Gå til innhold

10 kvadrat soverom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi bygger, og ser på å bygge tre soverom, to til barnesoverom. De ser ut til å bli ca 10 kvadrat. Er det noen her som har ca så store soverom? Hvordan opplever dere at plassen er? Har ikke ekstra TV-stue dessverre.

Anonymkode: 65c41...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vokste opp på ca 10 kvm, gikk fint det. :) Finnes mange møbler som kan være praktiske for små barnerom, som her hvor man kan dra ut pulten:

image.png.168b13fe5ef7b8d84d7ce2fe89bd2933.png

Anonymkode: 532ed...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har soverom på 6 kvadrat. Null problem så lenge du er flink til å bruke vegghengt oppbevaring og en praktisk seng gjerne med oppbevaring under. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ti kvm på hvert av barnerommene, det holder i massevis. Vi har ekstra stue i tillegg da, så om de er mange er de gjerne der, eller så er de i trampolina eller på sykkeltur eller alt mulig annet. 

Det er god plass til TV, seng (med puter blir den til sofa), skrivepult og et lite skap. 

Anonymkode: d97ec...b12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kjedelig med så trange soverom, mye plass går bort til oppbevaring men dere skal kanskje ha tilknyttet garderober til soverommene så de slipper å ha skap på rommene. Vi har barnerom på 14-16 m2 men da har rommene på 14 m2 egen walk-in i tillegg. Dere burde ha to stuer med barn i huset.

Anonymkode: a3a17...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg  hadde soverom på ca. 6 kvm i oppveksten. Var smått, men gikk fint.

Anonymkode: 560d1...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bygger, og ser på å bygge tre soverom, to til barnesoverom. De ser ut til å bli ca 10 kvadrat. Er det noen her som har ca så store soverom? Hvordan opplever dere at plassen er? Har ikke ekstra TV-stue dessverre.

Anonymkode: 65c41...665

Bare det er plass til en 90X200 stor seng og en pult med stol og vinduet har godkjent størrelse, er rommet stort nok. Bullshit at du trenger to stuer!

Anonymkode: a071a...b96

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 kvm er omtrent som studenthybelen jeg bodde på i seks år. Det går veldig fint 😊

Skulle jeg bygd hus i dag, ville jeg valgt små soverom og større oppholdsrom. 

Anonymkode: 2e241...8f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

10 kvm er omtrent som studenthybelen jeg bodde på i seks år. Det går veldig fint 😊

Skulle jeg bygd hus i dag, ville jeg valgt små soverom og større oppholdsrom. 

Anonymkode: 2e241...8f8

Hvorfor ville du valgt det? 

Anonymkode: a071a...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har et ungdomsrom på 8m2, og fikk faktisk til en veldig god løsning der med plass til garderobeskap, sovesofa, PC pult, TV løsning, og hylle 😊

Anonymkode: f66df...4fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dattera mi har rom på ca 9 kvadrat, det er nokså kvadratisk og med vindu midt på en vegg. Hun har plass til stort klesskap (150 cm bredde), bokhylle, skrivebord med hyller og stol, samt en Hemnes dagseng fra Ikea, som kan være sofa, enkeltseng, dobbeltseng og har skuffer til oppbevaring. I tillegg har hun et lite bord, og grei gulvplass 😊 

Fasongen på rommene er med på å avgjøre om de føles store nok, og så får man tenke praktisk møblering. Syns 10  kvm soverom høres ok ut forutsatt at rommet fex ikke er en lang, smal tarm. 

Anonymkode: 7de4b...867

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Yngste her har soverom på litt over 6 kvadrat. Vi bygde en høy seng med skuffer i hvert trappetrinn og har hyller med leker og lekekjøkken under senga. På motstående vegg er det to små klesskap og pult imellom. På de siste to veggene er det dør og stort vindu (sånn gammeldags med seks vinduer som kan åpnes hver for seg). Hun som har stort soverom har vel 14 kvadrat med klesskap, pult, krok til stolen, dobbeltseng, to små hyller, helfigurspeil og et innebygget skap under skråtak pluss stor plass på gulvet. Han mellomste har ca 10 kvadrat, men det er så langt og smalt med dør og vindu på de to kortsidene, og en ekstra dør inn til kott, så det er ganske tungvindt. Jeg synes 10 kvadrat høres helt fint ut (om det ikke er for langt og smalt uten mulighet for å innrede kortsidene noe særlig). Hos oss er veggene laftede bærevegger, så vi har lite fleksibilitet, og vinduene er 65 cm over gulvet, noe som også er litt tungvindt med tanke på innredning. 

Men det skal vel også sies at vi ikke er folk som kjøper så mye klær til barna at de trenger større skap enn 1 m. For dem som har mye klær, er det sikkert lurt med større  plass, og om ungene skal ha fire venner på besøk, kan det være fint å tenke over om de har noe annet sted å være i tillegg til rommet om det er mange timer. 

Anonymkode: 4af9e...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...