Ullvott Skrevet 4. mai 2020 #41 Skrevet 4. mai 2020 På 3.5.2020 den 0.22, Highhopes skrev: Vi har alle forskjellig smak, men jeg vil tørre å påstå at Martini Asti i aller høyeste grad ikke er en vin alle liker, og som er et godt valg til eventuelle gjester. M. Asti har et sukkerinnhold på 85 g/l mot 3-15 g/l i en vanlig hvit/rose. Ergo er denne ekstremt søt og personlig drikker jeg heller vann enn den vinen der. Martini Asti er udrikkelig. Fullstendig krise. Og det kommer altså fra meg, som er en av de som er harry nok til å foreslå Tariquet. 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #42 Skrevet 4. mai 2020 Om poenget er å ha noe vin for dem som liker vin, må du ikke servere skvip som Jacobs Creek eller lignende! kjøp et par fire prosecco og en pappboks med hvitvin eller to (bare spør på vinmonopolet). Da har du det du trenger. kjøp for all del ikke Frexnet.. Anonymkode: 5944f...11d 1
Whistler Skrevet 4. mai 2020 #44 Skrevet 4. mai 2020 Vin er en tillært smak. Vanligvis starter man med de søte, men etterhvert som man får mer erfaring blir søtsmaken mindre viktig (om man ikke er på jakt etter en dessertvin, eller en skvett til kaffen). Derfor blir det fort vanskelig å finne en "vin alle liker". Spør på polet hvis det er en mulighet. Handler du for det meste på tax-free eller fra andre kilder og vil ha noe alle liker vil jeg anbefale en hvitvin. Chablis og chardonnay fungerer til det aller meste.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #45 Skrevet 4. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Om poenget er å ha noe vin for dem som liker vin, må du ikke servere skvip som Jacobs Creek eller lignende! kjøp et par fire prosecco og en pappboks med hvitvin eller to (bare spør på vinmonopolet). Da har du det du trenger. kjøp for all del ikke Frexnet.. Anonymkode: 5944f...11d Siden vi først er litt snobbete i denne tråden, så må jeg bare påpeke at prosecco er det mest skvipete av sjampanje-drikkene. Kjøp nå i alle fall cava. Anonymkode: dae41...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #46 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Siden vi først er litt snobbete i denne tråden, så må jeg bare påpeke at prosecco er det mest skvipete av sjampanje-drikkene. Kjøp nå i alle fall cava. Anonymkode: dae41...8d2 Prosecco er bra nok, etter min mening. Det finnes også gode hvitviner og roséviner med skrukork, et lite tips (men de holder seg ikke veldig lenge etter åpning). Anonymkode: a8c5f...06c 1
Gjest commeilfaut Skrevet 4. mai 2020 #47 Skrevet 4. mai 2020 (endret) På 28.4.2020 den 20.18, AnonymBruker skrev: -Ønsker noen flasker hvit-, rosé- og rødvin til å ha stående hvis jeg får besøk Sørger alltid for å ha en cotes du rhone stående, da nesten alltid er gode viner som kan brukes til mye. Guigal sin på polet til drøye hundrelappen er et veldig godt kjøp. Hvitvin er verre, men jeg synes Chablis passer til det meste. Louis Moreau sin er å få på polet til godt under 150, veldig godt kjøp. Rosevin er jeg ikke så veldig glad i, men har forsøkt Puech-Haut Prestige et part ganger, og synes den er god. Heller ikke den koster allverden, ca 170. Endret 4. mai 2020 av commeilfaut
Gjest hva som helst Skrevet 4. mai 2020 #48 Skrevet 4. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Om poenget er å ha noe vin for dem som liker vin, må du ikke servere skvip som Jacobs Creek eller lignende! kjøp et par fire prosecco og en pappboks med hvitvin eller to (bare spør på vinmonopolet). Da har du det du trenger. kjøp for all del ikke Frexnet.. Anonymkode: 5944f...11d Freixenet er helt greit, og bedre enn de fleste proseccoer. Jeg vil ikke anbefale TS å kjøpe pappviner dersom hun selv ikke drikker vin. Da risikerer hun at de blir stående og blir dårlige. Pappvin taper seg mye raskere enn flasker.
-jk- Skrevet 4. mai 2020 #49 Skrevet 4. mai 2020 Jeg støtter anbefalingene om en cava, fortrinnsvis extra dry. Det liker de fleste, etter min erfaring.
Gjest schwaben Skrevet 4. mai 2020 #50 Skrevet 4. mai 2020 Pinot noir er god på smak og lettdrikkelig
Gjest schwaben Skrevet 4. mai 2020 #51 Skrevet 4. mai 2020 https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Louis-Max-Climats-Pinot-Noir-Les-Terres-Froides/p/1218006 denne her er veldig nice!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #52 Skrevet 4. mai 2020 27 minutter siden, Flyndrefisken skrev: Freixenet er helt greit, og bedre enn de fleste proseccoer. Jeg vil ikke anbefale TS å kjøpe pappviner dersom hun selv ikke drikker vin. Da risikerer hun at de blir stående og blir dårlige. Pappvin taper seg mye raskere enn flasker. Ingen over 18 drikker Freixenet. Det er blodharry. Anonymkode: a8c5f...06c 4
-jk- Skrevet 4. mai 2020 #53 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen over 18 drikker Freixenet. Det er blodharry. Anonymkode: a8c5f...06c Ja, hvis det er cred man er ute etter og ikke smak så kan man jo ta hensyn til slikt. Freixenet er en helt ok cava, ikke noe galt med den. Pleier dog ikke å kjøpe den selv. Kjøper stort sett True Colours cava selv, men den må man til Sverige for å få tak i. Noe som er kronglete i disse dager
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #54 Skrevet 6. mai 2020 På 4.5.2020 den 18.06, AnonymBruker skrev: Siden vi først er litt snobbete i denne tråden, så må jeg bare påpeke at prosecco er det mest skvipete av sjampanje-drikkene. Kjøp nå i alle fall cava. Anonymkode: dae41...8d2 Enig. Men når man først er på nivået en god cava koster, kan man like gjerne kjøpe en rimelig cremant. Anonymkode: dd75e...81f 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #55 Skrevet 6. mai 2020 På 4.5.2020 den 20.14, -jk- skrev: Ja, hvis det er cred man er ute etter og ikke smak så kan man jo ta hensyn til slikt. Freixenet er en helt ok cava, ikke noe galt med den. Pleier dog ikke å kjøpe den selv. Kjøper stort sett True Colours cava selv, men den må man til Sverige for å få tak i. Noe som er kronglete i disse dager Den selges på polet. Anonymkode: e2c2a...585
-jk- Skrevet 6. mai 2020 #56 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den selges på polet. Anonymkode: e2c2a...585 Jammen gjør den det. Riktignok til 40% høyere pris enn i Sverige, og bestillingsvare nesten overalt. Endret 6. mai 2020 av -jk-
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #57 Skrevet 7. mai 2020 Sommerlig og fint; Soler Jove Cava Brut Rose, J.Laurens La rose No.7,Kunstler Riesling Trocken,Wittman Riesling Trocken, Ioppa Colline Novaresi Nebbiolo Rusin, A Jaume Cotes de Rhone, Terre di Val Bona.. Anonymkode: 3065d...338 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #58 Skrevet 7. mai 2020 Hvit: en søt tysk riesling Rose: beringer Rød: pinne vin/el coto Anonymkode: 76ea0...8e0
Kågebruker Skrevet 7. mai 2020 #59 Skrevet 7. mai 2020 Har til gode å smake vin jeg misliker. Men drikker nesten aldri. Men Cava er vel ganske lett?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #60 Skrevet 7. mai 2020 På 28.4.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev: Blue nun.. . Anonymkode: ab36e...b64 Nei nei nei, gørrkjedelig ! Noe du kan servere til NAV-ansatte, skatteetaten og Fylkeskommunalt ansatte. Anonymkode: 090ab...361
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå