Sophie-Ann Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Flere som har søkt her? Jeg har søkt og bedt om tidlig svar da jeg jobber og har oppsigelsestid. Jeg er så spent! Jeg er en godt voksen dame, og håper så intenst på å komme inn. De har heldigvis fått ett lån for oss over 30 år som gjør at jeg ikke trenger å jobbe så sinnsykt mye ved siden av studiene. 😊
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Hvor ber du om tidlig svar? Anonymkode: de52c...db1 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Og hvor får du over-30-lån? Anonymkode: 841b4...bdc 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Jeg har søkt 🙋🏼♀️ Anonymkode: da08c...b16
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor ber du om tidlig svar? Anonymkode: de52c...db1 Når du skal søke studier, så krysser man av for «tidlig svar». Men søknadsfristen var 1.mars, og det er enkelte kriterier man må ha oppfylt. Står på SO sine hjemmesider. https://www.samordnaopptak.no/info/soke/soke-uhg/tidlig-opptak/ Anonymkode: efe77...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 Jeg har også søkt. Har Bodø på 1. plass Hvor har dere andre søkt? ☺️ Anonymkode: 8e92a...adc
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også søkt. Har Bodø på 1. plass Hvor har dere andre søkt? ☺️ Anonymkode: 8e92a...adc Har også søkt Bodø 😊 Anonymkode: 841b4...bdc
Cae Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 Søkt i Oslo. Veldig spent på hvor mye poenggrensene går opp😬🤞
edwardnigma Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 3 timer siden, Sophie-Ann skrev: Flere som har søkt her? Jeg har søkt og bedt om tidlig svar da jeg jobber og har oppsigelsestid. Jeg er så spent! Jeg er en godt voksen dame, og håper så intenst på å komme inn. De har heldigvis fått ett lån for oss over 30 år som gjør at jeg ikke trenger å jobbe så sinnsykt mye ved siden av studiene. 😊 Når man ser hvor overarbeidet sykepleierne blir, hvor lave stillingsprosentene er og hvor dårlig lønna er, hvorfor går dere frivillig inn i dette? Jeg mener, lønnen blir ikke høyere etter dette coronautbruddet. Nå skal Norge tross alt spare penger, og da er dere alltid taperne. 16
Sliten&kjørt52 Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Til alle i tråden: Om dere ikke kommer inn i år, -og vil inn... Taper dere garantert ikke på å jobbe i helsevesenet ett år, -som annet innen helsevesenet... Garantert ikke, -stiller mye sterkere neste år 💪 Kjør på... a. 1
pia mater Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, edwardnigma skrev: Når man ser hvor overarbeidet sykepleierne blir, hvor lave stillingsprosentene er og hvor dårlig lønna er, hvorfor går dere frivillig inn i dette? Jeg mener, lønnen blir ikke høyere etter dette coronautbruddet. Nå skal Norge tross alt spare penger, og da er dere alltid taperne. Jeg er ferdig utdannet sykepleier til sommeren, og har ikke opplevd at alle arbeidsplassene har sykepleiere som er overarbeidet. Selvfølgelig er noen vakter travle, men det er også tid til å utøve god omsorg! Opplever heller det kommer an på kulturen på hver arbeidsplass, hvor gode man er til å hjelpe hverandre eller planlegge gode vakter. Og lønna er helt grei med tilleggene man får. 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 Teller jo litt at det er en ganske sikker jobb? Nesten garantert å få jobb etter studiet. Anonymkode: ac53c...bbe 6
edwardnigma Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 Akkurat nå, pia mater skrev: Og lønna er helt grei med tilleggene man får. Hvorfor da ikke bruke 3 år på å utdanne deg til noe du vil få en fulltidsstilling innen samtidig som du tjener godt uten å jobbe tredelt turnus, som stjeler mange år av levealderen din? 1
edwardnigma Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Teller jo litt at det er en ganske sikker jobb? Nesten garantert å få jobb etter studiet. Anonymkode: ac53c...bbe En sikker 20% stilling kanskje. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 6 minutter siden, edwardnigma skrev: Når man ser hvor overarbeidet sykepleierne blir, hvor lave stillingsprosentene er og hvor dårlig lønna er, hvorfor går dere frivillig inn i dette? Jeg mener, lønnen blir ikke høyere etter dette coronautbruddet. Nå skal Norge tross alt spare penger, og da er dere alltid taperne. Jeg er sykepleier og kunne aldri tenke meg noe annet. Jeg har stor arbeidskapasitet og jobber tidvis langt over 100% (har 100% fast stilling i sykehus som jeg fikk 4 mnd før jeg var ferdig utdannet). Lykke til alle dere som har søkt Anonymkode: f38b4...19c 8
pia mater Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Teller jo litt at det er en ganske sikker jobb? Nesten garantert å få jobb etter studiet. Anonymkode: ac53c...bbe Problemet er vel at mange er "kresne" over hvor de vil jobbe. Drar man litt ut på bygda får man 100 % fast og ganske fine bonuser og avskriving av studielån. 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #17 Skrevet 28. april 2020 3 minutter siden, pia mater skrev: Problemet er vel at mange er "kresne" over hvor de vil jobbe. Drar man litt ut på bygda får man 100 % fast og ganske fine bonuser og avskriving av studielån. Det er et godt poeng. Var deltaker i en medisinsk studie en gang, så ut som om sykepleierne på forskningsposten hadde en ganske chill og spennende jobb. Vedder på at det er rift om de stillingene. Anonymkode: ac53c...bbe
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har også søkt. Har Bodø på 1. plass Hvor har dere andre søkt? ☺️ Anonymkode: 8e92a...adc Gøy! 😊 Jeg har søkt i Stavanger, Oslo og Bergen. Har ikke bestemt meg for prioritering enda, men tror jeg ender opp i Stavanger. Anonymkode: da08c...b16
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #19 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er sykepleier og kunne aldri tenke meg noe annet. Jeg har stor arbeidskapasitet og jobber tidvis langt over 100% (har 100% fast stilling i sykehus som jeg fikk 4 mnd før jeg var ferdig utdannet). Lykke til alle dere som har søkt Anonymkode: f38b4...19c Så bra! Men jeg tviler på du har barn da?😅 Personlig synes jeg jobben er svært krevende i kombinasjon med familieliv. Kan man slappe av etter jobb klarer man å stå i «alt». Anonymkode: ab485...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #20 Skrevet 29. april 2020 3 timer siden, pia mater skrev: Jeg er ferdig utdannet sykepleier til sommeren, og har ikke opplevd at alle arbeidsplassene har sykepleiere som er overarbeidet. Selvfølgelig er noen vakter travle, men det er også tid til å utøve god omsorg! Opplever heller det kommer an på kulturen på hver arbeidsplass, hvor gode man er til å hjelpe hverandre eller planlegge gode vakter. Og lønna er helt grei med tilleggene man får. Som sykepleierstudent bør du også være obs på at vi i Norge bruker mer penger på helsetjenestene enn vi kan i lengden og at det er en økende eldrebefolkning, innen få år 10-30 år får vi ekstremt mange eldre mennesker, vi har alt for få helsearbeidere og å kunne gi like god omsorg som du klarer nå vil ikke være mulig i fremtiden med mindre vi utvikler god teknologi. Jo eldre befolkningen blir jo flere diagnoser får man, det er spesielt de over 80+. Med mange slike syke mennesker krever det mye, og som sykepleier(helsearbeider) er det alltid et problem mellom effektivitet(få pasient ut av systemet så fort som mulig, gjøre oppgaver på begrenset tid) og å kunne gi god omsorg. Er helt enig i at vi kan gi god omsorg nå, men blir nok ikke slik i lengden. noe som er ufattelig trist. Anonymkode: 69d60...d63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå