Gå til innhold

Eikeparkett - noen med erfaring?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest onyx, i.i.
Men jeg har fått det til jeg. Dvs. var jo slipinga som fikk det vekk...ikke lakkinga.

Kan jo være at fuktmerkene på gulvet mitt ikke gikk vekk fordi det var kattepiss og ikke vann. Uansett, kattepisset hadde fått trukket inn i flere år så vi hadde egentlig ikke store håp i utgangspunktet. Vurderte ikke engang å skifte ut parketten siden det var gammel stavparkett fra sekstitallet. Flekkene synes ikke mye siden de havner under møbler etc...heldigvis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oljet eikeparkett og er veldig fornøyd med det. Fordelen med olje er at det er lettere å få opp igjen riper med fuktighet, og at når lakk først får en ripe eller et sår, så får du ikke fjernet det uten å slipe og lakke på nytt. Jeg har noen riper i parketten fordi jeg har en stor hund, men det er knapt synlig på oljet parkett. Jeg synes også at oljet parkett er "varmere" å gå barbeint på :wink:

Har hatt gulvet i ca. fem år, og har ikke hatt behov for å olje det opp enda. Når jeg etterhvert skal olje på nytt blir det å vaske med spesialrens og bruke en spesialolje for hardere slitasje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal nok ha eikeparkett der også' date=' men skal da kjøpe pottebrikker.[/quote']

Det som er viktig er å få litt luft under potten. Hvis du bare har en brikke under vil det også dannes kondens der - min erfaring da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg syns det er veldig pent med eikeparkett, og vi har det i stuene våre. Det blir jo riper i det, selvsagt, men det blir det vel i all parkett - det er jo tross alt tre.

Morsomt å lese at folk anbefaler laminat i steden for parkett i denne tråden. Har akkurat fulgt med i en tråd hvor spørsmålet var hva som er så galt med laminat - og der anbafalte de fleste å legge parkett i steden for.

Tydeligvis ikke de samme folka som leser de samme trådene! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese at folk anbefaler laminat i steden for parkett i denne tråden. :
Kverula...hvordan kan du tolke det inn i denne tråden?

Det er to stykker som skriver de foretrekker laminat fremfor parkett....argumentet de hevder, er at eik ikke tåler "noen ting". :o

Du kan da ikke ta ubegrunnede påstander fra et mindretall...og gjøre det om til en en "sannhet".

Har akkurat fulgt med i en tråd hvor spørsmålet var hva som er så galt med laminat - og der anbafalte de fleste å legge parkett i steden for.

Det gjør de i denne tråden også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg syns bare at det var morsomt at det ikke bare er parkett som gjelder jeg, da, siden det er mange som niholder på at laminat ikke er brukende. :)

Ser at det bare er to stk som anbefaler laminat - jeg kunne også godt gjort de, har ingenting galt å si om laminat - men jeg er også fornøyd med parketten min.

Ville bare få fram at det er forskjellige meninger ute å går - siden disse to trådene går parallelt.

Jeg har ikke snakket om å gjøre noe til sannheter - det er jo uansett bare folks opplevelser og meninger som kommer til ytring her - ja, bortsett fra noen da.

Jeg mener bare at det går an å se positivt på parkett OG laminat. Men jeg burde kanskje latt være å trekke det fram i disse trådene.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er å få litt luft under potten. Hvis du bare har en brikke under vil det også dannes kondens der - min erfaring da :-?

Man får kjøpt brikker i gjennomsiktig plast som man kan ha under potter. får dem i mange forskjellige størrelser og de "løfter" plantene ca 2 cm opp.

Vi har forresten kjøpt Jatoba parkett. Veldig hardt og slitesterkt. I tillegg til at det er kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...