Gå til innhold

Ap ber regjeringen endre koronastrategi

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Endelig har Arbeiderpartiet sett lyset! Jeg håper de får med seg resten av opposisjonen slik at regjeringens "slå-ned"-strategi som er i ferd med å ødelegge Norge kan begraves en gang for alle.

Ap mener det er på tide å endre koronastrategi, og løsne på noen av de inngripende tiltakene. Partiet etterlyser regjeringens plan for veien videre.

"– Når helseministeren nå sier at vi ikke truer kapasiteten på sykehusene, og vi har tilgjengelig smittevernutstyr, så er det ikke lenger den samme begrunnelsen for slå-ned-strategien. Da må vi ha en annen strategi videre, og den bør regjeringen presentere i fortsettelsen."

https://www.nrk.no/norge/ap-ber-regjeringen-endre-koronastrategi-1.14998498

Endret av Krantz95
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fortsatt leveranseproblemer og mangel på smittevernsutstyr.

Anonymkode: bbd31...631

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Ap her, altså!

Anonymkode: 64d7f...c55

• Liker 4
Skrevet

Kanskje for sent? Regjeringen vet allerede at de har  allerede tapt Stortingvalget 2021? 

Regjeringen har bare disse valgmuligheter nå: 

• deklarere nå at epidemiet er offisielt over i Norge ("doubling time" ligger på 31 dager nå, et av de laveste i hele Europe: Austria har 32, Island 31!), så sykehuskapasitet kan behandle de tilfeldige smittede i kommende månedene/årene...
  • eller fortsette med tiltak og så konsekvensen blir en gigantisk stor tap av neste stortingvalget! 

jeg lurer på bare hvorfor AP faktiskt varslet nå, det kan jo være nyttig til dem om tiltakene fortsetter, så Høyre taper flere mandater? vil de ikke knuse Høyre? kanskje spiller ikke noe rolle, og AP er sikker på (over 90%) at neste regjeringen etter Stortingvalget 2021, blir en AP-ledet regjering? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes regjeringen håndterer koronakrisen veldig bra. De har allerede begynt å lette på tiltakene, og for de som tror at tilgangen på smittevernutstyr er god nå så kan jeg bekrefte at det ikke er tilfellet. Tilgangen er bedre, ja, men utstyr rasjoneres fortsatt ut og noen steder får helsepersonell fortsatt ikke utdelt f. eks. munnbind for å beskytte seg selv og omgivelsene med mindre det er mistanke om smitte. 

Anonymkode: 16471...fe2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Krantz95 skrev:

Endelig har Arbeiderpartiet sett lyset! Jeg håper de får med seg resten av opposisjonen slik at regjeringens "slå-ned"-strategi som er i ferd med å ødelegge Norge kan begraves en gang for alle.

Ap mener det er på tide å endre koronastrategi, og løsne på noen av de inngripende tiltakene. Partiet etterlyser regjeringens plan for veien videre.

"– Når helseministeren nå sier at vi ikke truer kapasiteten på sykehusene, og vi har tilgjengelig smittevernutstyr, så er det ikke lenger den samme begrunnelsen for slå-ned-strategien. Da må vi ha en annen strategi videre, og den bør regjeringen presentere i fortsettelsen."

Det er da for pokker meg ikke nok smittevernutstyr i Norge. Åpner man opp for mye så kan man lett miste kontrollen helt med dette viruset. 

Anonymkode: 15e40...a78

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel et soloutspill fra Ingvild Kjerkol, og ikke noe Ap står for.

Anonymkode: 81725...bcf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Endelig noen partier som tar til orde mot Regjeringens feilhåndtering av epidemien. 

Anonymkode: 0cdf5...15f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Endelig noen partier som tar til orde mot Regjeringens feilhåndtering av epidemien. 

Anonymkode: 0cdf5...15f

Ja for med AP i regjering så hadde alt vært bra??? 

Anonymkode: 15e40...a78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er forøvrig ett av ekstremt mange eksempler på misvisende artikkeloverskrifter på NRK nett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer og på hva i all verden planen er. Skal vi være stengt i 2 år?? Vi vil jo gå under somsamfunn, dette er jo galskap 

Anonymkode: 98996...66c

• Liker 5
Skrevet

Norge burde stå for egne produksjon av smittevern utstyr, så slipper vi problemer i fremtiden.

AnonymBruker
Skrevet

Ap har samme agendaen, de vil bare ha mer smitte slik at de kan rulle ut tvangsvaksinering når vaksinen kommer.

Anonymkode: b3cbc...11e

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ap har samme agendaen, de vil bare ha mer smitte slik at de kan rulle ut tvangsvaksinering når vaksinen kommer.

Anonymkode: b3cbc...11e

Dere vaksinemotstandere er og forblir en underlig gjeng... husker hvordan noen barn aldri til vaksiner da jeg var ung. Var nesten utelukkende alenemødre med lav utdanning som sto i regien. 

Heldigvis for disse idiotene tok 95 prosent av klassen vaksinen, hvilket ga flokkimmunitet som barnet hennes tjente på også.

Vi kan ikke la vaskedamer og sykjerringer bestemme slikt. Her bør det innføres plikt på lik linje med andre områder. Dessuten kan med hevde at det å unnlate å vaksinere barna sine faller innunder barnekonvensjonen i EUs menneskerettigheter. 

Altså er det trolig brudd på menneskerettighetene å nekte barnet sitt vaksinasjon mot farlige sykdommer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt leveranseproblemer og mangel på smittevernsutstyr.

Anonymkode: bbd31...631

Hvordan kan det være det egentlig? Vi har svært få innlagte, foreløpig full kontroll og har hatt god tid til å forberede smittevernutstyr og også produsere selv. Det har ikke vært Italia tilstander her.

Anonymkode: 05473...9c9

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være det egentlig? Vi har svært få innlagte, foreløpig full kontroll og har hatt god tid til å forberede smittevernutstyr og også produsere selv. Det har ikke vært Italia tilstander her.

Fordi resten av verden er stengt..? Det er liksom ikke bare til å knipse med fingrene og få mer utstyr i en pandemi. Norge er dessverre ikke selvforsynt, og er fullstendig avhengig av forsyninger fra resten av verden. Som er stengt. 

Forøvrig ikke et utspill fra AP den artikkelen fra HI.

Anonymkode: f9674...55e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er typisk AP. Da det stormet som verst i mars, var de helt med på å gi store summer i krisepakker og trivdes godt på podiet sammen med alle de andre partiene med kameraene og oppmerksomheten retten mot seg.

Nå har stormen stilnet, og regjeringen holder skuten alene. Da må de fremme et "Hva sa jeg", "Jeg visste at dette ville skje. Om vi hadde bestemt så.....". Etterpåklokskap er en ikke særlig imponerende intelligens, men AP fremmer den stadig.

Det som fremmes som forslag fra Kjerkol, er jo det regjeringen holder på med, en gradvis åpning av samfunnet. En kan jo lure på om hun ikke har fått med seg at skoler åpner, butikker åpner osv osv.

Jeg synes hun skal være mer ydmyk. Da coronasmitten slo ned i Norge i mars, ble avgjørelser tatt uten kart oh kompass. Man måtte lage veien mens man gikk. Nå er kartet mye mer tydelig, og da er det også lettere å finne frem og velge vei. Det er ikke noe imponerende i det.

Anonymkode: 0a6fd...f34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi resten av verden er stengt..? Det er liksom ikke bare til å knipse med fingrene og få mer utstyr i en pandemi. Norge er dessverre ikke selvforsynt, og er fullstendig avhengig av forsyninger fra resten av verden. Som er stengt. 

Forøvrig ikke et utspill fra AP den artikkelen fra HI.

Anonymkode: f9674...55e

Det er jo slik som burde vært klart før en pandemi kommer. At pandemier kan dukke opp når som helst er noe myndighetene vet veldig godt og må være forberedt på. Det blir nesten som og ikke ha våpen klart når det blir krig.

Er forresten urovekkende at det er mangel på smittevernutstyr allerede, da det enda ikke har vært noen krisetilstand her.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Krantz95 skrev:

Vi har allerede begynt å løsne på tiltakene 

Anonymkode: 71e13...8a5

Skrevet (endret)
På 28.4.2020 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Nei. Jonas var hos Torp i går, og han sa det samme. Ikke et soloutspill fra Kjerkhol altså. Støre pekte på at regjeringen fortsatt nekter å følge de faglige rådene fra det største og beste fagmiljøet i Norge.

Kan også legge til at WHO nå hyller sveriges håndtering av denne krisen...

Endret av Krantz95
  • Liker 1
  • Opprett ny...