AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Skulle egentlig overnatte på et hotell her i Norge, men grunnet corona er hotellet stengt (og turen min ble ikke noe av, da jeg er helsepersonell og er særlig frarådet fra å foreta unødvendige fritidsreiser og reiser med kollektivtransport). Hotellet nekter å gi meg pengene tilbake. De «er så snille» (i sine egne øyne) at de tilbyr ombooking eller «overnattingsvoucher». Jeg er ikke interessert i noen av delene, da jeg ikke vet når jeg vil ønske, eller i det hele tatt å mulighet til, å reise igjen, og også denne tilgodelappen har begrenset holdbarhetstid. Har lest i VG og på Forbrukerrådet at hvis hotellet har stengt skal man som hovedregel få tilbake pengene. Er det noen her som vet om jeg med loven i hånd kan kreve pengene tilbake? Er det noen lov/forskrift eller lignende som sier dette? Hvordan går jeg fram? Har også reiseforsikring som kan dekke noe, men hvis jeg får en «overnattingsvoucher» kan jeg sende krav til forsikringsselskapet først når denne går ut, og dermed bil det bli en langvarig prosess. Jeg vil ha pengene NÅ! Men har jeg krav på det...? Anonymkode: 189ae...a26
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Det høres veldig rart ut. Har du bestilt direkte hos hotellet eller via en annen kanal? Anonymkode: efdc7...2a3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Og ja, det har du krav på når hotellet velger å stenge selv. Anonymkode: efdc7...2a3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Har bestilt direkte fra hotellets nettside. Det er en stor hotellkjede som jeg tidligere har sett på som veldig seriøs. Jeg har blitt satt i kontakt med hotellsjefen, som kommer med de samme svada-svarene som resepsjonistene(?) om at de «på grunn av coronasituasjonen ikke har mulighet til å holde hotellet åpent og ikke mulighet til å betale tilbake pengene». Jeg trenger kilder jeg kan slå i bordet med... Anonymkode: 189ae...a26
mmd Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 https://www.forbrukerradet.no/rad-i-forbindelse-med-koronautbruddet/
Kjetil E Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle egentlig overnatte på et hotell her i Norge, men grunnet corona er hotellet stengt (og turen min ble ikke noe av, da jeg er helsepersonell og er særlig frarådet fra å foreta unødvendige fritidsreiser og reiser med kollektivtransport). Hotellet nekter å gi meg pengene tilbake. De «er så snille» (i sine egne øyne) at de tilbyr ombooking eller «overnattingsvoucher». Jeg er ikke interessert i noen av delene, da jeg ikke vet når jeg vil ønske, eller i det hele tatt å mulighet til, å reise igjen, og også denne tilgodelappen har begrenset holdbarhetstid. Har lest i VG og på Forbrukerrådet at hvis hotellet har stengt skal man som hovedregel få tilbake pengene. Er det noen her som vet om jeg med loven i hånd kan kreve pengene tilbake? Er det noen lov/forskrift eller lignende som sier dette? Hvordan går jeg fram? Har også reiseforsikring som kan dekke noe, men hvis jeg får en «overnattingsvoucher» kan jeg sende krav til forsikringsselskapet først når denne går ut, og dermed bil det bli en langvarig prosess. Jeg vil ha pengene NÅ! Men har jeg krav på det...? Anonymkode: 189ae...a26 Men her er et vesentlig spørsmål. Var det hotellet som stengte og sa opp bookingen din? Isåfall har du helt klart RETT på å få pengene tilbake. Var det derimot du som avbestilte på egenhånd og du i utgangspunktet hadde kjøpt et ikke refunderbart rom så har du nok ikke krav på å få penger returnert. 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 14 timer siden, mmd skrev: https://www.forbrukerradet.no/rad-i-forbindelse-med-koronautbruddet/ Prøvde å referere til dette, uten at resepsjonist(?) eller hotellsjef brydde seg noe om det... 14 timer siden, Kjetil E skrev: Men her er et vesentlig spørsmål. Var det hotellet som stengte og sa opp bookingen din? Isåfall har du helt klart RETT på å få pengene tilbake. Var det derimot du som avbestilte på egenhånd og du i utgangspunktet hadde kjøpt et ikke refunderbart rom så har du nok ikke krav på å få penger returnert. Det var hotellet som gjorde det, ja. Tok kontakt med hotellkjeden sentralt i dag og har fått beskjed om at jeg «selvfølgelig» skal få tilbake pengene 🙄😃 Så det får være tipset om noen i samme situasjon googler seg frem til denne tråden! Anonymkode: 189ae...a26 1
Kjetil E Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Prøvde å referere til dette, uten at resepsjonist(?) eller hotellsjef brydde seg noe om det... Det var hotellet som gjorde det, ja. Tok kontakt med hotellkjeden sentralt i dag og har fått beskjed om at jeg «selvfølgelig» skal få tilbake pengene 🙄😃 Så det får være tipset om noen i samme situasjon googler seg frem til denne tråden! Anonymkode: 189ae...a26 Bra det løste seg for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå