Gå til innhold

Aktiviteter ved hjernerystelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva i huttiheita kan man gjøre når man har hjernerystelse? Fikk meg en god smell for noen dager siden og vært innom både sykehus osv. Har hjernerystelse og fått beskjed om å ikke gjøre en dritt på x antall dager. Men har ikke slappet av på denne måten ever og sliter noe grasalt med å ikke gjøre noen ting.

Noen som vet om det er legit å gå småturer ute, spikke litt på pinner og lignende? Har selvfølgelig symptomer enda som vondt i nakke, hode, svimmel og litt dårlig tankekapasitet.

Anonymkode: 26137...8cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høre på lydbok eller podcast?

Vær litt obs på at dette kan henge en stund. Samboeren min hadde mye hodepine og nakkesmerter over et halvt år etter hjernerystelsen og hen måtte ha flere behandlinger hos osteopat for å fikse på plager i nakke. Det er visstnok ikke så uvanlig.

Anonymkode: fbcfe...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare komme med en advarsel: To av vennene mine fikk hjernerystelse, men tok ikke dette med å "ikke gjøre en dritt" alvorlig. Nå har hun ene vært sykemeldt i fem måneder, og hun andre helt/delvis i snart seks år. De blir veldig lett slitne, og tåler ikke for mye lyd, lys og sosial stimuli. Veldig trist å se at de to, som i utgangspunktet er ekstremt sosiale og energiske, ikke orker noen ting. Så selv om du kjeder deg, ville jeg virkelig vært forsiktig.

Podcast/lydbok er mine beste anbefalinger. Og kanskje laaange telefonsamtaler med venner hvis du orker?

Anonymkode: 553b6...008

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvordan du fikk hjernerystelse?

Anonymkode: 15aff...cba

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan du fikk hjernerystelse?

Anonymkode: 15aff...cba

Slag og spark mot nakke og hodet. Skjedde på jobb.

Anonymkode: 26137...8cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...