AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Jeg jobber på skole, og her er hvordan jeg syns det går så langt. Som alle vet er det altfor tidlig å kunne se noen smitteeffekt av at skolene har åpnet igjen. Det jeg har opplevd de første to dagene er at samtlige barn følger smittevernsreglene skolene har lagt frem. De vasker hendene hver gang de kommer inn til time, og hver gang før de går ut, samt før spising. Pultene vaskes over jevnlig, og elevene har en dobbeltpult for seg selv. De fleste trinnene er tredelt, maks 15 elever pr gruppe, eller kohort for dem som liker vanskelige ord😄 De aller fleste gruppeq Anonymkode: ccfa3...72f 4
Gjest bienvilleparish Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 (endret) Høres ut som samme opplegget på min sønn sin skole. Første dagen jobbet de mye med å innøve rutiner på hygiene. Sønnen min kom hjem å ga meg rengjøringstips 😂 Endret 28. april 2020 av bienvilleparish
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Oi, her skjedde det en litt for tidlig post, ja!🤣 Forts. -----> De aller fleste gruppene har færre enn 15 elever også. De forskjellige trinnene starter skoledagen på forskjellige tidspunkt, og har oppmøte på forskjellige steder i skolegården. De har også friminutt på forskjellige tidspunkter i løpet av dagen, og må holde seg på et bestemt område i skolegården. Alle gruppene har mye uteskole. Foreløpig har dette gått veldig greit, og elevene synes å forstå alvoret i det hele. De savner selvsagt å klemme vennene sine, og de voksne. Det er tydelig at barna er glade for at de er tilbake, og kan leke sammen med venner, selv om ting er litt annerledes. Anonymkode: ccfa3...72f 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Det har gått veldig fint, skolen gjennomfører all smittevern og alle er veldig flinke. Mest av alt så bare elsker 6 åringen min skolen nå og syns det er kjempegøy. De er mye ute og lærer. Anonymkode: 2f39e...641 2
Gjest bienvilleparish Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 Eneste som er dumt er den blytunge sekken de må drasse på. De får ikke lov til å ha noe liggende på skolen. Skift, støvler, gymsko, alt må hjem hver dag. Syns de hvertfall kunne hatt et par støvler stående.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 Her er de 18 i gruppen. Må vaske ipad og pulten hver dag. Får ha skiftetøy på skilen og hverdagen er som normalt. Hjemmekontortiden er over, hurra, og barna er på skolen😊 Anonymkode: d09ec...2cd
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 11 minutter siden, oxycodone skrev: Eneste som er dumt er den blytunge sekken de må drasse på. De får ikke lov til å ha noe liggende på skolen. Skift, støvler, gymsko, alt må hjem hver dag. Syns de hvertfall kunne hatt et par støvler stående. Her er det omvendt, alt ligger på skolen. Kun penalet som er i sekken. På vår skole er det ikke noe lekser nå heller, men gjelder kanskje alle. Anonymkode: 2f39e...641 3
Gjest bienvilleparish Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det omvendt, alt ligger på skolen. Kun penalet som er i sekken. På vår skole er det ikke noe lekser nå heller, men gjelder kanskje alle. Anonymkode: 2f39e...641 Jøss. Jo her er det lekser også. Skulle tro det var lurere å droppe leksene så en slapp eventuelt smitte som dras hjem med bøkene.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 10 minutter siden, oxycodone skrev: Jøss. Jo her er det lekser også. Skulle tro det var lurere å droppe leksene så en slapp eventuelt smitte som dras hjem med bøkene. Ja det er derfor alt ligger på skolen og det ikke er lekser. Rart at det er så ulikt. Anonymkode: 2f39e...641 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Vi kjører bare digitale lekser, eventuelt ta bilder av leksene å sende oss så vi slipper å ta inn bøkene deres. Anonymkode: ba482...64a
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 Her er det pennalet som ikke har lov å bli med frem og tilbake, mens skolebøkene kan. Anonymkode: bf766...e3b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 48 minutter siden, AnonymBruker said: Her er det pennalet som ikke har lov å bli med frem og tilbake, mens skolebøkene kan. Anonymkode: bf766...e3b Jeg ser over hodet ikke logikken i at noen ting ikke kan bli med frem og tilbake mens andre ting kan. De har jo med skolesekken frem og tilbake uansett, så hvilken forskjell gjør det? Men det er sikkert en tanke bak det som jeg ikke forstår... Her skal skolebøkene ligge på skolen, mens leksene skal gjøres på ark som ikke skal leveres inn. Akkurat det med at de ikke vil samle inn lekser fra 15 elever forstår jeg jo. Sekk, matboks, pennal og klær skal være med frem og tilbake. Anonymkode: cf5f4...feb 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 Det virker for meg som om mange lærere/elever følger retningslinjene, så det går tilsynelatende bra. Men dette smitter lett, så det kommer. Om noen uker til vil det eksplodere. Anonymkode: 79d17...a13 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #14 Skrevet 29. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker for meg som om mange lærere/elever følger retningslinjene, så det går tilsynelatende bra. Men dette smitter lett, så det kommer. Om noen uker til vil det eksplodere. Anonymkode: 79d17...a13 Huff, tror du virkelig det? Anonymkode: 2f39e...641
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #15 Skrevet 29. april 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker for meg som om mange lærere/elever følger retningslinjene, så det går tilsynelatende bra. Men dette smitter lett, så det kommer. Om noen uker til vil det eksplodere. Anonymkode: 79d17...a13 La oss avvente og se. Ikke vits å krisemaksimere noe som helst her. Vi må heller krysse fingrene for at det går greit 🤞🏻 Anonymkode: bf692...dd4 7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #16 Skrevet 29. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, tror du virkelig det? Anonymkode: 2f39e...641 Håper ikke det, men det er jo ganske stor sjanse for at det skjer når man åpner skolene. Nå skulle jo også 5-10 klasse åpne til neste uke leste jeg, vet ikke om det stemmer, men vi får se. Anonymkode: 79d17...a13 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #17 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det, men det er jo ganske stor sjanse for at det skjer når man åpner skolene. Nå skulle jo også 5-10 klasse åpne til neste uke leste jeg, vet ikke om det stemmer, men vi får se. Anonymkode: 79d17...a13 Nei, vi skal få informasjon til mandag om hva som skjer med 5. - 10.klasse. Anonymkode: bf692...dd4 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #18 Skrevet 29. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper ikke det, men det er jo ganske stor sjanse for at det skjer når man åpner skolene. Nå skulle jo også 5-10 klasse åpne til neste uke leste jeg, vet ikke om det stemmer, men vi får se. Anonymkode: 79d17...a13 Ja det er vel kanskje det. Jeg også har lest at 5-10 klasse skal begynne igjen, men inne på skolen sin hjemmeside så står det ingenting om det. Kanskje de fremdeles ser det litt an. Anonymkode: 2f39e...641
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #19 Skrevet 29. april 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, vi skal få informasjon til mandag om hva som skjer med 5. - 10.klasse. Anonymkode: bf692...dd4 Blir interessant å høre. Om alle skal tilbake, blir det jo tilnærmet slik det var før. Trange klasserom og garderober. Anonymkode: b6f04...13e 5
Anonymburker Skrevet 29. april 2020 #20 Skrevet 29. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi skal få informasjon til mandag om hva som skjer med 5. - 10.klasse. Anonymkode: bf692...dd4 Ja, de starter iallefall ikke før 11.mai.
Anbefalte innlegg