Gå til innhold

Covid-19 er som sesonginfluensa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det vet jeg selvfølgelig.

Men det er ikke så veldig interessant med de som ikke blir syke. Det er uforutsigbart virus, og det er jo det det gjør som er interessant  - ikke det det ikke gjør. Hvorfor svarer du så frekt? 

Anonymkode: bd1da...71f

Fordi jeg er lei av skremselspropaganda og folk som sluker det rått. Det er mye media sin skyld dette her. 

Anonymkode: 7b83a...dc4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg er lei av skremselspropaganda og folk som sluker det rått. Det er mye media sin skyld dette her. 

jeg hadde to innlegg i denne tråden, og det var ikke noe fake news fra en shady kilde, så du har virkelig ingen grunn til å stemple meg som en hysteriker som svelger alt rått.

Ærlig talt, ta deg sammen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har ikke dette skjedd i Sverige?

Flere grunner

alder

antibiotikaresistens

Tiltak

Anonymkode: 70a6b...b94

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, og nå skriver mainstream media om det også. Da dette begynte opprettet jeg en bokmerkemappe kalt "coronavirus-bløffen", nå står det i avisa:

"The new coronavirus is real. The response to the coronavirus is hyped. And in time, this hype will be revealed as politically hoaxed."

https://m.washingtontimes.com/news/2020/apr/28/coronavirus-hype-biggest-political-hoax-in-history/?utm_campaign=shareaholic&utm_medium=facebook&utm_source=socialnetwork&fbclid=IwAR06s-75OHytzRiCZuDJuw5LeGCX7l3urgJxrU2vCtag0zMdtz61Ft1StLA

Anonymkode: 7eea0...71e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg hadde to innlegg i denne tråden, og det var ikke noe fake news fra en shady kilde, så du har virkelig ingen grunn til å stemple meg som en hysteriker som svelger alt rått.

Ærlig talt, ta deg sammen.

Det spiller ingen rolle om du skriver to eller ti innlegg når du er med på å spre artikler som sier at svært mange unge som blir smittet med covid-19 får hjerneslag. Dette er ikke tilfelle, da de aller fleste ikke blir alvorlig syke. At det kan være flere yngre som får hjerneslag i forhold til influensa det kan være, men det er fortsatt ikke svært mange som det blir fremstilt i artikkelen. Her i landet er det ingen tilfeller. Har du forresten bakgrunnsjekket og funnet informasjon om hvor mange yngre det er som har fått hjerneslag av covid-19 i forhold til influensa?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle om du skriver to eller ti innlegg når du er med på å spre artikler som sier at svært mange unge som blir smittet med covid-19 får hjerneslag. Dette er ikke tilfelle, da de aller fleste ikke blir alvorlig syke. At det kan være flere yngre som får hjerneslag i forhold til influensa det kan være, men det er fortsatt ikke svært mange som det blir fremstilt i artikkelen. Her i landet er det ingen tilfeller. Har du forresten bakgrunnsjekket og funnet informasjon om hvor mange yngre det er som har fått hjerneslag av covid-19 i forhold til influensa?

Rettelse: Det sto ikke svært mange, men et stort antall. Men det er fortsatt ikke tilfelle at et stort antall yngre som er smittet av covid-19 får hjerneslag.

Skrevet
20 hours ago, Krantz95 said:

Det blir stadig tydeligere at Covid-19 ikke er farligere enn helt vanlig sesonginfluensa når det nå tikker inn undersøkelser fra land etter land.

For enkelte blir det stadig tydeligere at jorden er flat. For enkelte blir det stadig tydeligere at Elvis lever. For enkelte blir det stadig tydeligere at Donald Trump kun er et sosialt eksperiment startet av Elon Musk.

Det betyr ikke derimot at det er virkeligheten.

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger, samt svar til dette. 

_popcorn_, mod

AnonymBruker
Skrevet
På 29.4.2020 den 11.29, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/tema/frykter-corona-kan-gi-blodpropp-hos-friske/72386830

her står det ganske tydelig, med uttalelser fra seriøse fagfolk, at blodproppene vi ser ved covid19 er noe helt annet. 

• Liker 2
Skrevet
På 29.4.2020 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke sikkert at vi vet noe om det egentlig, når det ikke før har vært kjent at covid-19 kan gi hjerneslag. Om det er først nå man begynner å se på det som et mulig tegn på covid-19, så kan man i mellomtiden kan man ha hatt slagpasienter der man ikke har mistenkt covid-19 smitte da det ikke har vært en av de typiske symptomene. 

Da må man jo evt. gå igjennom dataene i ettertid og prøve å se om det har vært  uvanlig økning i unge slagpasienter og evt. teste etter antistoffer. Men det vil jo uansett være vanskelig å si at det er en sikker årsak-virkning tilfelle. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 29.4.2020 den 9.03, AnonymBruker skrev:

det vet jeg selvfølgelig.

Men det er ikke så veldig interessant med de som ikke blir syke. Det er uforutsigbart virus, og det er jo det det gjør som er interessant  - ikke det det ikke gjør. Hvorfor svarer du så frekt? 

Alle virus er uforutsigbare.

Anonymkode: 14920...434

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle virus er uforutsigbare.

influensavirus er IKKE uforutsigbare i forhold til korona. Med influensa vet vi hva vi kan vente både av vanlige og uvanlige komplikasjoner. Med covid19 dukker det stadig opp nye ting og overraskende varianter. Overhodet ikke sammenlignbart.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

influensavirus er IKKE uforutsigbare i forhold til korona. Med influensa vet vi hva vi kan vente både av vanlige og uvanlige komplikasjoner. Med covid19 dukker det stadig opp nye ting og overraskende varianter. Overhodet ikke sammenlignbart.

Da tror jeg du må lese mer om influensavirus. De endrer seg svært raskt, mye raskere og på en annen måte enn koronavirus. Foreslår at du starter med å lese om antigenic shift og strukturen til influensavirus.

• Opprett ny...