Gå til innhold

Når snur sola?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Vi hadde en diskusjon på det i kantina i går... En kollega mente det var på tirsdag sola snudde, fordi det var solverv. Mens jeg og flere andre mente det er i dag, st.hansaften sola snur. Derav den lengste dagen i året, er det ikke??

Nå ble jeg usikker... Hva er riktig?

Gjest 21.06
Skrevet

Tirsdag (21.) rundt halv syv om morgenen, så nå har vi passert alt. Tilsvarende gjelder 21. desember (og det skjer altå ikke på juleaften).

Gjest Lilleulv
Skrevet
Tirsdag (21.) rundt halv syv om morgenen' date=' så nå har vi passert alt. Tilsvarende gjelder 21. desember (og det skjer altå ikke på juleaften).[/quote']

:grine: vræææl, jeg var sikker på det var 22. desember (på min bursdag) sola snudde igjen... har jeg blitt vranglært når det gjelder flere ting tro??

:evil:

Takk for svar :)

Gjest Catwoman
Skrevet

med andre går vi mot mørkere tider nå.... vil ikke tenke tanken...

Skrevet

Ja og det før vi har hatt noe sommer :-? Her jeg bor er det ikke mange finværsdagene vi har hatt, ikke har ungene hatt ute bassenget heller.

Men til og være den 23 må jeg si at både vær og tempratur er ok i dag. :ler: Vi har vel 17grader og opphold, ikke minst vindstille, ikke normalt i det hele tatt :wink:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Hos meg var det 20 grader kl 7.30 i dag tidlig, og det var 23 grader da jeg kom til oslo kl 8 :D moro. men typisk at det ikke holder seg til helga... :-?

Gjest lurven
Skrevet

sola snur aldri :wink:

står faktisk helt stille den :tunge1:

Gjest gjest1
Skrevet

Sola har snudd! Thank God! Er det bare meg som blir litt manisk, søvnløs og irritabel av alt dette LYSET??!!

Mørke, varme kvelder sent i august... Gleder meg :)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Tilbring litt tid nord for polarsirkelen så spørs det om du ikke får nok av mørke og kulde. :wink:

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Tilbring litt tid nord for polarsirkelen så spørs det om du ikke får nok av mørke og kulde. :wink:

Skrevet

Sola snudde tirsdag 21. kl 08.46 for å være helt nøyaktig. Dem sa det på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...