AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #41 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei det er klart, la oss heller høre på hvemsomhelst anonyme på KG, fremfor leger og forskere. Anonymkode: 58a46...93c Du..... Sjekk litt med forskere rundt om i verden.... Men du tror vel FHI er de som er best... MUNNBIND hjelper... Anonymkode: 31d03...38a 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #42 Skrevet 29. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ekspertene i FHI??? hahahahah.... den var god..... De tippet 100 corona smittede til påske. De har også sagt at munnbind ikke hjelper spesielt mye.... Stoler pokker ikke på de! Anonymkode: 31d03...38a Det er ingen andre eksperter på pandemier i Norge. Ja jeg hører på dem, håper Erna og co gjør det samme Anonymkode: a91d6...373 5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #43 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen andre eksperter på pandemier i Norge. Ja jeg hører på dem, håper Erna og co gjør det samme Anonymkode: a91d6...373 Du får ha nisselua på da, og tro de er mye bedre enn forskere og leger i andre land. Anonymkode: 31d03...38a 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #44 Skrevet 29. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du..... Sjekk litt med forskere rundt om i verden.... Men du tror vel FHI er de som er best... MUNNBIND hjelper... Anonymkode: 31d03...38a Da må myndighetene skaffe til veie nok munnbind for befolkningen. Easy peasy. Anonymkode: 088db...e77 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #45 Skrevet 29. april 2020 Tiltakene har ikke noe med smitte å gjøre, det er bare en unnskyldning for å innføre ting de har villet gjøre lenge, se på kontantene f.ex., det er ikke tilfeldig. Anonymkode: c8d4d...2d8 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #46 Skrevet 29. april 2020 Kinoer, museer, badeland, fornøyelsesparker, treningsstudioer, kultur, musikk og idretts arrangementer, forskjellige kurs(dans, språk etc), faste aktiviteter for barn( dans, turn etc.) er stengt. Mange som jobber der og taper penger. Og flere klesbutikker er fremdeles stengt. De som jobber på cruisebåter feks danskebåten, båt til Tyskland etc har ikke jobb nå og kan senere miste den helt .Kabinpersonale kan miste jobbene. Hvis det plutselig skulle bli strengere igjen så kan små bedrifter gå konkurs feks massasjestudio. Mange har nettopp startet opp noe og kan tape alt. Personlige trenere har ikke jobb nå. De ansetter nesten ingen nå til jobbene ovenfor, så de som ikke har jobb kan måtte vente lenge på å finne en jobb, særlig hvis de ikke har utdannelse. Anonymkode: 89917...c3c 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #47 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nedstengte kafeer og restauranter? Javel? Hvor er dette? Sist jeg sjekket var det til og med uteservering med krav om at det skulle være tilbud om matservering om driften skulle være åpen. Dyreparken trenger fortsatt ansatte som steller dyrene? De andre får lønn for å være hjemme. Dessuten begynner ikke sesongen i dyreparker/fornøyelsesparker før i mai/juni, og de som arbeider der er som oftest sesongsarbeidere 😉 Så da har vi vel dekket det meste? Ja utenom hoteller. Her taper nok milliardærene penger, men det har de kanskje råd til? Dessuten, hvorfor i all verden har de ikke en buffer? Slik som alle vi andre blir anbefalt å ha? Merkelig opplegg. Men, som alle andre får de nok søke dagpenger hos Nav? Alle butikkene og shoppingsentre er åpent her, og har vært åpnet hele tiden..så igjen, hvor er det du bor?? Anonymkode: cdeb8...6d4 Nei det er mange butikker som ikke har åpent, og mange som har redusert åpningstid fortsatt, de fleste sentre er åpne ja men i dem er det litt ymse hva som er åpent og hvilke tidspunkt de åpner/stenger på. Ikke alle kaféer og restauranter er åpne enda nei, og de som er har ikke 100% normaldrift lengre. Hva tenker du om biblioteker,kinoer, teater arrangemanter osv? Det er ikke til å stikke under en stol at mange sliter økonomisk av tiltakene til regjeringa. Bor i Vestfold og Telemark fylke. Anonymkode: 12bfd...81c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #48 Skrevet 29. april 2020 Det verste er at vi kunne sluppet alt dette. Vi hadde stengt grensen med EN gang. Folk kunne ikke kommet inn (selv nordmenn) og at de som dro ut av landet hadde dratt på eget ansvar. Hvis de blir syke, synd for dem. Hadde vi gjort det så hadde INGEN i Norge hatt koronaviruset nå. Og INGEN hadde gått konkurs. Men vi har en ganske tafatt regjering, så det er helt utrolig at det har gått så bra. Så jeg applauderer for den "fine" regjeringen som brukte år og dag på en avgjørelse som har fått store konsekvenser for oss alle. Takk skal dere ha! Anonymkode: 69848...ad8 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #49 Skrevet 29. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det verste er at vi kunne sluppet alt dette. Vi hadde stengt grensen med EN gang. Folk kunne ikke kommet inn (selv nordmenn) og at de som dro ut av landet hadde dratt på eget ansvar. Hvis de blir syke, synd for dem. Hadde vi gjort det så hadde INGEN i Norge hatt koronaviruset nå. Og INGEN hadde gått konkurs. Men vi har en ganske tafatt regjering, så det er helt utrolig at det har gått så bra. Så jeg applauderer for den "fine" regjeringen som brukte år og dag på en avgjørelse som har fått store konsekvenser for oss alle. Takk skal dere ha! Anonymkode: 69848...ad8 Det stemmer. Grensen burde ha blitt stengt allerede i starten av februar. Da var det allerede klart og tydelig hvordan denne pandemien ville spre seg. At WHO ikke ville kalle det en pandemi før lenge etterpå handler utelukkende om at de er en front for Kina. Anonymkode: 0d01e...60d 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #50 Skrevet 29. april 2020 Merkelig sak dette, hvordan alle eksperter i verden tar feil, samtidig som det sitter en hel haug med Anonyme brukere på KG og har fasiten på hvordan verden skal reddes. Gleder meg sånn til filmen kommer! Anonymkode: 1aa4e...3ed 4
blasfeminist Skrevet 29. april 2020 #51 Skrevet 29. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tiltakene har ikke noe med smitte å gjøre, det er bare en unnskyldning for å innføre ting de har villet gjøre lenge, se på kontantene f.ex., det er ikke tilfeldig. Anonymkode: c8d4d...2d8 Jeg har ingen kontanter å se på. Hva har skjedd? Ellers blir det jo spennende å se om de greier å innføre Datalagringsdirektivet på tredje forsøk, nå som folk følger med på andre ting. Mange av oss har jo allerede godtatt digital sporing fra myndighetene, så da skulle jo ikke DLD være noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #52 Skrevet 29. april 2020 Jeg tror ikke de har råd tilbå innføre strengere tiltak. Anonymkode: b06c6...697 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #53 Skrevet 29. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke de har råd til å innføre strengere tiltak. Anonymkode: b06c6...697 Jeg forstår ikke at de kan unngå langt strengere tiltak enn i dag. Andre land har jo til dels innført portforbud og militær unntakstilstand samt utbredt overvåking av befolkningen, selv om deres problemer er mindre enn det en ser her. Anonymkode: 11fb6...da9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #54 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke at de kan unngå langt strengere tiltak enn i dag. Andre land har jo til dels innført portforbud og militær unntakstilstand samt utbredt overvåking av befolkningen, selv om deres problemer er mindre enn det en ser her. Anonymkode: 11fb6...da9 Italia og Spania hadde strenge tiltak pga at situasjonen var ute av kontroll. Land i Asia gjør gjerne det samme fordi de bryr seg lite om menneskrettigheter og demokrati. Hva mener du det skulle hjulpet i Norge utenom at folk mister tilliten til myndighetene? I tillegg må situasjonen stå i forhold til tiltakene, alt annet er grunnlovstridig. Anonymkode: a1e15...fab
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #55 Skrevet 29. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er mange butikker som ikke har åpent, og mange som har redusert åpningstid fortsatt, de fleste sentre er åpne ja men i dem er det litt ymse hva som er åpent og hvilke tidspunkt de åpner/stenger på. Ikke alle kaféer og restauranter er åpne enda nei, og de som er har ikke 100% normaldrift lengre. Hva tenker du om biblioteker,kinoer, teater arrangemanter osv? Det er ikke til å stikke under en stol at mange sliter økonomisk av tiltakene til regjeringa. Bor i Vestfold og Telemark fylke. Anonymkode: 12bfd...81c Det begynner åpne mer og mer opp på det i Oslo. De fleste butikker, kafeer og restauranter har også åpnet opp. Kinoene, teater og biblioteker holder fortsatt stengt. Jeg tenker at det er noe som blir tatt opp på pressekonferansen i morgen for da vil det komme informasjon om grupper under 500 stykker. Anonymkode: 01fb9...0f5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #56 Skrevet 29. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke at de kan unngå langt strengere tiltak enn i dag. Andre land har jo til dels innført portforbud og militær unntakstilstand samt utbredt overvåking av befolkningen, selv om deres problemer er mindre enn det en ser her. Anonymkode: 11fb6...da9 Vi kan ikke bare gjøre sånn og sånn fordi at alle andre gjør det. Det er ikke logisk. Det må være en individuell vurdering på hvert land, og man må gjøre det som passer best. Situasjonen i Norge er ikke ute av kontroll, vi har et godt helsevesen (i motsetning til mange land), og tallene har gått jevnt nedover. Anonymkode: 01fb9...0f5 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #57 Skrevet 29. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Italia og Spania hadde strenge tiltak pga at situasjonen var ute av kontroll. Land i Asia gjør gjerne det samme fordi de bryr seg lite om menneskrettigheter og demokrati. Hva mener du det skulle hjulpet i Norge utenom at folk mister tilliten til myndighetene? I tillegg må situasjonen stå i forhold til tiltakene, alt annet er grunnlovstridig. Anonymkode: a1e15...fab Italia og Spania hadde mer omfattende tiltak enn vi, likevel var ikke dette tilstrekkelig. Vi trenger derfor et strengt portforbud som varer lenge, og overvåkes effektivt. Det må innføres strenge straffer for dem som bryter forbudet. 10 års fengsel for brudd bør være et minimum. Anonymkode: 11fb6...da9 2
missmcbeal Skrevet 29. april 2020 #58 Skrevet 29. april 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kinoer, museer, badeland, fornøyelsesparker, treningsstudioer, kultur, musikk og idretts arrangementer, forskjellige kurs(dans, språk etc), faste aktiviteter for barn( dans, turn etc.) er stengt. Mange som jobber der og taper penger. Og flere klesbutikker er fremdeles stengt. De som jobber på cruisebåter feks danskebåten, båt til Tyskland etc har ikke jobb nå og kan senere miste den helt .Kabinpersonale kan miste jobbene. Hvis det plutselig skulle bli strengere igjen så kan små bedrifter gå konkurs feks massasjestudio. Mange har nettopp startet opp noe og kan tape alt. Personlige trenere har ikke jobb nå. De ansetter nesten ingen nå til jobbene ovenfor, så de som ikke har jobb kan måtte vente lenge på å finne en jobb, særlig hvis de ikke har utdannelse. Anonymkode: 89917...c3c Mange bedrifter har bygget opp bedriften sin til å være avhengig av et stort volum. Når man har bygget opp kundegrunnlaget sitt på dette så gjør det også til at det ikke er lønnsomt å åpne bedriften nå fordi kostnadene blir for store ifht. inntektene. Flere av de som du nevner nå har faktisk lov til å åpne igjen, men velger å ikke gjøre det på grunn av usikkerhet knytt til om man får til nødvendige smittevernrutiner, kostnaden knyttet til dette og at selv man åpner så vil det fremdeles være mindre kunder pga. frykt for viruset. Disse tankene må man også ha i hodet, at for mange vil det være vanskelig å åpne selv om flere av tiltakene løses opp. Mange store hoteller, som i sommermånedene har opp til 70-80% av kundegrunnlagene sine fra internasjonale bussturister eller som har basert seg på konferansemarkedet, vet ikke enda om de kommer til å åpne opp hotellene i sommer. De anser det ikke som lønnsomt å holde åpent for reisende nordmenn. Det er allerede meldt om hotell som vil hold stengt ut året, og som satser heller på å jobbe mot å få internasjonale gjester til neste år. Det er nok ikke bare massasjestudio som risikerer å gå konkurs. Endret 29. april 2020 av missmcbeal
SoWhat? Skrevet 29. april 2020 #59 Skrevet 29. april 2020 Jeg er så upolitisk ukorrelt nå. Men jeg elsler å se folk leve mer som vanlig. Og jeg bør være forsiktig selv pga skade på visse organer. Men jeg orker ikke å være redd lenger. Det gjør meg syk. Jeg ser ut som et mønster, men hovne lepper, hud som skrelles bort og ja.... Legen min tok et alvorsord med meg. Broren min har vært såå fortvilet. Jeg har kommet til det. At min tid kommer uansett. Om ett år eller 50 år. Nå vil jeg konsentrerer meg om å glede andre. Men ja, jeg sitter mest inne, møter ikke mange. Men jeg er litt mer blant venner på fb osv.Det er på tide å gi litt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #60 Skrevet 29. april 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Italia og Spania hadde mer omfattende tiltak enn vi, likevel var ikke dette tilstrekkelig. Vi trenger derfor et strengt portforbud som varer lenge, og overvåkes effektivt. Det må innføres strenge straffer for dem som bryter forbudet. 10 års fengsel for brudd bør være et minimum. Anonymkode: 11fb6...da9 Er det en våt drøm du har? Hvilken rolle spiller du her? Jeg antar du vil være militæret som patruljerer gatene med våpen? Anonymkode: a1e15...fab 4
Anbefalte innlegg