AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Finnes det restriksjoner mot innenlandsreiser? Skulle reise og besøke en venn den 13. Mars. Ble naturlig nok ingenting av dette. Ja, det er en «fritidsreise» men denne vennen har behov for at jeg kommer og hjelper til med problemer personene opplever på hjemmebane. Nå er planen at jeg reiser i slutten av mai. Vil jeg risikere å bli pålagt noen form for «karantene» eller andre tiltak hvis jeg reiser? Det er snakk om flyreise, men minimum en mellomlanding (mulighens i Oslo). Ellers ingen kollektiv transport. Finner en del om utenlandsreise, og at dette er frarådet. Men det står veldig lite om innenlandsreiser. Dit jeg skal et det ingen registrerte tilfelle av corona. Det er i nord-Norge Anonymkode: fd09d...c35
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Det er lov å reise. Anbefalingen er å begrense. Om alle begrenser litt i forhold til normal reisevirksomhet, så kan alle også ta seg en tur her og der. Men vær obs på lokale regler, jeg vet Nord-Norge (med ingen smittede) har eller har hatt egne begrensninger. https://www.fhi.no/nyheter/2020/rad-om-fritidsreiser-innenlands-som-gjelder-fra-21.-april/ Anonymkode: 17d0b...2b7 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Takk for svar og link. Det er ingen egne begrensinger nå lenger, dit jeg skal. Det var det i starten, men det er opphevet nå -ts Anonymkode: fd09d...c35
Anbefalte innlegg