Gjest Gjest på flyttefot Skrevet 23. juni 2005 #1 Del Skrevet 23. juni 2005 Ser at noen har stilt spørsmål ang. forskjellige deler av Oslo så derfor slenger jeg meg på dette jeg også. Jeg vurderer å flytte til Kjelsås. I den forbindelse ønsker jeg å høre om neon av dere kjenner til hvordan det er å bo der, både positivt og negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest signa Skrevet 23. juni 2005 #2 Del Skrevet 23. juni 2005 Kjelsås er bra, men dyrt. God kommunikasjon til byen, men litt vel landelig i form av andre tilbud. Ingen matbutikker eller kiosker, så glemmer du noe på butikken, må du til Storo. Ikke verdens største problem, da........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 23. juni 2005 #3 Del Skrevet 23. juni 2005 Kjelsås er verdens beste sted!!! Og det er da masse matbutikker og kiosker. Fra der jeg bor bruker jeg 5-10 min på å gå til Rema 1000, ICA, Coop og Spar. Og døgnåpen bensinstasjon og 7-11 er oppe til 12.... SÅ jeg skjønner ikke hva gjesten over sikter til.... Enkelt å få parkert, kort vei til marka, bading på Frysja osv....Flere busser, trikk og tog.... Prisene er høyere en ex manglerud og furuseth ja... Men så er de også blandt de mest stabile prisene i Oslo. Historisk sett så er Kjelsås, Grefsen, Nordberg og Tåsen det området i Oslo som evnt. prisene går ned sist og opp først! Anbefaler på det sterkeste å flytte til Kjelsås!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oslopiken Skrevet 23. juni 2005 #4 Del Skrevet 23. juni 2005 Kjelsås er bra dersom du liker å bo nærme skogen og forholdsvis nærme byen (i Oslo). Priser og levestandard ligger et godt stykke under Grefsen som ligger like nedenfor Kjelsås. Jeg har aldri sett på Kjelsås som et flott sted å bo, og ville valgt Grefsen, eller Tåsen (litt rmeligere og mer sentralt). Men det er butikker etc der. Det er et familiested mer enn for unge par/single. Kjelsås ligger omtrent midt mellom vest og øst, og det er greit dersom du har venner på begge sider av byen. Jeg forbinder Kjelsås med mye grøftefyll og oppvekstmiljøet var tøft. Men så kjenner jeg ikke alle som bor der heller da. Fotballbanen der opp ble flittig brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Osloborger Skrevet 23. juni 2005 #5 Del Skrevet 23. juni 2005 Kjenner et vennepar som bor på Kjelsås og skulle gjerne ha bodd der selv, men det er veldig dyrt. vet om en helt ordinær treroms blokkleilighet som nettopp ble solgt for 2.150.000 kroner. For den prisen vil jeg ha mer enn en blokkleilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dixie i.i Skrevet 24. juni 2005 #6 Del Skrevet 24. juni 2005 Kan vel ikke si meg helt enig med "oslopiken", er selv vokst opp på Tåsen/Nordberg, men bor nå altså på Kjelsås. Har bodd litt forskjellige steder siden jeg flyttet hjemmenifra, Frogner, Etterstad, Sinsen ol, men har aldri trivdes så bra som nå. Tror ingen vil betegne oppvekstmiljøet på Kjelsås spesilet tøft, det er flere skoler, idrettsahaller ol i området, samt mange villar. Og bydelen det ligger i er den med færrest skilsmisser i hele Oslo.... Har også en mor som har jobbet på Kjelsås skole i mange år, før det jobbet hun på en østkant skole, nå på en ordentlig vestkantskole og hun mener at Kjelsås skole var den med minst tull!!! Husker når vi var små så var vi livredde for Kjelsås/Frysja/Stikken-gjengen, men det var vi jo for Bjølsengjengen også, og jeg så aldri noe til noen av de, tror mest det var en "myte".... Men grøftefyll... Ja, alle 14 i området Ullevål til Årvoll har sitt første møte med alkohol på Frysja natt til 1. mai..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå