Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge hatt en konflikt med en nabo over meg. Vedkommende bråker ekstremt mye på natta, høy musikk, festing, masse folk osv. Det er ikke tillatt i borettslaget, og jeg har mast mange ganger midt på natta om ro i alle mulige ukedager. Vedkommende driver av og til også med litt narkotika. Da jeg til slutt truet med å ringe politiet ble det omsider stille! Jeg sa at neste gang fikk de ikke fler advarsler, og jeg kom til å ringe politiet med en gang. Jeg meldte aldri klager til styret for å være grei. 

Nå tør de ikke feste mer på natta, og jeg har fått noen smiskende meldinger om hvor forferdelig de har det nå som de føler de ikke kan bo i sitt eget hjem. Til slutt svarte jeg høflig og ordentlig skriftlig at det er ekstremt lydt, jeg kan høre at de går med sko inne eller snakker, og da kan man ikke ha ville fester på natta. Sånn er det dessverre å bo i blokk, svarte jeg, at alt jeg ønsket var nattero til å sove før jobb. Jeg var ganske hard og "klar" i tonen, og møtte de ikke på den smiskete tonen. Jeg satte foten ned, men var ikke ufin, men sa at jeg håpet de ville gi ta mer hensyn og gi et bedre inntrykk i fremtiden.

Da endret tonen seg! Jeg fikk et VELDIG surt svar tilbake, og siden har de gjort det de kan for å "terge". Det er stille fra kl 24, men frem til det sørger de for å spille høy musikk, og trampe rundt med høye hæler inne hele dagen. Dette gjorde de aldri før. Ekstra ille i coronatider når de er hjemme 24/7. Det er tydelig at jeg "inspirerte" de til dette, spesielt skoene, fordi jeg sa at de selvfølgelig må få leve fritt midt på dagen. 

Hva

faen

gjør man med sånne?

Jeg trives veldig ellers, og vil virkelig ikke bytte leilighet, men har begynt å spare til å ha råd til å selge.. Det blir nok dessverre med tap for meg, jeg er ikke i en livssituasjon hvor jeg kan "flytte opp", så meglerkostnadene blir tap for en leilighet i samme stand og prisklasse. Det er dessverre ikke realistisk å få til før om minimum ett, kanskje to-tre år.. 

Anonymkode: 3acce...a8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her må jo styret inn med en gang! Og det skal være ro fra klokka 23, så neste gang de spiller 1 minutt over 23 så hadde jeg ringt rett til politiet. Skjønner du ville være grei, men du har gjort feil her, du kan ikke Hanskes med de alene, få inn styret. 

Anonymkode: 769b9...b0e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke si "de lager lyder på dagtid" og det vet de, det er det som er problemet.. 

Anonymkode: 3acce...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor selv i borettslag, er styreleder faktisk. Og det å bråke med vilje kan jeg ikke tro er greit. Vil bli det samme som at noen har hund som bjeffer konstant og er til sjenanse for naboene. Om de får en skriftlig advarsel fra styret vil de nok skjerpe seg :)

Anonymkode: 9ca57...163

• Liker 10
Skrevet

Ta det med styret med em gang. Fortell helst hele historien om bråk om natta og narkotikamisbruk osv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Komisk å tenke på voksne mennesker som nærmest danser halling for å irritere naboen i høye hæler🤣

Anonymkode: 56817...323

AnonymBruker
Skrevet

Styret må kobles inn, det burde det vært fra første stund. Hvorfor skal du være grei?

Anonymkode: ffb37...91c

• Liker 2
Skrevet

Send inn klage til styret, slik skal det ikke være! Respektløse folk.

• 2 år senere...
Skrevet

Fler som har slike udugelige naboer rundt seg?

Nå ringer jeg straks politiet på dagtid også når folk bråker slik uten å ha gyldig grunn til det.

Ikke holder de på med oppussing, nedvask eller annet kritisk arbeid, men bråke fordi de fikk kjeft for å bryte ordensreglene, jo det skal de!

Noen tips om hvordan ta disse uten å gå i konfrontasjon? Ja, de bruker narkotika, det er bare blitt mer og mer tydelig etterhvert, og utleiere er ufattelig naive og tror dette ikke pågår.

Anonymkode: d5126...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...