Gå til innhold

Er dere ikke redde for nye og tøffere innstramminger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som gir blaffen i anbefalinger om hva som er greit og ikke greit å gjøre (antall mennesker sammen, avstand osv.), og som hele tiden må tøye grensene for anbefalinger: Er dere ikke redde for at dette kan føre til smitteoppblomstring og dertil strammere tiltak?

Anonymkode: 3429b...b2e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det blir ikke strengere tiltak. Antall innlagte faller drastisk, det blir ikke flere i respirator, ser ut som toppen av epidemien i denne bølgen er passert. Hvordan skal myndighetene rettferdiggjøre strengere tiltak og større økonomisk ruin for svært mange, inkludert staten, fordi 97 mennesker over hele landet er innlagt med viruset? 

Anonymkode: 088db...e77

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som gir blaffen i anbefalinger om hva som er greit og ikke greit å gjøre (antall mennesker sammen, avstand osv.), og som hele tiden må tøye grensene for anbefalinger: Er dere ikke redde for at dette kan føre til smitteoppblomstring og dertil strammere tiltak?

Er ikke redd for det. Hvis regjeringen kjører på med strengere tiltak igjen blir det mistillit fra opposisjonen og regjeringen faller.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Strengere tiltak er ikke mulig. Vi stengte ned landet i over en måned, med helt ekstreme konsekvenser. Som vi vil kjenne på i årevis, som kan koste liv og helse i tillegg til økonomisk ruin.

Håper helsevesenet fikk utbytte av dette, ellers er det virkelig en katastrofe.

Anonymkode: a91d6...373

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Nå følger jeg annbefalingene, men tror enda ikke det kommer til å bli strengere tiltak. Nå skal dette blomstre opp, også i Norge. Vi slipper ikke unna uansett. Hvordan noen tror at det skal skje er for meg et mysterie. Viruset går sin gang, vi utsatte det litt, det er det. Ikke vits å bruke mye penger på å stenge samfunnet når vi vet dette kommer uansett. 

Men håper alle forstår nå at nebygging av helsevesnet var dumt, at vi nå bygger det opp igjen. Noe som medfører litt mer skatt på enhver.

Anonymkode: ef5ae...5a0

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Er ikke redd for det. Hvis regjeringen kjører på med strengere tiltak igjen blir det mistillit fra opposisjonen og regjeringen faller.

Fra FrP da eller..? 😂

Anonymkode: cdeb8...6d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fra FrP da eller..? 😂

Tror du ikke arbeiderpartiet vil si noe ang da arbeiderenes livituasjon ved nedstengning? Tror du virkelig vi har penger gi lønn fra oljefondet i vente på åpning over enda lengre tid? Hvor lenge tror du egentlig vi får til det? Og er det ikke viktigere å nå bruke penger på å bygge opp helsevesnet slik vi er rustet til neste runde? For pandemier har det med å komme i ny å ne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg vært hele tiden. Vært redd for innstramminger. Og nå bruker regjeringen dem helt åpent og ærlig som trussel. «Oppfører dere (folket) dere ikke som jeg (sjefen) sier så må jeg stenge skoler/barnehager igjen!» 

Og vi vet alle, politikere inkludert, at det er null faglig grunn til å stenge dem. Har aldri vært faglig grunn. Skolestenging er kollektiv straff. Ikke et tiltak.

Så her og nå? Lev mens du kan, før regjeringen blir sinna igjen og straffer deg. Hiv deg rund, gi blanke, og lev. I det øyeblikk regjeringen Solberg ble en regjering som straffer folk vilkårlig? Da gir jeg bæng i reglene deres. Slikt hører kun, og kun bare, hjemme i nord Korea.

Anonymkode: 1d823...e51

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strengere tiltak er ikke mulig. Vi stengte ned landet i over en måned, med helt ekstreme konsekvenser. Som vi vil kjenne på i årevis, som kan koste liv og helse i tillegg til økonomisk ruin.

Strengere tiltak er jo absolutt mulig om det skulle trenges. Bare se mot andre steder nå: munnbind påbud, portforbud osv. Vi hadde strenge og melde tiltak i kombinasjon, folk var jo ute og kjøpesentrene var åpne. 

Anonymkode: 2a352...89c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strengere tiltak er mulig. Ingen ble bundet, låst inne, fikk bot fordi de gikk på sin lokale butikk eller ble kneblet. Ellers ganske enig.

Anonymkode: 94ff9...b58

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg vært hele tiden. Vært redd for innstramminger. Og nå bruker regjeringen dem helt åpent og ærlig som trussel. «Oppfører dere (folket) dere ikke som jeg (sjefen) sier så må jeg stenge skoler/barnehager igjen!» 

Og vi vet alle, politikere inkludert, at det er null faglig grunn til å stenge dem. Har aldri vært faglig grunn. Skolestenging er kollektiv straff. Ikke et tiltak.

Så her og nå? Lev mens du kan, før regjeringen blir sinna igjen og straffer deg. Hiv deg rund, gi blanke, og lev. I det øyeblikk regjeringen Solberg ble en regjering som straffer folk vilkårlig? Da gir jeg bæng i reglene deres. Slikt hører kun, og kun bare, hjemme i nord Korea.

Anonymkode: 1d823...e51

Dette er bare tull. Det er ikke straff. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Stengte ned landet»? Norge har ikke stengt ned hele landet, Spania, Frankrike og Italia måtte stenge ned. Norge har ikke vært i lockdown med portforbud. Strengere tiltak finnes altså.

Anonymkode: a0cfc...8d4

• Liker 17
Skrevet

Jeg gir ikke blaffen, men er ikke redd for meg selv. 

Nei, jeg er ikke redd for ytterlige innstramninger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Strengere tiltak er mulig. Ingen ble bundet, låst inne, fikk bot fordi de gikk på sin lokale butikk eller ble kneblet. Ellers ganske enig.

Anonymkode: 94ff9...b58

Det er fordi vi er en rettsstat. Vi har ratifisert en del menneskerettssituasjoner. Derfor er slike tiltak som du skisserer ikke mulig i Norge i dag. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare tull. Det er ikke straff. 

Det ligger ingen medisinsk begrunnelse for stenging av barnehager eller isolasjon av friske mennesker. FHI har aldri anbefalt stenging av barnehager og skoler. Regjeringen gikk bevisst imot FHI sin anbefaling. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

«Stengte ned landet»? Norge har ikke stengt ned hele landet, Spania, Frankrike og Italia måtte stenge ned. Norge har ikke vært i lockdown med portforbud. Strengere tiltak finnes altså.

Anonymkode: a0cfc...8d4

Vi har ikke hatt det fordi det ikke kunne rettferdiggjøres med så lave tall av smittede, døde og syke. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg bor slik til at dette har berørt meg i bortimot 0 grad. Om de totalstenger alt eller åpner opp alt, har veldig liten betydning eller innvirkning på meg uansett.

Anonymkode: 1bba9...f3c

AnonymBruker
Skrevet

Det ligger ingen medisinsk begrunnelse for stenging av barnehager eller isolasjon av friske mennesker. FHI har aldri anbefalt stenging av barnehager og skoler. Regjeringen gikk bevisst imot FHI sin anbefaling. 

Hva anbefalte FHI?

Anonymkode: 8ac94...65a

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Strengere tiltak er jo absolutt mulig om det skulle trenges. Bare se mot andre steder nå: munnbind påbud, portforbud osv. Vi hadde strenge og melde tiltak i kombinasjon, folk var jo ute og kjøpesentrene var åpne. 

Munnbind og begrensninger på hva man gjør på fritida kan vi nok få. Men barnehager, skoler og arbeidsplasser kan ikke stenge ned mer. Det virkemidlet er oppbrukt, derfor håper jeg det var verdt det

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke arbeiderpartiet vil si noe ang da arbeiderenes livituasjon ved nedstengning? Tror du virkelig vi har penger gi lønn fra oljefondet i vente på åpning over enda lengre tid? Hvor lenge tror du egentlig vi får til det? Og er det ikke viktigere å nå bruke penger på å bygge opp helsevesnet slik vi er rustet til neste runde? For pandemier har det med å komme i ny å ne.

De som er rammet av denne krisen, er de som er i reiselivsbransjen (frisører og andre serviceyrker er nå gjenåpnet). Og reiselivsbransjen går ikke på en smell fordi Norge har stengt ned, de går på en smell fordi verden har stengt ned. Om vi åpner samfunnet 100% opp, vil fortsatt arbeiderne i reiselivsbransjen slite. Så hvorfor skal vi ofre risikogruppene ved å ikke følge anbefalingene, når reiselivsbransjen fortsatt står stille om vi åpner opp?? Selvfølgelig burde helsesektoren bygges opp, det burde den blitt for lenge siden. Men har det skjedd noen forandringer i helsesektoren siden nedstengingen? Nope. Man har fortsatt for lite av alt. 

• Liker 5
  • Opprett ny...