Gå til innhold

Dusjkabinett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har erfaring med slike typer kabinett og om det lekker mye ut på gulvet?

VikingBad-laminerte-d%C3%B8rer-90x90-768

Anonymkode: 21104...dab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke dusjkabinett men bare dusjdører også man dusjer på gulvet. 

Hvis alt ble gjørt som det skal så skal de ikke komme vann ut når man dusjer.

Les fall på gulvet må vare riktig.

Har ikke sånn selv men har brukt de på diverse hoteller mange ganger og kan ikke huske at vann leker under mens man dusjer. 

Vi har dusjkabinett, dvs dør med kar under og vann leker ikke ut i de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dette er ikke kabinett, men dusjvegger. Jeg har kabinett og elsker det. Ingen vann som renner ut, både gulv og vegger på badet er tørre

Anonymkode: 2b4ac...04a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bare dører og det kommer vann litt utenfor. 

Anonymkode: ad113...814

Skrevet

Jeg har noe lignende, og det er gjennomsiktige gummilister i nedkanten under dørene, som hindrer vann i å flyte utover og under dørene. Fungerer ganske greit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid kabinett. Vann på vegg og gulv øker sjansen for fuktskader. Sånn som på bildet styrer jeg alltid unna.

Anonymkode: a3315...f72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker dusjdører, har hatt det de siste 15 årene (ulike bad). Det er lett å gjøre rent, det ser pent ut, de kan brettes helt inn.

Null søl. Men nå er begge badene bygd for dette, og da er helning på gulvet riktig, tetning nede riktig, og membran sikrer at det ikke blir skader. I ene dusjen er det en enkel gummilist nederst som hindrer søl. I andre er gulvet 0,5cm lavere enn resten av badet, slik at ikke noe vann kommer ut. 

Anonymkode: 14332...706

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Vi har tilsvarende og kommer noe vann ut på gulvet hvis man spruter bort der, eventuelt sparker litt til vannet😅

Anonymkode: fdce0...4bb

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har sånne dusjvegger og skikkelig fall i dusjsonen. Jeg ser at det av og til kommer litt vann utenfor - men ikke nok til at det er plagsomt. 

På et gammelt bad ville jeg valgt kabinett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler bare dusjkabinett. Slike dusjhjørner er alltid en risiko over tid. Gjør deg selv en bjørnetjeneste.

Anonymkode: 49846...007

Skrevet

En annen ting jeg ikke liker med å ha bare dusjvegger er rengjøringen. Synes det er et herk å vaske flisegulv man dusjer rett på. Blir så ekkelt i fugene, blir stående å skrubbe med tannkost flere ganger i året. Da synes jeg kabinett og badekar er mye lettere å holde rent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...