AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Jeg vil påstå at kvinner i verden i dag har færre rettigheter og blir behandlet dårligere enn slavene i amerika for 200-300 hundre år siden. Slavemarked og ekteskap er egentlig det samme, det er bare to navn på markeder hvor man kan kjøpe og selge mennesker. Anonymkode: 046c9...c58
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Regner med det er tvangsekteskap du sikter til ? Anonymkode: 75bf1...f53 1
Gjest Made4u Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 Hva gjelder ekteskap så er det en vesentlig forskjell fra land til land, i deler av verden velger partene selv å inngå ekteskap frivillig basert på kjærlighet, andre steder er det foreldre og familie som tar valget for partene. Det siste er jo selvfølgelig ikke ideelt. Men det blir litt feil synes jeg, å si at ekteskap som helhet er et marked for kjøp og salg av mennesker, for slik er det jo ikke og her i Norge og Norden samt Europa forøvrig. Tvangsekteskap er et problem fortrinnsvis i noen religioner og kulturer, men utviklingen vil viske ut dette også med tid og stunder tenker jeg, men det tar kanskje et par generasjoner.
herzeleid Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil påstå at kvinner i verden i dag har færre rettigheter og blir behandlet dårligere enn slavene i amerika for 200-300 hundre år siden. Slavemarked og ekteskap er egentlig det samme, det er bare to navn på markeder hvor man kan kjøpe og selge mennesker. Anonymkode: 046c9...c58 Denne posten mangler en argumentasjonsdel. 7
Humle Brumle Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 Er det trolling? Hvis ikke må du være tydeligere. Hvilken kvinner snakker du om da? Forstår hvis du snakker om tvangsekteskap, kjønnslemlestelse osv. Men kvinner i verden kan jo være kvinner i Norge eller kvinner i Somalia. 1
Kaptein Klein Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 Hvis du skal trolle gjør i det minste et snev av innsats slik at some lulz can be had. Det opplegget her er bare patetisk på alle plan TS. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 Jeg tror ikke du helt forstår hvordan slavene hadde det. Anonymkode: 4299a...50f 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du helt forstår hvordan slavene hadde det. Anonymkode: 4299a...50f Eller så kan det være du som ikke forstår hvordan kvinnene har det 🤔 Anonymkode: d0506...316
Nicathv Skrevet 29. april 2020 #9 Skrevet 29. april 2020 Jeg er feminist og sosialist og synes denne påstanden er hinsides idiotisk. Selvsagt har kvinner i dag det uendelig mye bedre enn slaver i USA hadde det for 200 år siden. Vi har det også mye bedre enn frie kvinner hadde på den tiden. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #10 Skrevet 29. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil påstå at kvinner i verden i dag har færre rettigheter og blir behandlet dårligere enn slavene i amerika for 200-300 hundre år siden. Slavemarked og ekteskap er egentlig det samme, det er bare to navn på markeder hvor man kan kjøpe og selge mennesker. Anonymkode: 046c9...c58 Hvis du sikter til den gjennomsnittlige norske kvinne, så vet du lite om slavene! Men at mange kvinner blir behandlet dårlig og umyndiggjort mange steder, også i Norge, har du rett i. Når det gjelder f eks kvinner i islamske miljøer og land, så tror jeg de er såpass drittlei at det bygger opp til revolusjon! Og da trenger de støtte fra oss frie kvinner! Anonymkode: c09c1...c09 1
Gjest Lasox Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil påstå at kvinner i verden i dag har færre rettigheter og blir behandlet dårligere enn slavene i amerika for 200-300 hundre år siden. Slavemarked og ekteskap er egentlig det samme, det er bare to navn på markeder hvor man kan kjøpe og selge mennesker. Anonymkode: 046c9...c58 Heldigvis har ingen av oss opplevde rundt omkring den tiden, men herregud for en patetisk tråd. Selvfølgelig var det mye verre for 200-300 år siden. Da fantes det ingen lover som kunne straffe de som holdt på med slaveri og prostituerte. Mørkhudede var spesielt utsatt for slaveri og menneskehandel. Til tross for naboene visste om det og myndighetene visste om det så gjorde dem ingenting med det, men idag så vil man bli straffet for slike handlinger. Selvfølgelig finnes det unntak i noen land der hvor det forsatt ikke finnes slik lovverk, men vil nå påstå at de aller fleste landene så har det blitt mye bedre og det går forsatt i riktig retning. Men, man kan dessverre ikke få tak i alle sammen! Endret 29. april 2020 av Lasox
PokemonGone Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 7 minutter siden, Kågebruker skrev: 😢 Hva du sier, TS, er så f...d up. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #14 Skrevet 29. april 2020 Nei, dette funker ikke på noen. Sorry, selv feministene synes du er teit. Anonymkode: 05288...72d
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #15 Skrevet 29. april 2020 12 minutter siden, Kågebruker skrev: https://www.expressen.se/nyheter/afghanska-kvinnor-visar-vad-man-gor-med-deras-kroppar/ Anonymkode: 046c9...c58
Maleficenta Skrevet 29. april 2020 #16 Skrevet 29. april 2020 12 timer siden, Made4u skrev: Hva gjelder ekteskap så er det en vesentlig forskjell fra land til land, i deler av verden velger partene selv å inngå ekteskap frivillig basert på kjærlighet, andre steder er det foreldre og familie som tar valget for partene. Det siste er jo selvfølgelig ikke ideelt. Men det blir litt feil synes jeg, å si at ekteskap som helhet er et marked for kjøp og salg av mennesker, for slik er det jo ikke og her i Norge og Norden samt Europa forøvrig. Tvangsekteskap er et problem fortrinnsvis i noen religioner og kulturer, men utviklingen vil viske ut dette også med tid og stunder tenker jeg, men det tar kanskje et par generasjoner. Norge og Europa er i mindretall. De som har det jævlig er det mange fler av. Vi er rike og priviligerte vi i vesten, i forhold til de fleste andre i verden
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #17 Skrevet 29. april 2020 https://www.expressen.se/nyheter/12-ar-och-gift-med-en-60-aring/ Anonymkode: 046c9...c58
herzeleid Skrevet 29. april 2020 #18 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, Nicathv skrev: Jeg er feminist og sosialist og synes denne påstanden er hinsides idiotisk. Selvsagt har kvinner i dag det uendelig mye bedre enn slaver i USA hadde det for 200 år siden. Vi har det også mye bedre enn frie kvinner hadde på den tiden. For ikke å snakke om enn menn 1
Maleficenta Skrevet 29. april 2020 #19 Skrevet 29. april 2020 2 minutter siden, herzeleid skrev: For ikke å snakke om enn menn I vesten har vi det bedre enn menn nesten. Ikke i fattige deler av verden
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #20 Skrevet 29. april 2020 Ingen mennesker i historien har lidd like mye som det kvinner i vesten gjør i dag. Anonymkode: 87233...41b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå