AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Er i en stilling hvor jeg ikke kommer til å ha noe karrieremessige fremskritt for meg. Lønnen er umulig å forhandle opp, noe jeg har sett etter flere år. Ikke en gang ledere får en særlig god lønn til tross for ekstreme mengder hodebry, møter og admimistrasjon, så å bli leder der frister absolutt ikke. Arbeidsmengden min er overkommelig og av og til har jeg dager med fritid. Det er mye fleksibilitet. Forsøkte å jobbe hardt, vise stort engasjement, men det resulterte i mer av oppgaver jeg i liten grad lærer noe av og lønnen min ble ikke satt opp. Har tenkt på å bytte arbeidsgiver for å få opp lønnen, men om det er smart, er jeg usikker på. Karrieremessig, kanskje, men ingen garanti. Risikerer å få en mye mer hektisk hverdag med mindre fleksibilitet. Er det noen som har noen tanker og råd? Tenker at lønnen må vesentlig opp for å vinne noe på å bytte jobb fordi jeg virkelig verdsetter fritid. Sier jeg fra at jeg kan påta meg andre oppgaver, får jeg som sagt oppgaver jeg ikke lærer noe av. Jeg ønsker ikke å jobbe meg syk. Hva er en god strategi for å havne greit ut økonomisk i en middels stilling uten store lønnsøkninger? Er fortsatt ganske tidlig i karrieren Anonymkode: eb1a2...585
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Det blir ren gjetting av oss om hva som er riktig for deg. Du er opptatt av høyere lønn men samtidig ønsker ikke "å jobbe deg i hjel" i en X stilling som vi ikke vet hva er og i hvilken bransje. Som oftest må man ofre noe og ikke få alt på en gang. Jeg kjenner til en som hadde hyggelig sekretærjobb til 600 000 hvor hun ikke noen gang trengte å anstrenge seg og jobbe overtid kom aldre på tale. Men hun var først ut når de nedbemannet av nettopp ovennevnte årsaker (relativ enkel jobb men høy lønn). To år etterpå utføres de samme arbeidsoppgavene av en jente til 380 000. Tar siste tilfellet med som en eksempel på noe folk sjeldent spør seg om - hvor lenge? Anonymkode: e6988...a86
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Det kommer an på hva du trives med. Jeg og min kollega har samme jobb, samme lønn, samme utdannelse. Han stortrives, jeg kjeder meg ihjel. Lønna er helt grei, jobben er helt grei, men det finnes ikke mulig å bruke hodet på noe annet enn rutinearbeid, som ikke kommer til å endre seg i uoverskuelig fremtid. Det syns kollegaen min er fin-fint. Tenk å slippe å overanstrenge seg noen gang og samtidig ha det så greit! Jeg kan ikke se for meg noe verre enn å råtne bort her, derfor tar jeg ny utdanning, som igjen har ført til at jeg har lavere inntekt. Høyere lønn kommer etterhvert. Kjenn på hva som er viktig for deg. Du må ikke nødvendigvis jobbe deg ihjel for bedre lønn andre steder. Men bedre litt lønn og noe mer varierte arbeidsoppgaver kan være godt nok totalt nå. Min erfaring er at om du ønsker å klatre bør du legge en plan tidlig. Hvor vil du og hvordan skal du komme dit? Hva må du gjøre for å ta første steget oppover? Ikke bli sittende for lenge der du er om du har høyere mål i livet. Det kommer alltid nye, sultne ulver bak. Anonymkode: 41cf0...820
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå