Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I disse tider har jeg en 100 % jobb jeg hater. Kjedelig lagerjobb langt utenfor min mastergrad.

Det går noe rykter om at 500.000 er blitt arbeidsledige de siste 3 månedene.

Samtidig hadde 5/6 mill. innbyggere jobb i 2019 i Norge.

Jeg får kjeft av oppsagte venner for at jeg klager, de mener jeg bør vise mer takknemlighet for at jeg i hvertfall får en inntekt; men slik jeg ser det, i samfunnet, kafeer, frisører, restauranter, busser... folk er jo like travel som før... kanskje ikke arbeidsledigheten er så høy likevel, og man fortsatte kan klage over den lavtlønnede irrelevante jobben sin?

Anonymkode: ad6b3...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke gjøre noe med situasjonen da? Du kan jo finne en jobb du liker bedre?

Sikkert mange som gjerne ville ha jobben din. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle har noe de klager over. Noen klager over at de har skadet armen, mens de stort sett er frisk. Andre over at de kun får kjøttkaker til middag, selv om det er fullgod mat. Det betyr ikke at de ikke har lov til å klage. Nesetippen vår er tross alt nærmest. 

Er du lei jobben din får du se å søke deg ny jobb. Det er ikke verre enn det. 

Anonymkode: 47685...122

• Liker 3
Skrevet

Jeg personlig har opptil flere grader av høyere utdannelse, og desto flere irrelevante drittjobber på CV'en (uavhengig av Corona og alt annet som måtte dukke opp av hindringer). Tenk at det bare er midlertidig, og gi mest mulig faen i om du liker jobben eller ikke. Hev lønn og se fremover. En dag blir det din tur!

For the record: Jeg er permittert selv, og det suger, men det suger ikke like mye som å ha en jobb man hater.

Gjest Kvinne487
Skrevet

Vel, etter endt utdannelse tok det meg faktisk 5 år før jeg fikk fast stilling innen mitt felt, så jeg er ihvertfall takknemlig over at jeg har fast jobb, en jobb som det alltid vil være behov for og der vi slipper permitteringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater også jobben min. Har hjemmekontor da, så slipper det verste. Sitter hjemme og slapper av og koser meg. Mye mindre stress om dagen. Jeg har vurdert å bare si opp, så slipper jeg å komme tilbake før ferien om det åpner igjen. Har fått tilbud om ny jobb fra høsten uansett, har spart opp penger, så hadde klart meg noen mnd. Men jaja, det er ikke så lenge igjen. Og det er greit å få lønn. 

Hadde jeg mista jobben, hadde jeg vært likeglad. 

Jeg forstår at man klager om man ikke trives. Vet så godt hvor jævlig det er å ikke trives i det hele tatt. De som syns du er egoistisk fordi du ikke trives, vet ikke hvordan det er å virkelig hate jobben sin. Åpner jobben min igjen før ferien, så kommer jeg også til å klage som jeg har gjort før. Håper jeg får korona og må i isolasjon om det skjer.. 

Syns selvfølgelig synd på de som har mistet jobben. Men jeg gidder ikke gå rundt og være takknemlig ovenfor en arbeidsplass der jeg ikke blir inkludert, selv om jeg får lønn. Sånn skal det ikke være, selv om det er krise. 

Anonymkode: a240c...737

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å mistrives over jobben sin. Men en kan kanskje dempe klagingen sin LITT til folk som har mistet jobben. Det er faktisk bedre å ha en kjedelig jobb og inntekt enn ikke ha det.

Dessuten... Å klage, hva hjelper det? Du har en masterutdannelse så fokuser på jobber du vil ha. Søk og ta iniativ og ikke bare KLAG, det er faktisk utrolig irriterende. Du har forhåpentligvis gode muligheter til å få en annen jobb etter hvert.

Anonymkode: fb079...095

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Knirke skrev:

Jeg personlig har opptil flere grader av høyere utdannelse, og desto flere irrelevante drittjobber på CV'en (uavhengig av Corona og alt annet som måtte dukke opp av hindringer). Tenk at det bare er midlertidig, og gi mest mulig faen i om du liker jobben eller ikke. Hev lønn og se fremover. En dag blir det din tur!

For the record: Jeg er permittert selv, og det suger, men det suger ikke like mye som å ha en jobb man hater.

Takk for at du setter ord på akkurat det jeg tenker!

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater også jobben min. Har hjemmekontor da, så slipper det verste. Sitter hjemme og slapper av og koser meg. Mye mindre stress om dagen. Jeg har vurdert å bare si opp, så slipper jeg å komme tilbake før ferien om det åpner igjen. Har fått tilbud om ny jobb fra høsten uansett, har spart opp penger, så hadde klart meg noen mnd. Men jaja, det er ikke så lenge igjen. Og det er greit å få lønn. 

Hadde jeg mista jobben, hadde jeg vært likeglad. 

Jeg forstår at man klager om man ikke trives. Vet så godt hvor jævlig det er å ikke trives i det hele tatt. De som syns du er egoistisk fordi du ikke trives, vet ikke hvordan det er å virkelig hate jobben sin. Åpner jobben min igjen før ferien, så kommer jeg også til å klage som jeg har gjort før. Håper jeg får korona og må i isolasjon om det skjer.. 

Syns selvfølgelig synd på de som har mistet jobben. Men jeg gidder ikke gå rundt og være takknemlig ovenfor en arbeidsplass der jeg ikke blir inkludert, selv om jeg får lønn. Sånn skal det ikke være, selv om det er krise. 

Anonymkode: a240c...737

Helt enig! Jeg tror faktisk mange stort sett trives på jobb, for hvis ikke hadde de hatt bedre forståelse! Jeg hater innimellom jobben min, og innimellom er det Ok, pga det sosiale. Men det som er selve jobben, det liker jeg IKKE! Men jeg holder ut pga økonomi, og fordi enkelte dager er vi en gjeng sammen som har det gøy, og jeg slipper fokusere så mye på hva jeg egentlig driver med. Men når jeg derimot jobber med idioter og MÅ fokusere mer på hva som er fag på jobb, da får jeg fnatt. Jeg skal omskolere meg så fort det lar seg gjøre!

Anonymkode: d042e...391

Skrevet
På 28.4.2020 den 16.53, AnonymBruker skrev:

I disse tider har jeg en 100 % jobb jeg hater. Kjedelig lagerjobb langt utenfor min mastergrad.

...............

Anonymkode: ad6b3...f08

Du må gjerne uttrykke din misnøye, men det er vel en jobb du har søkt og fått på egen hånd.  Det er relativt sjelden jobbtildeling foregår på annen måte.

Du må bare fortsette å søke på relevante jobber til utdanningen din og la den jobben du har nå være finansiering av livet inntil du får napp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...