Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet om flere som begynner å bli meget frustrerte nå. De er tvunget til å jobbe hjemmefra, og mister store muligheter til å bygge egen karriere. De skulle vært på reiser, seminarer, knyttet kontakter og oppnådd posisjoner i nærlingslivet. I stedet ender de opp med å sitte hjemme bare med familien rundt seg. Det er ingen som snakker om hvor dramatisk dette er for mange. Det er utrolig mange muligheter som nå ryker for mange. Jeg tror dette rammer kvinner ekstra hardest. De er avhengig av kontakter og å vise seg frem på seminarer, jobbreiser og på ulike events.

Mange vil sikkert si at dette er "status", og ja det er kanskje det, men det er faktisk viktig i dagens nærlingsliv hvis man vil oppnå noe, og i tillegg få solid inntekt og mulighet for aksjeposter og styreverv.

Dette skrives det INGENTING om. Alt handler bare om sykepleiere og helsepersonell. Ja, det gjør en strålende jobb, men det er faktisk mange andre som også bidrar. Men dessverre er det også mange som rammes hardt, bl.a. det private næringslivet.

Jeg tror mange får ødelagt sine karrieremuligheter pga dette. Flere måneder uten å delta aktivt i et nærlingsliv vil være svært negative for de som er i "startgropa" til å bygge en solid karriere. Det er faktisk ganske tragisk.

Anonymkode: 5627f...60b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at folk er lei av å være hjemme og drømmer seg tilbake til et vanlig liv, virkelig. Men jeg syns de ter sutring å klage over manglende karrierebygging fordi ting blir utsatt i to mnd+, spesielt når ALT blir utsatt. Det er ikke sånn at du er syk og utenfor og verden spinner videre uten deg, det er sånn at verden tar en pause og den er du med på. Karrieremulighetene kommer tilbake når samfunnet starter opp igjen. Jeg går selv glipp av å delta på kurs, holde presentasjoner og jobbe med ting som skulle få meg videre i livet, men sånn er det jo for alle, det er ikke evig. Så mange som har mistet jobben, er permittert eller har en usikker jobbfremtid, så syns jeg det er skikkelig sytete å klage over manglende karrierebygging når du tross alt har jobb. 

Anonymkode: 69cc0...806

• Liker 16
Skrevet

I-landsproblem.

• Liker 8
Skrevet

Siden alle de andre som skulle vært på det seminaret også sitter hjemme så er kanskje ikke effekten så stor som du tror. 

• Liker 17
Skrevet

Heldigvis så er det slik at dette gjelder for alle da, så det er strengt tatt ingen som blir forbigått. Det hele er vel bare mer eller mindre satt på vent.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det stopper jo opp for alle sammen, så det er mer snakk om en påtvunget pause og et steg til siden fremfor at progresjonen stopper opp. Det at du håndterer situasjonen og er klar for å utnytte de digitale flatene og at du er klar for å "hive deg på" igjen vil også være en måte å bygge karriere på. Du skal ikke se bort fra at seminarer etc utgår på den måten du er vant til- da er det de som er kjappe og klarer å bygge/ utnytte digitale flater som vinner. 

Anonymkode: 24f85...178

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om flere som begynner å bli meget frustrerte nå. De er tvunget til å jobbe hjemmefra, og mister store muligheter til å bygge egen karriere. De skulle vært på reiser, seminarer, knyttet kontakter og oppnådd posisjoner i nærlingslivet. I stedet ender de opp med å sitte hjemme bare med familien rundt seg. Det er ingen som snakker om hvor dramatisk dette er for mange. Det er utrolig mange muligheter som nå ryker for mange. Jeg tror dette rammer kvinner ekstra hardest. De er avhengig av kontakter og å vise seg frem på seminarer, jobbreiser og på ulike events.

Mange vil sikkert si at dette er "status", og ja det er kanskje det, men det er faktisk viktig i dagens nærlingsliv hvis man vil oppnå noe, og i tillegg få solid inntekt og mulighet for aksjeposter og styreverv.

Dette skrives det INGENTING om. Alt handler bare om sykepleiere og helsepersonell. Ja, det gjør en strålende jobb, men det er faktisk mange andre som også bidrar. Men dessverre er det også mange som rammes hardt, bl.a. det private næringslivet.

Jeg tror mange får ødelagt sine karrieremuligheter pga dette. Flere måneder uten å delta aktivt i et nærlingsliv vil være svært negative for de som er i "startgropa" til å bygge en solid karriere. Det er faktisk ganske tragisk.

I starten av å bygge karriere? bygge karriere? wtf, jeg sitter på sosialen fordi jeg faen ikke får meg jobb pga corona. 

Anonymkode: dddb4...b49

• Liker 6
Skrevet

Dette er et oppkonstruert problem. Det skal ikke være hjemmekontor i 5 år. Vi snakker om noen måneder av en karriere. Stikk fingeren i jorda og slutt og vær så dramatisk. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer synd på de som faktisk er arbeidsløse. Jeg er en av de mange 1000 som er nyutdannet denne våren, mange av oss kommer til å slite med å få vår første jobb. 

Anonymkode: 11e68...22f

• Liker 6
Skrevet

Du bygger ikke en karriere på to måneder. Det er helt sant!

AnonymBruker
Skrevet

HVORFOR og jeg spør igjen leser du ikke i kaksebladene av kakser for kakser. For dett kommer som et sjokk for deg, men vi andre BRYR OSS IKKE! Derfor skrives dere ikke om. NOBODY CARES. Avis skal selge, ikke leke avisgutter for sutrete pappa-gutter. Er ingen ting som er så blah som en sutrete kakses i-lands problemer, mens resten av jorda kjemper en kamp mot virus. Kanskje kaksegutta kan bygge nettverk i helsevesenet siden dere vil på møter.

Anonymkode: 7c631...bb1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som det er mer ustabilt og innbilt.

Anonymkode: 7c631...bb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ødelegger karrieremuligheter for folk som skal jobbe innenfor helse også. Jeg går psykologi og hadde søkt på en relevant jobb som jeg ville fått mye ut av faglig sett og som jeg hadde gode muligheter for å få, men nå som coronaen herjer her, så er alt lagt på is. Jeg fikk jobbtilbud et par uker før corona-tiltakene ble iverksatt og takket nei siden jeg hadde fått gode tilbakemeldinger og hadde gode sjanser for å få denne drømmejobben, men nå sitter jeg her uten jobb. 

Anonymkode: 258ce...429

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ødelegger karrieremuligheter for folk som skal jobbe innenfor helse også. Jeg går psykologi og hadde søkt på en relevant jobb som jeg ville fått mye ut av faglig sett og som jeg hadde gode muligheter for å få, men nå som coronaen herjer her, så er alt lagt på is. Jeg fikk jobbtilbud et par uker før corona-tiltakene ble iverksatt og takket nei siden jeg hadde fått gode tilbakemeldinger og hadde gode sjanser for å få denne drømmejobben, men nå sitter jeg her uten jobb. 

... mens du TS har en jobb og klager. Dette er det man kaller for i-landsproblemer. Trist at folk er blitt så lite reflekterte. 

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring og brukerdebatt. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Jeg har søkt etter jobb i et år jeg. Har mye relevant erfaring til 3 forskjellige yrker og veldig gode referanser/attester. Har tidligere i livet fått alle jobber jeg i det hele tatt har søkt på. 

Så vettu hva? Jeg synes ikke sånn voldsomt synd på de som ikke får klatret på karrierestigen et skarve år.

Synes mer synd på meg selv. Neida.. joda 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok verre for de som er nyutdannet og ikke har rukket å få seg en jobb. De synes jeg synd på. 

Anonymkode: 149fe...0dc

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok verre for de som er nyutdannet og ikke har rukket å få seg en jobb. De synes jeg synd på. 

Anonymkode: 149fe...0dc

Og de nyutdannede som har fått seg jobb, men nå får utsatt oppstart til januar 2021.. 

Anonymkode: 1d69c...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke viruset, det er regjeringen som ødelegger for folk.

Anonymkode: b72b5...730

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...