derfor har jeg ikke sett henne på over en måned. 

Er jeg hysterisk og overreagerer fordi at hun har fått seg kjæreste nå eller? 🤔 

Anonymkode: 4364c...3a7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt sjokkert over at hun har klart å få seg kjæreste i smug nå når vi alle prøver å holde avstand til fremmede folk. 

Hun sier i dag at hun møtte han i mars på fest rett før russearrangementene ble avlyst,fortsatte å møtes og ble sammen før påske. Hun har menget seg med hans venner/familie i tillegg til de faste hun henger med her i bydelen. 

Jeg skjønner jo at hormonene løper løpsk og blodet bruser uansett om det er Corona eller ei, men jeg tenker på alle hun har vært i kontakt med i tillegg til her hjemme. 

Jeg har vært veldig syk og måtte isolere meg nesten en måned og da bodde hun hos sin far, derfor har jeg ikke sett henne på over en måned. 

Er jeg hysterisk og overreagerer fordi at hun har fått seg kjæreste nå eller? 🤔 

Anonymkode: 4364c...3a7

Du kan jo ikke akkurat gjøre noe nå, hun har allerede hatt omgang med denne kjæresten i lang tid. Å nekte henne å treffe ham vil bare ødelegge forholdet mellom dere to. Man kan ikke stanse livet til alle slik at folk slutter å forelske seg, etablere forhold osv på ubestemt tid. 

Anonymkode: b6b61...058

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare en person. La henne få nyte russetiden litt i det minste.

Anonymkode: e174c...fd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For øvrig hvis datteren er russ så er hun over 18 år. Man kan ikke nekte et voksent menneske å treffe kjæresten sin eller vennene sine. Det har man ikke myndighet til. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At hun har fått seg kjæreste er jo ikke noe problem i seg selv, men problemet er jo at hun bryter alle isolasjons-regler. Hun setter mange liv i fare. Jeg er sikker på at både hun og kjæresten har besteforeldre og andre eldre familiemedlemmer, som hun faktisk VELGER å risikere livet til. Og det synes ikke jeg du overreagerer på i det hele tatt.

Anonymkode: 278d5...24e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dump henne

Anonymkode: aad6f...72d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At hun har fått seg kjæreste er jo ikke noe problem i seg selv, men problemet er jo at hun bryter alle isolasjons-regler. Hun setter mange liv i fare. Jeg er sikker på at både hun og kjæresten har besteforeldre og andre eldre familiemedlemmer, som hun faktisk VELGER å risikere livet til. Og det synes ikke jeg du overreagerer på i det hele tatt.

Det er ingen regler om isolasjon i det hele tatt. Man har ingen forbud mot å møte kjærester nå til dags. Vi er ikke isolert eller i karantene per d. d. Det er heller ikke utstedt noe forbud mot kyssing eller sex med sin egen kjæreste. Og hvorfor skal de plutselig omgås besteforeldre, men ikke hverandre? Det er jo mer logisk at de ikke omgås besteforeldre nå uansett. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig hvis datteren er russ så er hun over 18 år. Man kan ikke nekte et voksent menneske å treffe kjæresten sin eller vennene sine. Det har man ikke myndighet til. 

Lol har hun sagt at hun skal nekte henne?

Anonymkode: fcbc6...3de

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol har hun sagt at hun skal nekte henne?

Hva er vitsen med å opprette tråden hvis hun har tenkt å la datteren omgås kjæresten som før da? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med å opprette tråden hvis hun har tenkt å la datteren omgås kjæresten som før da? 

Hun er sikkert bare bekymret pga. viruset. Må få lov til det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker så lenge man holder seg i grupper på max 5 og 5 så går det greit. Det er nå ihvertfall det helsemyndighetene har sagt. Om hun har fått seg en kjæreste synes jeg du heller bør være glad på hennes vegne, isteden for å bli sur/hysterisk på at hun ikke holder seg hjemme til alle døgnets timer. Hun er 18/19 og da må hun få velge selv, og om du synes det er helt galt, må du i værste fall si at hun må fortsette å bo hos faren inntil videre, men det synes jeg er en dårlig ide. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal kjefte på noen her må det være far. Det er nesten umulig å nekte en forelsket tenåring å se kjæresten uten å låse de begge inne. Det kjipe her er jo at hun ikke stoler nok på dere til å være ærlig.

Anonymkode: 2f613...0dd

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal kjefte på noen her må det være far. Det er nesten umulig å nekte en forelsket tenåring å se kjæresten uten å låse de begge inne. Det kjipe her er jo at hun ikke stoler nok på dere til å være ærlig.

Anonymkode: 2f613...0dd

Kanskje hun ikke stoler nok på dem med å si det, siden hun vet hvordan de reagerer om hun går utenfor huset og er med noen venner?? Uansett tenker jeg man har rett til privatliv når man er 18/19 og foreldrene trenger ikke få vite alt hele tiden. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg er et helt tullete argument. Om hun ikke sitter i karantene eller hjemmeisolasjon har hun da lov til å gå ut og henge med venner uten å bli stemplet som en morder. Hun risikerer ikke livet til besteforeldrene sine bare fordi hun har en kjæreste som hun har besøkt et par ganger. Hvem sier at hun har nærkontakt med besteforeldrene uansett? 
Å sette hele russetiden og sommeren på vent når du er 18 eller 19, er litt annerledes enn når du er godt voksen. 

I dag i Norge har vi heller ikke et felles portforbud og det er lov å være med venner så lenge man ikke samles mer enn 5 personer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En kjæreste er jo ikkje nødvendigvis noen større smitte risiko en venner. Rart å sette grensen akkurat der. Om du er urolig for besteforeldrene burde jo hun ikke treffe dem sida hun uansett omgås venner og henger offentlig. 

Anonymkode: 9465d...c6d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å lufte tankene sine og høre hva andre tenker...?  

Anonymkode: bf3d7...198

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Hei på deg :) skrev:

Kanskje hun ikke stoler nok på dem med å si det, siden hun vet hvordan de reagerer om hun går utenfor huset og er med noen venner?? Uansett tenker jeg man har rett til privatliv når man er 18/19 og foreldrene trenger ikke få vite alt hele tiden. 

Dette synes jeg er et helt tullete argument. Om hun ikke sitter i karantene eller hjemmeisolasjon har hun da lov til å gå ut og henge med venner uten å bli stemplet som en morder. Hun risikerer ikke livet til besteforeldrene sine bare fordi hun har en kjæreste som hun har besøkt et par ganger. Hvem sier at hun har nærkontakt med besteforeldrene uansett? 
Å sette hele russetiden og sommeren på vent når du er 18 eller 19, er litt annerledes enn når du er godt voksen. 

I dag i Norge har vi heller ikke et felles portforbud og det er lov å være med venner så lenge man ikke samles mer enn 5 personer. 

Enig. Da er det livsfarlig å jobbe og kjøpe mat også da.. Så lenge man er forsiktig og nøye med hygiene så må det gå å få møte venninne eller kjæreste

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle russ er over 18 år, mange russ på yrkesfag er under.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, pia mater skrev:

Ikke alle russ er over 18 år, mange russ på yrkesfag er under.

Sant. Og om man er over 18 også så skal man forholde seg til reglene og ønskene til foreldrene så lenge man enda bor hjemme. 

Tror mange misforstår ts her.. Hun har vert veldig syk skriver hun. Om hun forventer forsiktighet pga smitte, så skal det respekteres. 

Nå er det gjort. Så da er vel det beste å være glad på hennes vegne, men det er lov å si at man er overraska eller skuffa over at "reglene i hjemmet" ble brutt. Da jeg tenker det kanskje er tilfellet? 

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant. Og om man er over 18 også så skal man forholde seg til reglene og ønskene til foreldrene så lenge man enda bor hjemme. 

Tror mange misforstår ts her.. Hun har vert veldig syk skriver hun. Om hun forventer forsiktighet pga smitte, så skal det respekteres. 

Nå er det gjort. Så da er vel det beste å være glad på hennes vegne, men det er lov å si at man er overraska eller skuffa over at "reglene i hjemmet" ble brutt. Da jeg tenker det kanskje er tilfellet? 

Syns det er helt greit å forvente forsiktighet fra sin nærmeste familie hvis man er syk/i risikogruppe.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, pia mater skrev:

Syns det er helt greit å forvente forsiktighet fra sin nærmeste familie hvis man er syk/i risikogruppe.

Om man er i risikogruppen ja. Men det kan hende at ts mente at hun har vært veldig syk, som i muligens korona eller bare en influensa etc, og ikke selv er i risikogruppen. Men det vet vi ikke. 
Men tenker om hun har hatt f.eks. korona eller influensa tidligere og måtte isoleres av den grunn, at det ikke er sååå farlig akkurat nå.

• Opprett ny...