AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Jeg var hos legen i går og tok HCG blodprøve, jeg var 10-11 dager over eggløsning i går, og den viste 8. Noe som er veldig lavt, og legen viste ikke helt hva det betydde siden d var over 5 men alikevel veldig lavt, så fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig ikke er gravid. Noen som skjønner noe av dette og vet hvorfor den var på 8 da evt? Og hva dette betyr? Anonymkode: 9a003...4a7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Er eggløsningsdag sikker? 8 mIU/ml er ikke nødvendigvis så lavt 10 dpo. Hcg dobler seg annenhver dag i starten. De fleste tester slår ut på 20-25 mIU/ml, dvs rundt ikm. Så da skal du, om det utvikler som det skal, ha 16 mIU/ml 12 dpo og 32 mIU/ml 14 dpo.... Og en verdi sier ikke så mye, for å få en indikasjon på om det går riktig vei, bør det tas prøve med 2 dagers mellomrom for å påvise stigning. Er det noen spesiell grunn til at du måler hcg så tidlig? Anonymkode: d2202...794
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er eggløsningsdag sikker? 8 mIU/ml er ikke nødvendigvis så lavt 10 dpo. Hcg dobler seg annenhver dag i starten. De fleste tester slår ut på 20-25 mIU/ml, dvs rundt ikm. Så da skal du, om det utvikler som det skal, ha 16 mIU/ml 12 dpo og 32 mIU/ml 14 dpo.... Og en verdi sier ikke så mye, for å få en indikasjon på om det går riktig vei, bør det tas prøve med 2 dagers mellomrom for å påvise stigning. Er det noen spesiell grunn til at du måler hcg så tidlig? Anonymkode: d2202...794 Jeg skal ta ny prøve på torsdag. Ja de målte tidleig siden de fant endel væske i buken i går, og jeg har hatt smerter i helgen. Så de skjekket HCG for å skjekke om jeg var gravid i tilegg. Jeg fikk positiv el test sent på kvelden 16 april, og hele dagen 17 april. Anonymkode: 9a003...4a7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Tok denne nå, som ikke skal slå ut før HCG er 25, min var 8 i går? Anonymkode: 9a003...4a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå