FlyBabe Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Hei! Er det noen som har erfaringer med å koble til ekstern skjerm til en Macbook Pro med usb-c, og som eventuelt vet hvilken overgang/kabel jeg må ha? Jeg har en gammel skjerm, kjøpte adapter og kobla på. Skjermen fungerer, men etter noen sekunder begynner den å blinke. Jeg har prøvd ulike innstillinger, jeg har prøvd å resette SMC og macen er oppdatert, så jeg lurer på om det må være kablene/adapter som er problemet: usb-c til dvi-adapter + dvi til dvi-kabel for å få lengre rekkevidde. Eller rett og slett at skjermen er for gammel og lite kompatibel med macen.. Kanskje det er en annen tilkobling som er bedre?
FlyBabe Skrevet 29. april 2020 Forfatter #2 Skrevet 29. april 2020 Eller... kjøpe ny skjerm med HDMI-inngang, og en 4K UHD USB-C til HDMI-kabel, kanskje. Fjerne ett ledd er vel bra..
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 DVI-kabler kan ikke være så lange (5 meter kan i noen tilfeller være for mye), og hvis du har flere overganger mellom PCen og skjermen blir signalet enda mer svekket. Du kan se om lavere oppløsning gjør signalet mer stabilt. Anonymkode: ce885...618
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Skal du ha 4K oppløsning på USB-C, så må du har en Thunderbolt til Displayport for å få 60Hz frekevs på bildet. Om du bare bruker USB-C til HDMI, så får du bare 30 Hz frekevs på 4K oppløsning. Her er en slik kabel. https://www.ebay.com/itm/Thunderbolt-3-USB-C-to-DisplayPort-Cable-4K-60Hz-Type-C-Convert-Standard-DP-1-8m/143215001121?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Anonymkode: 5f771...7c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå