AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Hvorfor vil menn som ikke tar ansvar for sine barn hva gjelder aktiviteter, klær, hygiene, kosthold etc., ha barna hos seg 50 %? Anonymkode: d5273...0c9 1
eller Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 For å irritere ekskonen? For å slippe unna bidrag? At barna har det bra bør være fokus for foreldre som ikke holder sammen. Men det kommer nok i skyggen for mange. 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Utrolig generaliserende innlegg. Her er det eksdama som vil ha 50/50 fordi det ser bra ut overfor omverdenen. Mens vi kjempet i retten etter hennes søksmål, måtte jeg ta vare på barna. Jeg har fulgt opp alle aktiviteter siden barna gikk på babysvømming. Hun er mest opptatt av at de skal plukke blomster til henne og si at de elsker henne. Jeg tror ikke at alle damer er sånn likevel, men jeg har etterhvert forstått at mange damer forteller historier som ikke stemmer med virkeligheten. Heldigvis fortalte bhg, psykolog og naboer en annen historie en eksen og hennes venninner/familie. Og jeg fikk omsorgen. Tenk på barna. Ikke skap slike fordommer som gjør det vanskeligere for den beste forelderen å beholde omsorgen i barnefordelingssaker. Anonymkode: 7cd65...2dc 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Fordi det ser bra ut utad. Min samboer har to barn fra før av. Han er turnusarbeider og har mange kveldsvakter. Før jeg flyttet inn måtte han ha barnevakt 2-3 dager i uka når barna var der. Men ikke søren om han skulle ha mindre samvær, for da ville han framstå som en uengasjert far . Så fasade er viktig! Barnas mor brydde seg ikke om at barna ble passet av andre i hans uker. Hun stilte ikke opp. Anonymkode: 240cc...7ba 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ser bra ut utad. Min samboer har to barn fra før av. Han er turnusarbeider og har mange kveldsvakter. Før jeg flyttet inn måtte han ha barnevakt 2-3 dager i uka når barna var der. Men ikke søren om han skulle ha mindre samvær, for da ville han framstå som en uengasjert far . Så fasade er viktig! Barnas mor brydde seg ikke om at barna ble passet av andre i hans uker. Hun stilte ikke opp. Anonymkode: 240cc...7ba Jepp, men som det følger av det du skriver er fasade dessverre det viktigste for en del uavhengig kjønn. Anonymkode: 7cd65...2dc
Jytte Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 (endret) 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil menn som ikke tar ansvar for sine barn hva gjelder aktiviteter, klær, hygiene, kosthold etc., ha barna hos seg 50 %? Anonymkode: d5273...0c9 De fleste vil vel ha 50/50 fordi de er like glad i barna sine som moren er? Men ofte kan de ha blitt skjemt bort både hjemmefra og av barnas mor. Da vet de rett og slett ikke hva som må til, og må på en måte oppdras av eksen til de kanskje forstår. Hvis mor har tatt det meste og /eller hatt høye krav til husarbeid og ryddighet, har kanskje far gitt litt opp underveis. Ikke for å provosere noen, men har også sett at stemødre ofte kommer inn i farens livs som et positivt innslag. Har aldri vært stemor selv. Endret 28. april 2020 av Jytte 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ser bra ut utad. Min samboer har to barn fra før av. Han er turnusarbeider og har mange kveldsvakter. Før jeg flyttet inn måtte han ha barnevakt 2-3 dager i uka når barna var der. Men ikke søren om han skulle ha mindre samvær, for da ville han framstå som en uengasjert far . Så fasade er viktig! Barnas mor brydde seg ikke om at barna ble passet av andre i hans uker. Hun stilte ikke opp. Anonymkode: 240cc...7ba Bare av nysgjerrighet, hva kunne hun ha gjort om hun brydde seg? Kunne hun fått mer av omsorgen i en eventuell rettsak bare basert på at far brukte mye barnevakt? Anonymkode: 1cdf7...73a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ser bra ut utad. Min samboer har to barn fra før av. Han er turnusarbeider og har mange kveldsvakter. Før jeg flyttet inn måtte han ha barnevakt 2-3 dager i uka når barna var der. Men ikke søren om han skulle ha mindre samvær, for da ville han framstå som en uengasjert far . Så fasade er viktig! Barnas mor brydde seg ikke om at barna ble passet av andre i hans uker. Hun stilte ikke opp. Anonymkode: 240cc...7ba Hvorfor er du samboer med en sånn mann? Og hvorfor mener du moren burde stille opp? Er det du som stiller opp nå for å rede fasaden hans? Stakkars barn. Anonymkode: 6d7c1...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utrolig generaliserende innlegg. Her er det eksdama som vil ha 50/50 fordi det ser bra ut overfor omverdenen. Mens vi kjempet i retten etter hennes søksmål, måtte jeg ta vare på barna. Jeg har fulgt opp alle aktiviteter siden barna gikk på babysvømming. Hun er mest opptatt av at de skal plukke blomster til henne og si at de elsker henne. Jeg tror ikke at alle damer er sånn likevel, men jeg har etterhvert forstått at mange damer forteller historier som ikke stemmer med virkeligheten. Heldigvis fortalte bhg, psykolog og naboer en annen historie en eksen og hennes venninner/familie. Og jeg fikk omsorgen. Tenk på barna. Ikke skap slike fordommer som gjør det vanskeligere for den beste forelderen å beholde omsorgen i barnefordelingssaker. Anonymkode: 7cd65...2dc Det er ikke generaliserende i det hele tatt. Jeg sa ikke at alle menn er sånn, eller at alle menn ønsker dette. Jeg spesifiserte at dette gjaldt «uansvarlige fedre». Jeg skriver på kvinneguiden, og derfor er spørsmålet rettet til mødre og deres erfaring med slike fedre. Anonymkode: d5273...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Fordi deres liv er dritt, derfor. Hadde ikke egoet vært iveien så hadde langt flere fått nok av seg selv og tatt selvmord. Anonymkode: dcbb3...d92 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, Jytte skrev: De fleste vil vel ha 50/50 fordi de er like glad i barna sine som moren er? Men ofte kan de ha blitt skjemt bort både hjemmefra og av barnas mor. Da vet de rett og slett ikke hva som må til, og må på en måte oppdras av eksen til de kanskje forstår. Hvis mor har tatt det meste og /eller hatt høye krav til husarbeid og ryddighet, har kanskje far gitt litt opp underveis. Ikke for å provosere noen, men har også sett at stemødre ofte kommer inn i farens livs som et positivt innslag. Har aldri vært stemor selv. Stakkars menn som blir skjemt bort slik at han ikke er i stand til å ta vare på egne barn. Anonymkode: 51a28...f29
Jytte Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stakkars menn som blir skjemt bort slik at han ikke er i stand til å ta vare på egne barn. Anonymkode: 51a28...f29 Ja, på mange måter er det litt synd på dem. De fleste vokser heldigvis med ansvaret og årene.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 Vel, pappaen til mine barn ønsker 50/50, og jeg har sagt at vi får se på det etterhvert. Men han er av den ekstremt ansvarsløse typen. Klarer ikke betale regninger og hjemmet han ser alltid bomba ut. Ser også at barna er møkkete og ustelte når de kommer derfra, og vet at kostholdet består av mye boller og sjokoladekjeks. I tillegg aktiviserer han dem med å sette på tv-en. Jeg har ikke lyst til å nekte han å være mer sammen med sine barn, men tenker jo at det er mye som må endre seg før det er aktuelt. Anonymkode: bd715...956 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare av nysgjerrighet, hva kunne hun ha gjort om hun brydde seg? Kunne hun fått mer av omsorgen i en eventuell rettsak bare basert på at far brukte mye barnevakt? Anonymkode: 1cdf7...73a Ja, hadde mitt barns far gjort noe sånt hadde jeg først og framst tilbydd meg å hatt en større del av samværet selv. Hvis han hadde blitt vrang på det, hadde jeg nok gått rettens vei. Ser ikke poenget med at barna som skal være på samvær hos en foreldre blir plassert hos barnevakt. Anonymkode: 240cc...7ba
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du samboer med en sånn mann? Og hvorfor mener du moren burde stille opp? Er det du som stiller opp nå for å rede fasaden hans? Stakkars barn. Anonymkode: 6d7c1...3b0 Fordi han var ikke ærlig med meg ang. Denne saken før jeg flyttet inn. Jeg trodde oppriktig at han og mor hadde annen avtale enn 50/50 (selv om de hadde det på papiret) siden han var såppas mye borte på jobb. Barna kunne fortelle meg i etterkant hvor mange ganger de hadde måtte hatt en tante på overnatting, eller vært borte hos noen andre fordi far jobbet. Jeg flyttet inn fordi jeg etter hvert ble gravid med hans barn, og fikk så vite at barna hans var så store og selvstendige at de klarte seg selv når far var på jobb. Noe som viste seg å ikke stemme. For husfreden sin skyld tok jeg mer ansvar enn jeg burde, noe som resulterte i at jeg ble totalt nedkjørt av alt ansvaret og gikk på en storsmell som gravid. Anonymkode: 240cc...7ba
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 Tja, fordi pappaen er like glad i barna som mammaen er, selv om han kanskje ikke er helt innforstått med hvor mye av jobben med å følge opp barna som tas av mor i hverdagen? 🤔 Man kan jo ha lyst til å treffe barna sine jevnlig selv om man ikke er så god på planlegging og oppfølging av diverse. Anonymkode: 9c003...753 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #17 Skrevet 28. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil menn som ikke tar ansvar for sine barn hva gjelder aktiviteter, klær, hygiene, kosthold etc., ha barna hos seg 50 %? Anonymkode: d5273...0c9 Det er vel fordi du valgte en lat uansvarlig far til dine barn, skyld deg selv! Anonymkode: 7e7e5...184
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel fordi du valgte en lat uansvarlig far til dine barn, skyld deg selv! Anonymkode: 7e7e5...184 Jeg er gift med en mann som tar ansvar. Jeg leser bare stadig om menn som verken fikser klær til barna, som ikke husker å gi ungene mat, og som leverer barna sjuskete til barnehagen - men som likevel mener at de skal ha barna halvparten av tiden. Jeg skjønner ikke hvorfor de ønsker så mye ansvar, når de åpenbart ikke mestrer det, eventuelt ikke bryr seg nok til å gidde. Takk for svar alle sammen. Det er interessant lesning. Anonymkode: d5273...0c9
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #19 Skrevet 29. april 2020 Fordi de har ikke selvinnsikt og fordi de ikke greier å se andres behov enn sine egne. Anonymkode: 96aec...56a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå