Gå til innhold

Feber og vond hals- når tilbake på jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mot slutten av arbeidsdagen i går merket jeg at jeg startet å bli sår i halsen. Tenkte dette kom av at jeg hadde brukt stemmen en del dagen før, og tenkte ikke mer på det før jeg kom hjem. Mot kvelden fikk jeg feberfølelse i kroppen, og hadde litt feber. Halsen ble sårere og hosten kom i natt. 

Her jeg bor er det få bekreftete tilfeller, og alle er nå friskmeldte. Jeg har vært utenfor kommunegrensen to ganger siden 12. Mars (Til Trondheim, hvor jeg var innom en matbutikk) er ekstremt nøye med håndvask og spriting. Så jeg mistenker ikke corona, men slik reglene er nå så skal jeg holde meg hjemme fra jobb.

Men så er spørsmålet min arbeidsgiver ikke kunne gi meg et klart svar på; når kan jeg komme tilbake? Når symptomene er opphørt, eller 1 døgn etter symptomsfrihet (som i skole og barnehagen)? Det står ingenting om dette i våre lokale retningslinjer. Kun at man skal holde seg hjemme med luftveissymptomer og mistanke om corona. Selv om jeg ikke mistenker corona, så ska man ikke ta sjangser og jeg vil ikke gamble med mine kollegaens helse. Synes det er vanskelig når arbeidsgiver ikke heller helt vet hva som gjelder for oss. 

Jeg ønsker å komme meg tilbake på jobb så fort jeg får lov.

Anonymkode: c0ac4...7b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra du holder deg hjemme. Her ville jeg tatt en telefon til legekontoret ditt og forhørt meg, særlig siden du har feber. God bedring 🙂 

Anonymkode: 23de3...a18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg holder meg selvfølgelig hjemme! I smittevernsveilederen står det at man ikke skal kontakte lege dersom man bare har milde symptomer. Og det skjønner jeg godt, ellers å hadde nok leger ikke hatt annet å gjort enn å svare på telefoner. Det er derfor jeg spør her inne, for å unngå å kontakte lege. Hvis noen vet om det står skrevet noen fra helsemyndighetene og akkurat dette, som gjelder ansatte i bedrifter utenfor helsevesenet.  

ts

AnonymBruker
Skrevet

Takk for god bedrings-ønske 🙂

ts

Skrevet

1 døgn etter symptomfrihet, det gjelder for voksne og barn.

• Liker 1
  • Opprett ny...