Gå til innhold

Barnehagen kjørte tur uten tillatelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 1.5 år, rundt 10 kg. Alt for liten til å sitte fremovervendt, og derfor har jeg krysset av nei på spørsmål om hun får lov. De hadde ikke sjekket opp dette da de spontant fant ut at de skulle kjøre en tur til ei strand 20 min (og veldig kronglete, smale, dårlige veier) unna. 

Hvordan ville du ha reagert? 

Anonymkode: ddfcf...6e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare blitt irritert der og da, og sagt i fra at det var dårlige av dem og at dere må kunne stole på slikt, vennligst sjekk dette neste gang. 

Noen annen reaksjon er vel ikke naturlig? 

Kronglete, smal, dårlig vei ville jeg sett på som en stor fordel, da kjøres det ikke fort. 

Anonymkode: eceb9...a30

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør fordi andre jeg har pratet med, andre foreldre og barnehageansatte i andre barnehager, har reagert sterkt og sagt at jeg bør ta det opp med styrer. Jeg tok en kort samtale med den ansatte dagen det skjedde, men jeg følte ikke jeg ble helt hørt da den ansatte var sjokkert og flau over feilen de hadde gjort og avbrøt meg flere ganger for å forklare/beklage seg. 

Tanken min var i grunn bare å snakke med avdelingslederen om dette og forklare at jeg vil tillate kjøring om jeg kan montere egen bilstol ved levering, men som nevnt over er dette ansett som et stort avvik av andre og bør visstnok tas med styrer... 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva forventer du? Erstatning? Du har tatt det opp, og de kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Hva mer ønsker du? 

Anonymkode: 650cb...9ce

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer du? Erstatning? Du har tatt det opp, og de kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Hva mer ønsker du? 

Anonymkode: 650cb...9ce

Ja, jeg ønsker erstatning. 🤦🏼‍♀️ Leser du innleggene mine? Jeg bare lurer på hva som er ordinær fremgangsmåte i slike situasjoner. 

7 minutter siden, nomore82 skrev:

Men da ble du jo hørt...?

Nei, jeg fikk sagt at jeg har krysset av for ingen kjøring, men jeg fikk ikke forklare meg hvorfor, fortalt hvilke alternativer jeg ser for meg for at det skal funke i fremtiden og få respons på hva som eventuelt er aktuelt for dem. 

Ellers takk for tilbakemeldinger, jeg syntes det høres litt heftig ut å skulle snakke med styrer om dette. Blir heller å snakke nærmere med avdelingen når anledningen byr seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt det opp når den ansatte beklaget så «mye». Alle kan gjøre feil noen ganger.

Anonymkode: 3e9e2...0a6

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke å gjøre en liten feil , der jeg jobber hadde det blitt refs fra sjefen om det ble gjort.

Mam glemmer ikke å sjekke tillatelser.. 

Hvordsn sikret de barnet?

Anonymkode: 21bfb...ed6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort som du sier, tatt det opp igjen ved passende tidspunkt og snakket om mulige løsninger som at du monterer setet ditt i bilen når du leverer e.l. 

Anonymkode: 2f43d...cae

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ønsker erstatning. 🤦🏼‍♀️ Leser du innleggene mine? Jeg bare lurer på hva som er ordinær fremgangsmåte i slike situasjoner. 

Nei, jeg fikk sagt at jeg har krysset av for ingen kjøring, men jeg fikk ikke forklare meg hvorfor, fortalt hvilke alternativer jeg ser for meg for at det skal funke i fremtiden og få respons på hva som eventuelt er aktuelt for dem. 

Ellers takk for tilbakemeldinger, jeg syntes det høres litt heftig ut å skulle snakke med styrer om dette. Blir heller å snakke nærmere med avdelingen når anledningen byr seg. 

Erstatning for hva? Har du hatt noen form for dokumenterte utgifter knyttet til dette?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

............. Jeg tok en kort samtale med den ansatte dagen det skjedde, men jeg følte ikke jeg ble helt hørt da den ansatte var sjokkert og flau over feilen de hadde gjort og avbrøt meg flere ganger for å forklare/beklage seg. 

..................

Det kan virke som om du egentlig ville "strekke" den ansatte, som etter din mening, skulle holde munn og ta i mot kjeften.

Ta det med styrer i stedet.  Det er også styrer som skal dele ut ris til ansatte; Ikke kundene.

• Liker 12
Skrevet (endret)

Hadde nevnt det for dem apropo så har vi ikke gitt tillatelse. Ikke giddet å bruke mere tid på det. Det kommer flere ting man kan irritere seg over senere i barnets liv man kan ikke henge seg opp i alt. 

Endret av SinfulBby
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, nomore82 said:

Erstatning for hva? Har du hatt noen form for dokumenterte utgifter knyttet til dette?

Utgifter i forbindelse med å forklare åpenbar sarkasme, kanskje.

Anonymkode: 14c2c...0fd

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Det korrekte her er jo å ta det med styrer. Ikke fordi du vil lage problemer og bråk, men fordi det er tjenestevei.

Om rutiner og sjekklister ikke følges, så er det systemfeil.

Å si fra til den ansatte og i hvert fall forsøke å strekke opp vedkommende er feil. 

Ikke vet du om avviket blir registrert, så det kan tas hånd om og forbedre rutiner. Ikke er det din rolle å korrigere ansatte.

Ønsker du en endring, og drøfte muligheter for hvordan transport evt kan løses på en måte du finner forsvarlig, så er dette styrers ansvarsområde. Det er ikke opp til den enkelte ansatte å diskutere med deg og finne på mellomløsninger. 

Anonymkode: 59d85...70b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det riktige er å ta det med styrer. Ikke for å henge ut den ansatte, men får å vræe med å forebygge at de skjerper rutinene for å sjekke tillatelser. Du kan ikke vite om den ansatte selv informerer sjefen om dette.

Anonymkode: 39768...b50

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars de barnehageansatte. Først klager dere på at barnehagene er stengt, får så å bli rasende når de gjør en liten feil.

Anonymkode: 38da1...0f1

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars de barnehageansatte. Først klager dere på at barnehagene er stengt, får så å bli rasende når de gjør en liten feil.

Anonymkode: 38da1...0f1

Det er ikke en liten feil. 

Anonymkode: 21bfb...ed6

• Liker 18
Skrevet

Ta det opp med styreledern, send også et brev, der du skriver feilen og hva du eventuelt har som ønske/løsninger. For mange er det ikke lett å få med seg alt bare i muntlig kommunikasjon men greit å ha det svart på hvitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...