AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #1 Skrevet 29. april 2020 Hva jobber du med og hvordan kom du deg dit du er i dag? Har du tatt utdanning i voksen alder? Hvordan gjorde du dette? Trives du med det du gjør? Grunnen til at jeg spør, er at det er så utrolig mange muligheter der ute, at man nesten blir helt "blind" i all letingen etter hva man skal studere og bli. Anonymkode: 15028...2e1
Cascol Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Jeg er utdannet arkitekt, og jobber som areal- og samfunnsplanlegger. Trives veldig godt med det! Bestemte meg tidlig for hva jeg ville utdanne meg til og jobbe med. Eneste jeg "angrer" på er at jeg ikke tok yrkesfag på videregående og jobbet som håndtverker før jeg begynte å studere🙂 1
Thea82 Skrevet 29. april 2020 #3 Skrevet 29. april 2020 Jeg jobber som konsulent innenfor oljebransjen. Er utdannet sivilingeniør og har tatt en bachelor i ledelse i voksen alder (på deltid ved siden av jobb). Det å ta etterutdanning ga meg mye som person, men føler ikke det har endret hvilke stillinger jeg kan søke på. Jeg er kjempeglad for jobben min! Utfordrende, spennende arbeidsoppgaver og mye ansvar og fleksibilitet. Jeg kan jobbe i andre bransjer med min bakgrunn, noe som gir meg en trygghet. Det som har hjulpet meg mest på vei tror jeg er å være fleksibel, prøve og finne løsninger og ikke å være redd for å ta i et tak. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #4 Skrevet 29. april 2020 Utdannet siviløkonom, samt etterutdanning i juridiske emner (parallelt med jobb). Konsulent i det private næringsliv, har også vært utleid i kortere perioder da jeg enkelt kan gå inn i en lederstilling og sette meg inn i en ny organisasjon. Stortrives. Det er variert, du møter stadig nye mennesker, lærer å kjenne nye organisasjoner. Jeg var veldig sikker på skolen og utdannelsen, da jeg tidlig hadde en stor interesse for tall, økonomiske fag, og strategifag, i kombinasjon med at jeg er utadvent og ville inn i et kunderettet yrke. Hvor jeg endte opp er litt mer tilfeldig da jeg ikke visste at slike stillinger fantes da jeg var 19 år 😅 Anonymkode: 6cc2f...993 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 Jobber med ungdommer i den videregående skolen. Ansatt som miljøterapeut. Tok bachelor sosialt arbeid (sosionom). Spennende 🙂 Anonymkode: 63e48...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 Er utdannet barnevernpedagog, med x antall videreutdanninger. Jobber i barneverntjenesten og det har jeg gjort siden jeg var 28. Er 34 I dag. Anonymkode: 65f5b...75f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber du med og hvordan kom du deg dit du er i dag? Har du tatt utdanning i voksen alder? Hvordan gjorde du dette? Trives du med det du gjør? Grunnen til at jeg spør, er at det er så utrolig mange muligheter der ute, at man nesten blir helt "blind" i all letingen etter hva man skal studere og bli. Anonymkode: 15028...2e1 Nå er jeg ikke ferdig med utdannelsen, men jeg studerer en sosialfaglig masterutdanning på universitetet. Nå jobber jeg på psykiatrisk avdeling ved siden av studiet. Som ferdig utdannet vil jeg jobbe i velferd, med forskning eller i en helseorganisasjon. Håper jeg klarer å nå det målet. Anonymkode: 5c7b8...43b 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 Jeg tok en mastergrad i biologi. Ingen jobb... Noen år etter, så i voksen alder, kom jeg inn på flygelederutdanningen. Det var ikke noe jeg hadde sett for meg at jeg skulle drive med, men er kjempeglad for at jeg tok sjansen! Anonymkode: 099ec...ddf 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #9 Skrevet 29. april 2020 12 timer siden, Cascol skrev: Jeg er utdannet arkitekt, og jobber som areal- og samfunnsplanlegger. Trives veldig godt med det! Bestemte meg tidlig for hva jeg ville utdanne meg til og jobbe med. Eneste jeg "angrer" på er at jeg ikke tok yrkesfag på videregående og jobbet som håndtverker før jeg begynte å studere🙂 Kan jeg spørre hva du tjener? Anonymkode: 6648f...177
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #10 Skrevet 29. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber med ungdommer i den videregående skolen. Ansatt som miljøterapeut. Tok bachelor sosialt arbeid (sosionom). Spennende 🙂 Anonymkode: 63e48...f6d Er det vanskelig å få en sånn jobb? Skal utdanne meg til sosionom og håper på å få jobb som miljøterapeut på ungdomsskolen/vgs Anonymkode: be3a3...944
Gjest Thoringen Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 Leder i større firma hvor flere divisjonsledere rapporter til meg. Utdannet meg i elektronikk og datateknologi som det het den gangen og jobbet aldri med dette. Ville hatt mer nytte av hvis jeg hadde studert ledelse eller økonomi selv om jeg indirekte har fått nytte av det jeg har studert - det er tragisk med ledere som har null peiling på teknologi og jobber i teknologibedrifter og den biten sliter jeg ikke med. Men jeg hadde null peiling på hva jeg ville ville her i livet (synes mange studieretninger er/var spennende når jeg skulle velge ) når jeg var 18 og tenkte aldri på ledelse som noe jeg ville drive her i livet.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 Markedssjef Ikke relevant skole, men jobbet meg igjennom systemet over flere år. Anonymkode: 9f4cf...861 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 Kokk, 2 år på kokkeskole, 2 år som lærling. Ferdig utdannet som 19 åring, rett i jobb og jobbet som kokk i 13 år. Veldig fornøyd 🙂 men elendig betalt 🤭 Anonymkode: 10b09...4db 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå