Gå til innhold

Hva synes dere om barnehageopplegget nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I starten synes jeg det var kjekt å levere utafor barnehage og de ansatte kom for å hente barna. Nå som det er flere barn og flere foreldre som kommer samtidig og alle skal leveres samtidig så synes jeg det blir stress. Det er vanskelig å gi beskjed når fire andre står der og også skal gi beskjed, det er kleint å stå der med kjipe foreldre som klarer såvidt å presse frem et "hei" og ikke minst, jeg har ikke kontroll over ting som er der, feks sender jeg henne i regnjakke så blir hun levert i en annen jakke som skal være i barnehagen. Feil ting blir sendt hjem og pedagogen er så stressa pga mangel på ressurser at det ikke alltid er enkelt å ta en prat med henne. 

Anonymkode: 20606...160

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er som det er. Jeg anbefaler deg å sende melding med viktige beskjeder og be pedagogen ringe deg når hun/han har tid hvis du trenger å prate med henne/han. Sånn gjør vi det hos oss nå, det går rett og slett ikke på annen måte. 

Anonymkode: 84d3f...95d

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de gjør en imponerende innsats, jeg. Det er helt klart vanskeligere å gjøre jobben under de restriksjonene som gjelder nå, men likevel er det bare smil når gutta leveres for dagen. Savner selvfølgelig felleslunsj, boks med skiftetøy, aldersbestemte grupper og turdager, men alt i alt er jeg overrasket over hvor bra dette funker. Litt mer stress for alle, men hva er alternativet?

Anonymkode: 1ef9f...71b

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Her er det lagt opp utrolig bra. Personalet gjør en kjempe jobb! Og uansett hvordan utfordring de møter i barnehagen, er det kun smil å møte. Joda, det blir litt vanskeligere for oss foreldre når vi ikke får komme i garderoben, og det kan kanskje bli kø ved porten (enda ikke opplevd her men). Alt i alt, veldig imponert over barnehagen her! 😊

Anonymkode: b3af2...92a

• Liker 5
Skrevet

Vi har fått byttet vår kahoort allerede, uten å vite om barna, har to, skal være inne eller ute. Så vi ringer. Slik at vi ikke kler på de feil. Det har gått så fint, de er lett tilgjengelige. 

Elsker å levere ved porten, litt flaut at de ansatte ser og hører og ser, for vi klemmer og kosemoser. Sier gode ord og det kjennes litt rart at ansatte skal ta del, dog på avstand. Det var liksom vår lille stund i gangen på morgenkvisten, sårbar og øm, i varme klemmer...Så jeg gjør så godt jeg kan og ikke endrer på denne lille tiden, varm pep-talk med masse kjærlighet sånn rett foran porten. 

Bamsen var vond å legge fra seg for minste barnet, og det er blitt litt gråt. De ansattes varme fang og gode klem hjelper på ser jeg. 

Ingen er syke, og det sier mye om innsatsen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss skal alt av klær med hjem hver dag. Jeg sender derfor barnet i barnehagen med uteklær og pakker bagen ut ifra værmeldingen den dagen. 

Anonymkode: 8c5be...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

kahoort

Kahoot, kohort? 😂

Anonymkode: ef4d5...1ee

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kahoot, kohort? 😂

Anonymkode: ef4d5...1ee

Tomato tameto 🍅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Vi har fått byttet vår kahoort allerede, uten å vite om barna, har to, skal være inne eller ute. Så vi ringer. Slik at vi ikke kler på de feil. Det har gått så fint, de er lett tilgjengelige. 

Elsker å levere ved porten, litt flaut at de ansatte ser og hører og ser, for vi klemmer og kosemoser. Sier gode ord og det kjennes litt rart at ansatte skal ta del, dog på avstand. Det var liksom vår lille stund i gangen på morgenkvisten, sårbar og øm, i varme klemmer...Så jeg gjør så godt jeg kan og ikke endrer på denne lille tiden, varm pep-talk med masse kjærlighet sånn rett foran porten. 

Bamsen var vond å legge fra seg for minste barnet, og det er blitt litt gråt. De ansattes varme fang og gode klem hjelper på ser jeg. 

Ingen er syke, og det sier mye om innsatsen. 

Ja, det er ganske utrolig. I denne perioden her pleier alle være snufsen, småsyk eller hjemme fordi de er ordentlig syk - og nå er alle barna i barnehagen og friske.

I vår barnehage leverer de fleste ved porten, men alle har lov til å gå inn så lenge det bare er én forelder i garderoben. 

Vi sender melding med korte beskjeder rett før/etter levering, og Mail til styreren når det er viktige ting vi ønsker å ta opp. Synes de er veldig flinke til å tilpasse for barnas behov, selv med de strenge retningslinjene. 

Anonymkode: b91db...99d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vår bydel er den mest smittede i Oslo. Og vi har over 1300 barnehagebarn i bydelen alene. Veldig mange barnehager. Stor bydel og mange har barnehagen rett ved seg. Sånn sett er mye lokalisert i nabolagene.

Det er også 8 skoler i bydelen så det er mye som skjer. Ingen i vår barnehage er smittet, eller satt i karantene. Helt strålende arbeid.

Anonymkode: e18f5...1e6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I starten synes jeg det var kjekt å levere utafor barnehage og de ansatte kom for å hente barna. Nå som det er flere barn og flere foreldre som kommer samtidig og alle skal leveres samtidig så synes jeg det blir stress. Det er vanskelig å gi beskjed når fire andre står der og også skal gi beskjed, det er kleint å stå der med kjipe foreldre som klarer såvidt å presse frem et "hei" og ikke minst, jeg har ikke kontroll over ting som er der, feks sender jeg henne i regnjakke så blir hun levert i en annen jakke som skal være i barnehagen. Feil ting blir sendt hjem og pedagogen er så stressa pga mangel på ressurser at det ikke alltid er enkelt å ta en prat med henne. 

DØNN enig! Bare stress med henting og levering, selv om vi var veldig fornøyd første uke. Får ingen oppdatering på hva de har holdt på med eller hvordan det har gått.

Det samme med ekstra uteklær og skifteklær. Jeg blir gal!

Anonymkode: 26eb6...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DØNN enig! Bare stress med henting og levering, selv om vi var veldig fornøyd første uke. Får ingen oppdatering på hva de har holdt på med eller hvordan det har gått.

Det samme med ekstra uteklær og skifteklær. Jeg blir gal!

Anonymkode: 26eb6...965

Åh, men det er veldig kjipt da faktisk. Jeg får sånn fem bilder ila dagen, og de forteller hva de skal på morgenen og hva de har gjort når jeg henter. 

Anonymkode: b91db...99d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt stress at de stenger en time tidligere. Det er håpløst når alt vi pleier å få av ting i hylla nå plutselig kommer på Mail som vi må printe ut (og vi har ikke printer). Og jeg hater å levere i porten. Jeg kommer nok tettere på andre foreldre ved å levere inne, så den biten plager meg ikke. Men å vente til de kommer, ikke få være med inn føles unaturlig for meg. Heldigvis takler ungen det greit. Synes og det er teit at de deler uteområdet opp i soner. Jeg skjønner prinsippet, men i vår barnehage er det så mange søskenpar på tvers av avdelingene at det egentlig bare er teit. 

Anonymkode: 96642...002

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi leverer yngste inne i barnehagen, de har kun utetid etter lunsj. Tøy ligger i garderoben. Spriter hendene før vi tar i porten, vasker hendene når vi kommer inn, og spriter hendene før vi tar i porten på vei ut.

Eldste leveres ute på et bestemt område. Spriter hender kun på vei inn. Hun er ute hele dagen. Har med en pose med skiftetøy, og en pose med ekstra ulltøy og utetøy. Endrer innholdet litt i forhold til værmeldingen. 

Er veldig fornøyd med arbeidet og organisering i begge barnehagene! 

Anonymkode: 1c0d6...5c3

AnonymBruker
Skrevet

Det er mer jobb for meg som forelder med klær og ekstra matpakker og rigide åpningstider. 

Samtidig trives mitt barn mye bedre med færre voksne og barn å forholde seg til. De ansatte gjør en kjempeinnsats og tar mer ansvar for at deres lille gruppe skal få noe ut av dagen, så jeg er egentlig strålende fornøyd!

Anonymkode: 2506f...9cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir feil å klage på bhg ansatte nå, de gjør virkelig sitt beste. De kan ikke snakke masse med alle sammen nå, for de på faktisk vaske også. Hvis de skal prate og fortelle, må faktisk barna være uten oppsyn. Uteområdene er vel delt sånn at flere grupper kan være ute samtidig, og det hadde blitt en umulig oppgave for de om de skulle vasket hele uteområdet mellom hver gang det var barn der. I forhold til klær ser jeg heller ikke det store problemet, man kan evt sende en melding «hei! Fint om Anna kan bli levert til oss i den blå jakken. Hilsen Kari og Per».

Anonymkode: b4804...fd5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de ansatte er flinke, men 2,5-åringen sa i går at han er lei av å bare være ute. De har bare vært ute helt siden åpningen forrige uke. Utetid er bra, men han har vært mest glad i barnehagen for alle bøkene, legoen og formingsaktivitetene. Da er det ikke rart at han blir lei seg når han ikke får komme inn engang på en uke. Jeg skjønner hvorfor det er sånn altså, det er ikke det. Men ja, det er synd for de som er så små at de ikke forstår alle endringene. 

Anonymkode: 73f03...fb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir feil å klage på bhg ansatte nå, de gjør virkelig sitt beste. De kan ikke snakke masse med alle sammen nå, for de på faktisk vaske også. Hvis de skal prate og fortelle, må faktisk barna være uten oppsyn. Uteområdene er vel delt sånn at flere grupper kan være ute samtidig, og det hadde blitt en umulig oppgave for de om de skulle vasket hele uteområdet mellom hver gang det var barn der. I forhold til klær ser jeg heller ikke det store problemet, man kan evt sende en melding «hei! Fint om Anna kan bli levert til oss i den blå jakken. Hilsen Kari og Per».

Anonymkode: b4804...fd5

Ingen som har klaget på de barnehageansatte i denne tråden! De klager over forutsetningene barnehageansatte må jobbe under, og at det er kjipt å måtte levere ved porten. 

Anonymkode: fa721...b6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn at man må levere barnet i bhg hver dag? Kan man ha de hjemme en dag og sende neste dag osv? Eller skaper det stress for personalet? 

AnonymBruker
Skrevet

Det har bare vært ryddig og bra hos oss, men jeg har min i privat barnehage, om det har noe å si. De har stor inneplass og stor uteplass, mer enn nok ansatte å ta av. Det har vært veldig ryddig med masse informasjon hele veien. Møter hyggelige fjes ved porten hver dag. Jeg vet at hver dag så begynner dagen ute og jeg må kle etter vær. Jeg har alltid med ekstra tøy til alle mulige typer vær. Det er også viktig å være ekstra hyggelig mot ansatte for tiden, de gjør en stor jobb med å møte opp hver dag. De er jo temmelig utsatt nå de også. 

Anonymkode: d645e...4db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...