AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Hei Vi har ei jente på 3 år, og vi er nå på et sted hvor vi må flytte, her vi er nå går på helsa og ekteskapet løs, og det eneste positive er barnehagen til jenta vår... Etter nøye planlegging og om og men har vi kommet frem til at vi må flytte nå til en annen by, og mest sannsynlig igjen til en ny og siste by neste høst som vi vil bli værende i. Dvs to nye barnehager og flyttinger for jenta vår. Vi må, for økonomien og trivsel og stabilitet. Og ikke minst for fremtiden vår.. Jeg har så dårlig samvittighet, men vi må. Er det noen som har vært igjennom to flyttinger på kort tid med små barn? Hvordan kan jeg gjøre det best mulig for barnet vårt? Jeg tror jeg flytta fire eller fem ganger før jeg begynte på skolen, og jeg tok ingen skade av det, men nå som jeg er mor ser jeg litt annerledes på det. Anonymkode: b3cbb...c05
regine Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 For en tre-åring så er uansett foreldrene det viktigste, selv om hun trives i barnehagen og har venner. Så lenge ungen opplever at mamma og pappa er der, som de alltid har vært, er det det viktigste. Og husk: ikke lag masse drama for henne om at hun må skifte barnehage. Fokuser på at hun får nye venner/at det er spennende etc, ikke på hvor ille det er. 2
KatyP Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Vi har gjort det. Og det rev i samvittigheten min. Men vet du. Barnet er et trygt og harmonisk barn nå. Går i andre klasse og stortrives. Han har flere gode venner også. Som @regine sier. For et lite barn er det at mamma og pappa er der det viktigste. Dere er basen selv om barnet har venner og kan bli lei seg for å dra fra dem. Men det er langt mellom lei seg og skadet og utrygg. Så gjør det som er best for familien og vær trygg på at det går helt fint for barnet deres.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Tusen takk for gode råd❤️ vi vil nok bare fokusere på det positive, nytt rom, men samme leke, ny barnehage, mye gøy å finne på, nærme den og den personen, men beholde den og den rutinen. Må bare krysse fingrene for at alt går etter planen Anonymkode: b3cbb...c05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå