Mons Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Jeg har sett dette flere ganger. Tråder bare forsvinner. Ingen forklaring. Vi brukere som har nedlagt mye tid og engasjement skjønner ingenting. Sjekker på dette underforumet, men nei, ikke skjult for moderering. Hvorfor har ikke KG informasjon om dette - jeg mener slik at vi brukere her slipper å lete etter noe som ikke finnes? Er det virkelig slik at trådstarter bare kan slette sitt innlegg, og så forsvinner hele tråden? 1
Kragebein Skrevet 29. april 2020 #2 Skrevet 29. april 2020 Hei, Som hovedregel blir tråder ikke slettet etter ønske fra TS, i henhold til våre retningslinjer: Sitat Man kan ikke regne med at innlegg eller tråder vil bli slettet av moderatorteamet senere dersom man skulle angre postingen. Hvis en tråd forsvinner uten at den er postet i tråden som informerer om tråder som er skjult for moderering, så har tråden sannsynligvis blitt slettet for brudd på forumets retningslinjer. Dersom man lurer på hvorfor en tråd har blitt borte kan man alltids ta kontakt med en moderator eller administrator, eller spørre her på ris og ros. Kragebein, adm 3
Mons Skrevet 30. april 2020 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2020 På 29.4.2020 den 2.23, Kragebein skrev: Hei, Som hovedregel blir tråder ikke slettet etter ønske fra TS, i henhold til våre retningslinjer: Hvis en tråd forsvinner uten at den er postet i tråden som informerer om tråder som er skjult for moderering, så har tråden sannsynligvis blitt slettet for brudd på forumets retningslinjer. Dersom man lurer på hvorfor en tråd har blitt borte kan man alltids ta kontakt med en moderator eller administrator, eller spørre her på ris og ros. Kragebein, adm Hei, og takk for svar. Da spør jeg her. Jeg er nok ikke den eneste som lurer på dette. Generelt, ser man at noen tråder blir moderert (gjerne flere ganger, og da blir der stengt), mens noen bare blir stengt helt uten forvarsel. Er ikke begge disse tilfellene som følge av brudd på retningslinjer? Hva kjennetegner en tråd som ikke blir moderert, men bare stengt? Spesifikt lurer jeg på tråden "Alt som ikke skjedde" på "Samliv" for et par dager siden. Det er lov å diskutere "ytringer" fra en bruker, og i denne tråden ble det avdekket til dels svært grove og motstridende ytringer fra en bruker. Hvorfor ble ikke denne tråden moderert, men bare stengt?
Edie Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 Hei. Tråder hvor hovedinnlegget er regelbrudd blir slettet. Unntaket er blant annet i tråder om selvmord, spiseforstyrrelser og helseskadelige tråder som blir stengt. Dette for at vi skal kunne legge igjen en melding til trådstarter om hvorfor vi ikke tillater slik diskusjon og hvor man kan få hjelp. Tråder som er blitt ryddet gjentatte ganger kan også stenges i henhold til regelverket: Sitat * Tråder kan i noen tilfeller bli stengt dersom moderator har ryddet for regelbrudd gjentatte ganger i løpet av kort tid. Dette vil bli vurdert fra gang til gang. Noen ganger skjuler vi tråder i påvente av moderering eller vurdering. Dette kan være tråder med grove regelbrudd som ikke kan stå åpne til rommets moderator kommer på, tråder med mange regelbrudd som må fjernes, eller større gråsonesaker som må vurderes av teamet. Disse trådene vil bli opplyst om i egen tråd her på Ris og ros: Ellers vil andre tråder bli stående, og ryddes for regelbrudd fortløpende av moderator. Jeg har lett etter en stengt tråd på Samliv og kjærlighetsrelasjoner som heter "Alt som ikke skjedde", men jeg finner den dessverre ikke. Har du lenke til den? Er tråden blitt stengt, så skal moderator legge igjen en stengemelding i tråden. Edie, adm. 1
Mons Skrevet 30. april 2020 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2020 Takk for svar. Det er altså bare i helt spesielle tilfeller en tråd bare blir slettet, sånn uten videre. Du finner heller ikke den aktuelle tråden. Jeg trodde dere moderatorer hadde bedre verktøy enn oss vanlige brukere. Jeg må derfor be deg gjøre følgende. Google: mortenminstelønn site:forum.kvinneguiden.no Bla litt ned på treffene. Der finner du tråden...som ikke finnes. Hilsen Mons PS Mener jeg også fant en del andre tråder fra den brukeren som heller ikke eksisterer.
blasfeminist Skrevet 30. april 2020 #6 Skrevet 30. april 2020 (endret) Hva skjedde med tråden "Jeg våknet opp med veldig høy IQ, igjen.", da? Kan ikke se at det var noen regelbrudd i førsteposten der. edit: Beklager at jeg stjeler plass i tråden din, Mons. Trodde jeg var et annet sted, men det funker kanskje her også.. Endret 30. april 2020 av blasfeminist 1
Mons Skrevet 30. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2020 Hei @blasfeminist Jeg kjenner følelsen av å tro man er et annet sted😉 For ordens skyld: Har tråden du etterlyser sammenheng med den jeg spør om? Hvis ja, synes jeg det er helt relevant. (spør fordi en sentral aktør i "min" tråd skryter av en IQ på 138, Mensa)
Edie Skrevet 30. april 2020 #8 Skrevet 30. april 2020 (endret) 3 timer siden, Mons skrev: Takk for svar. Det er altså bare i helt spesielle tilfeller en tråd bare blir slettet, sånn uten videre. Hilsen Mons Tråder som inneholder regelbrudd i HI vil bli slettet. Jeg tror vi har misforstått hverandre, eller bruker ulike formuleringer om samme handling. Du etterspurte en stengt tråd. Det finnes ingen stengt tråd på Samliv og kjærlighetsrelasjoner med den tittelen du etterlyser. Det var derimot en tråd på Singelliv og dating som nå er slettet. Tråder med regelbrudd i HI blir slettet. I noen unntak blir de stengt som jeg forklarte i mitt forrige svar. Tråder som slettes, fjernes fra forumet. Tråder som stenges blir stående, men med en stengemelding og uten mulighet for å skrive flere innlegg. Tråden på Singelliv og dating ble slettet på grunn av følgende regelbrudd: Sitat * Tråder som passer bedre i et annet underforum kan bli flyttet. Dersom en tråd er startet som AnonymBruker og hører hjemme i et underforum som er stengt for anonyme, kan tråden bli slettet. Dette gjelder ikke Sosial prat, dit vil tråder startet som AnonymBruker kunne flyttes til, så fremt de ikke ellers bryter med forumets regelverk. * Spam eller tulleinnlegg. Brukere som driver med dette kan bli sperret uten varsel og trådene kan bli fjernet. Misbruk av taggefunksjonen regnes som spam. 3 timer siden, blasfeminist skrev: Hva skjedde med tråden "Jeg våknet opp med veldig høy IQ, igjen.", da? Kan ikke se at det var noen regelbrudd i førsteposten der. edit: Beklager at jeg stjeler plass i tråden din, Mons. Trodde jeg var et annet sted, men det funker kanskje her også.. Den tråden er slettet på grunn av følgende regelbrudd i HI; Sitat * Spam eller tulleinnlegg. Brukere som driver med dette kan bli sperret uten varsel og trådene kan bli fjernet. Misbruk av taggefunksjonen regnes som spam. Edie, adm. Endret 30. april 2020 av Edie Glemte å svare på hvorfor den første tråden var slettet 1
Mons Skrevet 30. april 2020 Forfatter #9 Skrevet 30. april 2020 (endret) 41 minutter siden, Edie skrev: Tråder som inneholder regelbrudd i HI vil bli slettet. Jeg tror vi har misforstått hverandre, eller bruker ulike formuleringer om samme handling. Du etterspurte en stengt tråd. Det finnes ingen stengt tråd på Samliv og kjærlighetsrelasjoner med den tittelen du etterlyser. Det var derimot en tråd på Singelliv og dating som nå er slettet. Tråder med regelbrudd i HI blir slettet. I noen unntak blir de stengt som jeg forklarte i mitt forrige svar. Tråder som slettes, fjernes fra forumet. Tråder som stenges blir stående, men med en stengemelding og uten mulighet for å skrive flere innlegg. Den tråden er slettet på grunn av følgende regelbrudd i HI; Edie, adm. I det du siterer meg på bruker jeg uttrykket "slettet" . Og jeg mener slettet, så er det oppklart. Om jeg har vært uklar. Jeg blir ikke klokere. Det finnes ingen tråd på Samliv med den tittelen, skriver du. Ryddet for slettet innhold. Alt som ikke skjedde - Samliv og kjærlighetsrelasjoner ... Merkelig at du har funnet en likelydende tråd i Singelliv, men ikke denne jeg etterspør. Siden du snakker om misfortåelser spør jeg igjen. Hvorfor ble denne tråden bare slettet? Endret 30. april 2020 av Edie 1
Edie Skrevet 30. april 2020 #10 Skrevet 30. april 2020 8 timer siden, Mons skrev: Spesifikt lurer jeg på tråden "Alt som ikke skjedde" på "Samliv" for et par dager siden. Det er lov å diskutere "ytringer" fra en bruker, og i denne tråden ble det avdekket til dels svært grove og motstridende ytringer fra en bruker. Hvorfor ble ikke denne tråden moderert, men bare stengt? Her lurer du på hvorfor tråden ikke ble moderert, men stengt. Det er bakgrunnen for at jeg lette etter en stengt tråd. Men da er misforståelsen oppklart, flott! 5 minutter siden, Mons skrev: I det du siterer meg på bruker jeg uttrykket "slettet" . Og jeg mener slettet, så er det oppklart. Om jeg har vært uklar. Jeg blir ikke klokere. Det finnes ingen tråd på Samliv med den tittelen, skriver du. Ryddet for slettet innhold. Alt som ikke skjedde - Samliv og kjærlighetsrelasjoner ... Merkelig at du har funnet en likelydende tråd i Singelliv, men ikke denne jeg etterspør. Siden du snakker om misfortåelser spør jeg igjen. Hvorfor ble denne tråden bare slettet? Og nå finner jeg enda mer grunn til misforståelser, så jeg måtte sjekke mer inngående. Tråden det henvises til ble opprettet på Samliv, men ble flyttet av moderator til Singelliv før den ble slettet. Derfor finner du tråden foreløpig lagret i Googlesøk på Samliv, men den eksisterer ikke der lenger. Når jeg søker i våre verktøy finner jeg historikk av den under Singelliv fordi den ble flyttet før den ble slettet. Det er dermed samme tråd vi snakker om. Får håpe det ikke er mer misforståelser nå! Denne tråden er for øvrig ryddet for slettet innhold/ gjengivelse av regelbrudd. Edie, adm. 1
Mons Skrevet 30. april 2020 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2020 Hei Edie Takk for oppklaringer🙂 Hvordan kan vi brukere lære noe av denne setningen: Denne tråden er for øvrig ryddet for slettet innhold/ gjengivelse av regelbrudd. I tilfelle noen er like treig som meg... er det fint om du forklarer hvorfor du bruker "ryddet" her og ikke slettet. Den forsvant jo bare. Kan jeg be deg pent om å forklare meg grunnene på en enklere måte? Mvh Mons 1
Edie Skrevet 30. april 2020 #12 Skrevet 30. april 2020 34 minutter siden, Mons skrev: Hei Edie Takk for oppklaringer🙂 Hvordan kan vi brukere lære noe av denne setningen: Denne tråden er for øvrig ryddet for slettet innhold/ gjengivelse av regelbrudd. I tilfelle noen er like treig som meg... er det fint om du forklarer hvorfor du bruker "ryddet" her og ikke slettet. Den forsvant jo bare. Kan jeg be deg pent om å forklare meg grunnene på en enklere måte? Mvh Mons Ja, jeg skal selvfølgelig prøve! Altså, denne tråden som vi skriver i her på Ris og ros er ryddet. Du hadde med deler av et slettet innlegg når du viste at du fant den etterspurte tråden på Samliv. Når vi sletter regelbrudd i innlegg og tråder, så sier vi at vi rydder og legger igjen ryddemeldinger. Det er bare blitt et innarbeidet uttrykk fordi vi sletter ikke hele tråden, men rydder enkelte ting - altså sletter regelbrudd som finnes i andre innlegg enn HI. Da sier vi at vi rydder og legger igjen ryddemeldinger. Flere av uttrykkene er ting som vi i moderatorteamet bruker daglig. Forståelig at ikke alt er like opplagt for andre, så fint at du spør! Edie, adm.
Gjest tullingfranord Skrevet 30. april 2020 #13 Skrevet 30. april 2020 For å svare TS jeg hadde en tråd jeg startet om dating og etnisitet som fullstendig sporet av og derfor ba jeg moderator om å fjerne den siden det tok litt av der inne og fikk bekreftet en del ting. Så derfor ba jeg mod om å slette den fordi jeg syntes nok var nok og det ble for vanskelig for meg å lese noen av responsene som for meg var dypt sårene. Og orka ikke mer.
Mons Skrevet 30. april 2020 Forfatter #14 Skrevet 30. april 2020 3 minutter siden, tullingfranord skrev: For å svare TS jeg hadde en tråd jeg startet om dating og etnisitet som fullstendig sporet av og derfor ba jeg moderator om å fjerne den siden det tok litt av der inne og fikk bekreftet en del ting. Så derfor ba jeg mod om å slette den fordi jeg syntes nok var nok og det ble for vanskelig for meg å lese noen av responsene som for meg var dypt sårene. Og orka ikke mer. Takk for svar. Skjønner at moderatorene slettet en tråd på ditt ønske. Det er sjeldent sånt skjer sier de selv, men fint at du slapp å lese sårende responer. Hilsen Mons
Gjest tullingfranord Skrevet 30. april 2020 #15 Skrevet 30. april 2020 Just now, Mons said: Takk for svar. Skjønner at moderatorene slettet en tråd på ditt ønske. Det er sjeldent sånt skjer sier de selv, men fint at du slapp å lese sårende responer. Hilsen Mons Det var mange gode også men den avsporet helt på slutten så derfor jeg ba om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå