Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gikk/går 1. året sykepleie og fordi jeg ikke fikk gjennomført praktisk eksamen fordi jeg var syk fikk jeg ikke gå ut i praksis. Jeg må derfor gå 1. året om igjen. Jeg klarte også å stryke i anatomi som jeg får sjansen til å ta opp igjen i august. Jeg trives veldig godt med å jobbe med mennesker og kunne virkelig tenkt meg å bli sykepleier, men det at jeg har gjort det så dårlig gjør meg veldig usikker. 

Er jeg rett og slett for dårlig til å bli sykepleier? Er det kanskje best å gi opp eller er det verdt det å prøve videre? Er også veldig demotiverende å måtte gå gjennom 1. året på nytt... 

Er det noen som har noen gode råd å komme med eller som har vært i samme/lignende situasjon?

Anonymkode: 60f02...c85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å stryke i et emne er jo absolutt ikke verdens undergang, og betyr ikke at du ikke er egnet til å bli sykepleier. Du må jo også ta året på nytt på grunn av at du var syk, og ikke fordi du ikke har bestått emnene du skulle hatt. Hvis du vil bli sykepleier synes jeg du skal ta året på nytt, selv om det kan virke demotiverende.

Anonymkode: c6326...1f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at det føles demotiverende og flaut, men dette skjer med mange! Mange sykepleiestudenter strever jo med f.eks medikamentregningen og må ta den flere ganger før de står. Spesielt siden du ikke har fått prøvd deg i praksis engang så er det litt tidlig å gi opp før du har fått prøvd deg ordentlig, tenker jeg. Så kjipt å gi opp nå hvis det er dette du vil❤️ Du har jo også god forklaring på hvorfor det ble slik. Reis deg opp, børst av deg støvet og planlegg frem mot eksamen i august. Det fikser du! :) 

Anonymkode: ba55c...228

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør etter spesifikk tilbakemelding på hva du trenger å gjøre for å bestå 1.året. Da ser du om det er overkommelig for deg. Hvis det bare er noen få fag du trenger å ta, har du mulighet til å ta andre studier samtidig som kan gi deg mer kompetanse når du blir ferdig utdannet sykepleier. Evt kan du jobbe ved siden av, f.eks få deg tilkallingsjobb på et sykehjem, både for pengenes del, men også for å få mer erfaring med hva som venter deg som sykepleier.

Hvis det virkelig er sykepleier du vil bli må du ikke gi opp! 

Anonymkode: 5a49d...d72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er dette du vil, så syns jeg du skal ta første året om igjen. Det er ingen krise, ett år er i den store sammenhengen ikke mye. Begynn å lese på anatomien, følg gjerne sykepleiepluss eller khan acadmy for hjelp. Gjør oppgaver. Få deg en kollokviegruppe når du starter igjen på skolen, det hjelper å ha noen å diskutere og lære sammen med. 

Anonymkode: 182c0...48b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ha tatt året på nytt. Et år til eller fra er ikke mye. Mange studenter bruker lengre tid enn det vanlige studieløpet, både 4 og 5 år på en bachelor. Også må du ta i betraktning at du har vært syk. 

Anonymkode: c051b...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...