AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Barnet er 1.5 år, rundt 10 kg. Alt for liten til å sitte fremovervendt, og derfor har jeg krysset av nei på spørsmål om hun får lov. De hadde ikke sjekket opp dette da de spontant fant ut at de skulle kjøre en tur til ei strand 20 min (og veldig kronglete, smale, dårlige veier) unna. Hvordan ville du ha reagert? Anonymkode: ddfcf...6e4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Bare blitt irritert der og da, og sagt i fra at det var dårlige av dem og at dere må kunne stole på slikt, vennligst sjekk dette neste gang. Noen annen reaksjon er vel ikke naturlig? Kronglete, smal, dårlig vei ville jeg sett på som en stor fordel, da kjøres det ikke fort. Anonymkode: eceb9...a30 43
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Jeg spør fordi andre jeg har pratet med, andre foreldre og barnehageansatte i andre barnehager, har reagert sterkt og sagt at jeg bør ta det opp med styrer. Jeg tok en kort samtale med den ansatte dagen det skjedde, men jeg følte ikke jeg ble helt hørt da den ansatte var sjokkert og flau over feilen de hadde gjort og avbrøt meg flere ganger for å forklare/beklage seg. Tanken min var i grunn bare å snakke med avdelingslederen om dette og forklare at jeg vil tillate kjøring om jeg kan montere egen bilstol ved levering, men som nevnt over er dette ansett som et stort avvik av andre og bør visstnok tas med styrer... Anonymkode: ddfcf...6e4 5
Populært innlegg Ananas. Skrevet 28. april 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 28. april 2020 Det hadde jeg ikke giddet å bruke tid på, med mindre jeg var oppriktig redd for at det skulle skje igjen. Man kan selvfølgelig være litt vrien og vrang og kreve "full prosess", men feilen har allerede skjedd, og hvis jeg føler meg trygg på at de allerede har lært av den så hadde jeg ikke gjort mer ut av det. 57
Populært innlegg Siri_H Skrevet 28. april 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 28. april 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør fordi andre jeg har pratet med, andre foreldre og barnehageansatte i andre barnehager, har reagert sterkt og sagt at jeg bør ta det opp med styrer. Jeg tok en kort samtale med den ansatte dagen det skjedde, men jeg følte ikke jeg ble helt hørt da den ansatte var sjokkert og flau over feilen de hadde gjort og avbrøt meg flere ganger for å forklare/beklage seg. Tanken min var i grunn bare å snakke med avdelingslederen om dette og forklare at jeg vil tillate kjøring om jeg kan montere egen bilstol ved levering, men som nevnt over er dette ansett som et stort avvik av andre og bør visstnok tas med styrer... Anonymkode: ddfcf...6e4 Noen mennesker har behov for å "ta opp" alt. Markere seg og få sagt fra hvor feil noe er. Men stort sett skjer jo slikt pga. menneskelige feil, og ikke store system/rutinesvikter. Og når barnehagen umiddelbart beklager og sier at dette ikke skulle skjedd så tenker jeg at folk som da lager en stor greie etter det er unødvendig kranglete og konfliktsøkende. 84
Populært innlegg nomore82 Skrevet 28. april 2020 Populært innlegg #6 Skrevet 28. april 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok en kort samtale med den ansatte dagen det skjedde, men jeg følte ikke jeg ble helt hørt da den ansatte var sjokkert og flau over feilen de hadde gjort og avbrøt meg flere ganger for å forklare/beklage seg. Anonymkode: ddfcf...6e4 Men da ble du jo hørt...? 69
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 Hva forventer du? Erstatning? Du har tatt det opp, og de kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Hva mer ønsker du? Anonymkode: 650cb...9ce 18
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva forventer du? Erstatning? Du har tatt det opp, og de kommer nok ikke til å gjøre det igjen. Hva mer ønsker du? Anonymkode: 650cb...9ce Ja, jeg ønsker erstatning. 🤦🏼♀️ Leser du innleggene mine? Jeg bare lurer på hva som er ordinær fremgangsmåte i slike situasjoner. 7 minutter siden, nomore82 skrev: Men da ble du jo hørt...? Nei, jeg fikk sagt at jeg har krysset av for ingen kjøring, men jeg fikk ikke forklare meg hvorfor, fortalt hvilke alternativer jeg ser for meg for at det skal funke i fremtiden og få respons på hva som eventuelt er aktuelt for dem. Ellers takk for tilbakemeldinger, jeg syntes det høres litt heftig ut å skulle snakke med styrer om dette. Blir heller å snakke nærmere med avdelingen når anledningen byr seg. Anonymkode: ddfcf...6e4 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 Jeg ville ikke tatt det opp når den ansatte beklaget så «mye». Alle kan gjøre feil noen ganger. Anonymkode: 3e9e2...0a6 17
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Det er ikke å gjøre en liten feil , der jeg jobber hadde det blitt refs fra sjefen om det ble gjort. Mam glemmer ikke å sjekke tillatelser.. Hvordsn sikret de barnet? Anonymkode: 21bfb...ed6 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 Jeg hadde gjort som du sier, tatt det opp igjen ved passende tidspunkt og snakket om mulige løsninger som at du monterer setet ditt i bilen når du leverer e.l. Anonymkode: 2f43d...cae 3
nomore82 Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ønsker erstatning. 🤦🏼♀️ Leser du innleggene mine? Jeg bare lurer på hva som er ordinær fremgangsmåte i slike situasjoner. Nei, jeg fikk sagt at jeg har krysset av for ingen kjøring, men jeg fikk ikke forklare meg hvorfor, fortalt hvilke alternativer jeg ser for meg for at det skal funke i fremtiden og få respons på hva som eventuelt er aktuelt for dem. Ellers takk for tilbakemeldinger, jeg syntes det høres litt heftig ut å skulle snakke med styrer om dette. Blir heller å snakke nærmere med avdelingen når anledningen byr seg. Anonymkode: ddfcf...6e4 Erstatning for hva? Har du hatt noen form for dokumenterte utgifter knyttet til dette? 4
Whistler Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: ............. Jeg tok en kort samtale med den ansatte dagen det skjedde, men jeg følte ikke jeg ble helt hørt da den ansatte var sjokkert og flau over feilen de hadde gjort og avbrøt meg flere ganger for å forklare/beklage seg. .................. Anonymkode: ddfcf...6e4 Det kan virke som om du egentlig ville "strekke" den ansatte, som etter din mening, skulle holde munn og ta i mot kjeften. Ta det med styrer i stedet. Det er også styrer som skal dele ut ris til ansatte; Ikke kundene. 12
SinfulBby Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 (endret) Hadde nevnt det for dem apropo så har vi ikke gitt tillatelse. Ikke giddet å bruke mere tid på det. Det kommer flere ting man kan irritere seg over senere i barnets liv man kan ikke henge seg opp i alt. Endret 28. april 2020 av SinfulBby 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 3 minutter siden, nomore82 said: Erstatning for hva? Har du hatt noen form for dokumenterte utgifter knyttet til dette? Utgifter i forbindelse med å forklare åpenbar sarkasme, kanskje. Anonymkode: 14c2c...0fd 34
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 Det korrekte her er jo å ta det med styrer. Ikke fordi du vil lage problemer og bråk, men fordi det er tjenestevei. Om rutiner og sjekklister ikke følges, så er det systemfeil. Å si fra til den ansatte og i hvert fall forsøke å strekke opp vedkommende er feil. Ikke vet du om avviket blir registrert, så det kan tas hånd om og forbedre rutiner. Ikke er det din rolle å korrigere ansatte. Ønsker du en endring, og drøfte muligheter for hvordan transport evt kan løses på en måte du finner forsvarlig, så er dette styrers ansvarsområde. Det er ikke opp til den enkelte ansatte å diskutere med deg og finne på mellomløsninger. Anonymkode: 59d85...70b 12
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #17 Skrevet 28. april 2020 Det riktige er å ta det med styrer. Ikke for å henge ut den ansatte, men får å vræe med å forebygge at de skjerper rutinene for å sjekke tillatelser. Du kan ikke vite om den ansatte selv informerer sjefen om dette. Anonymkode: 39768...b50 10
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 Stakkars de barnehageansatte. Først klager dere på at barnehagene er stengt, får så å bli rasende når de gjør en liten feil. Anonymkode: 38da1...0f1 17
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #19 Skrevet 28. april 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars de barnehageansatte. Først klager dere på at barnehagene er stengt, får så å bli rasende når de gjør en liten feil. Anonymkode: 38da1...0f1 Det er ikke en liten feil. Anonymkode: 21bfb...ed6 18
Yunaleah Skrevet 28. april 2020 #20 Skrevet 28. april 2020 Ta det opp med styreledern, send også et brev, der du skriver feilen og hva du eventuelt har som ønske/løsninger. For mange er det ikke lett å få med seg alt bare i muntlig kommunikasjon men greit å ha det svart på hvitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå