AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Jeg blir nesten overtroisk og tenker jeg lever under en forbannelse noen gangen 😑. Da jeg vokste opp hadde min familie en del dårligere råd en de fleste andre. Fra midten av 20-årene tok jeg høyere utdanning, har har jobbet gjennom hele 30-årene for å få meg fast jobb. Dessverre er utdannelsen min lite etterspurt her jeg bor, men jeg Kunne ha blitt ansatt i en del andre stillinger. Men jeg blir aldri valgt ut 🙁. Nav har vært inne i bildet i mange år, og de skjønner ingenting av at jeg ikke har fast jobb. Jeg har jobbet deltid som vikar i alle år, og har gode referanser. Har vært innom diverse tiltak i nav, men det fører ingen vei. I nesten 10 år har jeg vært i arbeidslivet nå, og jeg er på dette tidspunktet så fattig som jeg ikke har vært før. Må til tider søke om nødpenger til mat på sosialen. Det har gått så langt at det bare er så flaut at jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til venner og bekjente lenger. Jeg er skilt og faren til barnet mitt bor her i byen så det er ikke bare å flytte heller. Noen som har hørt om lignende. Alle andre får seg jo jobb 😐 Anonymkode: 5c751...8fb
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir nesten overtroisk og tenker jeg lever under en forbannelse noen gangen 😑. Da jeg vokste opp hadde min familie en del dårligere råd en de fleste andre. Fra midten av 20-årene tok jeg høyere utdanning, har har jobbet gjennom hele 30-årene for å få meg fast jobb. Dessverre er utdannelsen min lite etterspurt her jeg bor, men jeg Kunne ha blitt ansatt i en del andre stillinger. Men jeg blir aldri valgt ut 🙁. Nav har vært inne i bildet i mange år, og de skjønner ingenting av at jeg ikke har fast jobb. Jeg har jobbet deltid som vikar i alle år, og har gode referanser. Har vært innom diverse tiltak i nav, men det fører ingen vei. I nesten 10 år har jeg vært i arbeidslivet nå, og jeg er på dette tidspunktet så fattig som jeg ikke har vært før. Må til tider søke om nødpenger til mat på sosialen. Det har gått så langt at det bare er så flaut at jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til venner og bekjente lenger. Jeg er skilt og faren til barnet mitt bor her i byen så det er ikke bare å flytte heller. Noen som har hørt om lignende. Alle andre får seg jo jobb 😐 Anonymkode: 5c751...8fb Har du bachelor ? Innen hvilken retning? Anonymkode: 3b171...937
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Vel, du må jobber hardt. Enten til å finne en nye jobb eller studere videre. Ingen skal ta deg ut av fattigdom hvis du ikke gjør noe med det. Anonymkode: bcb15...f3c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Har du vurdert å studere noe mer matnyttig? Få deg et yrke som er etterspurt og garantert jobb? Anonymkode: 9c05f...69b 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #5 Skrevet 29. april 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du bachelor ? Innen hvilken retning? Anonymkode: 3b171...937 Ja, bachelor pluss ett år. Dvs 4 år på universitetet. Undervisningsfag og ped Anonymkode: 5c751...8fb
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #6 Skrevet 29. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert å studere noe mer matnyttig? Få deg et yrke som er etterspurt og garantert jobb? Anonymkode: 9c05f...69b Som hva da? Anonymkode: 12afb...d0f
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #7 Skrevet 29. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, bachelor pluss ett år. Dvs 4 år på universitetet. Undervisningsfag og ped Anonymkode: 5c751...8fb Bachelor I hva? Om du har feks samfunnsfag, kan du vel ta et årsstudium i matte eller engelsk? Anonymkode: 12afb...d0f
Menchit Skrevet 29. april 2020 #8 Skrevet 29. april 2020 Ta mer utdanning er mitt råd. Nav har noen steder tilbud som er matnyttig, som går på kartlegging av kvalifikasjoner, interesser og egne evner opp mot dagens arbeidsmarked. Kan du undersøke om det finnes et slikt tilbud der du bor? Noen ganger er det tilknyttet helseinstitusjoner, men kanskje det likevel er mulig å få hjelp hos dem.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #9 Skrevet 29. april 2020 Hvor gammel er du? Med bachelor i undervisningsfag er det jo så mye du kan få gjort på egenhånd. Er det noe du føler at du mestrer veldig godt som du for eksempel kan lære andre? Mange som havner i slike situasjoner starter enkeltpersonforetak eller lignende. Selv om det ikke blir vellykket så får du mye erfaring, nettverk og en bedre CV. Skriv gjerne her hvis du har tanker om noe du kunne ha tenkt å gjøre så kan disse kjekke folkene på KG komme med sine tips Anonymkode: 89659...ffc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå