AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Jeg skal male soverommet og jeg har aldri malt før. Noen som har tips om hva jeg trenger og hvordan få best resultat? Det er MDF-plater som er malt på fabrikk, som jeg da skal male i en ny farge. Trenger da alt fra maling, pensler, maskeringstape osv. Ønsker en matt finish og helst Jotun. Kan jeg f.eks gå på Jernia og få kyndig veiledning der, uten at de prakker på meg alt mulig rart som jeg egentlig ikke trenger og gir meg feil info? Anonymkode: 20597...067
boblevann Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Siden det er ferdigmalte plater må du sikkert pusse litt for å «rubbe» opp treverket. Er redd hvis du maler rett på, at det vil skalle av raskt og at den nye malingen ikke får feste. Ønsker du en matt finish anbefaler jeg Jotun Lady Pure Color som er en supermatt maling. Hvor vidt du får hjelp på butikken er dessverre veldig varierende. Noen steder har de erfarne folk som vet hva de snakker om, andre steder står det uerfarne folk som svarer etter hva som er dyrest og hva de selv synes er fint. Det er dessverre umulig å svare på. Men du trenger maling, kost, maskringstape, whitesprit og gjerne noe til å dekke gulvet med. Er veggen slett så anbefaler jeg liten kost til hjørner, langs lister og rundt stikkontakter osv, og rulle på resten. Er det panel/panelplater synes jeg personlig pensel er best til hele veggen. Dette er min personlige erfaring, jeg har ingen utdanning eller formell kompetanse på området 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå