AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Toneren legger igjen et klissete, litt klembrig, resultat på huden, er det normalt? Anonymkode: 2e3d8...8d7
Roci Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Toneren legger igjen et klissete, litt klembrig, resultat på huden, er det normalt? Anonymkode: 2e3d8...8d7 Hvilken toner bruker du, og hvilken hudtype har du? Kan hende den toneren du bruker, ikke passer helt til hudtypen din.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 26 minutter siden, Roci skrev: Hvilken toner bruker du, og hvilken hudtype har du? Kan hende den toneren du bruker, ikke passer helt til hudtypen din. Jeg bruker Neutrogena spot tretment, den skal være mild mot huden. Har kombinert hud; tørr og uren, men ikke oljete Anonymkode: 2e3d8...8d7
Roci Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Neutrogena spot tretment, den skal være mild mot huden. Har kombinert hud; tørr og uren, men ikke oljete Anonymkode: 2e3d8...8d7 Den inneholder helt ok ingredienser, men er nok mer tilpasset en fetere hudtype enn din. Ser at flere omtaler nevner at den kjennes klissete og/eller svakt uttørkende. Er huden din tørr der du har urenheter også?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 34 minutter siden, Roci skrev: Den inneholder helt ok ingredienser, men er nok mer tilpasset en fetere hudtype enn din. Ser at flere omtaler nevner at den kjennes klissete og/eller svakt uttørkende. Er huden din tørr der du har urenheter også? Tørr i pannen ja, men ikke på haken. Synes den gir fuktighet, blir bare så klissete. Anonymkode: 2e3d8...8d7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 35 minutter siden, Roci skrev: Den inneholder helt ok ingredienser, men er nok mer tilpasset en fetere hudtype enn din. Ser at flere omtaler nevner at den kjennes klissete og/eller svakt uttørkende. Er huden din tørr der du har urenheter også? Har skjønt at det ikke er lett å finne produkter til tørr og uren hud. Vanlig kombo er visst mer vanlig og uren. Så finner sjeldent noe tilpasset min kombo. Anonymkode: 2e3d8...8d7
Roci Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har skjønt at det ikke er lett å finne produkter til tørr og uren hud. Vanlig kombo er visst mer vanlig og uren. Så finner sjeldent noe tilpasset min kombo. Anonymkode: 2e3d8...8d7 Nei, det er nok ikke det enkleste, vil jeg tro. Hvilke typer urenheter har du, er det kviser eller sorte prikker eller begge deler? Hvordan ser hudpleierutinen din ut ellers? Umiddelbart tenker jeg at BHA og niacinamide kanskje kan funke for deg. Endret 28. april 2020 av Roci
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 5 minutter siden, Roci skrev: Nei, det er nok ikke det enkleste, vil jeg tro. Hvilke typer urenheter har du, er det kviser eller sorte prikker eller begge deler? Hvordan ser hudpleierutinen din ut ellers? Umiddelbart tenker jeg at BHA og niacinamide kanskje kan funke for deg. Jeg har noen vanlige små kviser, hormonelle en gang i mnd og tette porer, men ikke sorte prikker. Renser to ganger daglig med mild rens og denne toneren. Bruker TO sin røde BHA AHA peeling to ganger i uken. Retinol og fuktighetskrem om kvelden, har bare brukt det et par uker, håper det kan hjelpe. På morgen bruker jeg HA og fuktighetskrem/solkrem med fuktighet. Pluss sminke, kuttet ut sminken med null effekt. Anonymkode: 2e3d8...8d7
Roci Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har noen vanlige små kviser, hormonelle en gang i mnd og tette porer, men ikke sorte prikker. Renser to ganger daglig med mild rens og denne toneren. Bruker TO sin røde BHA AHA peeling to ganger i uken. Retinol og fuktighetskrem om kvelden, har bare brukt det et par uker, håper det kan hjelpe. På morgen bruker jeg HA og fuktighetskrem/solkrem med fuktighet. Pluss sminke, kuttet ut sminken med null effekt. Anonymkode: 2e3d8...8d7 Ser greit ut dette🙂 Du kan jo prøve å bytte ut toneren med et niacinamideserum, hvis du ellers er fornøyd med produktene du bruker. TO har et, men det inneholder sink som kan virke litt uttørkende. Jeg foreslo noen rimelige alternativer i en annen tråd.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, Roci skrev: Ser greit ut dette🙂 Du kan jo prøve å bytte ut toneren med et niacinamideserum, hvis du ellers er fornøyd med produktene du bruker. TO har et, men det inneholder sink som kan virke litt uttørkende. Jeg foreslo noen rimelige alternativer i en annen tråd. Ok, takk. Tenkte på vitamin C i morgenrutinen, men kanskje B3 er bedre😊 Anonymkode: 2e3d8...8d7
Roci Skrevet 29. april 2020 #11 Skrevet 29. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk. Tenkte på vitamin C i morgenrutinen, men kanskje B3 er bedre😊 Anonymkode: 2e3d8...8d7 Du kan faktisk bruke begge, og i alle fall to av de serumene jeg foreslo i den andre tråden, har det. Niacinamide har vist seg å kunne balansere ulike hudtyper, og mange opplever at det virker spesielt godt på uten hud, uten å være uttørkende eller irriterende. Det finnes så klart dyrere serumer med ennå flere gode ingredienser enn de jeg har foreslått, hvis budsjettet ditt har rom for det😉 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #12 Skrevet 29. april 2020 18 timer siden, Roci skrev: Den inneholder helt ok ingredienser, men er nok mer tilpasset en fetere hudtype enn din. Ser at flere omtaler nevner at den kjennes klissete og/eller svakt uttørkende. Er huden din tørr der du har urenheter også? Vet du om den virker eksfolierende? Anonymkode: 2e3d8...8d7
Roci Skrevet 29. april 2020 #13 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du om den virker eksfolierende? Anonymkode: 2e3d8...8d7 Hvis du mener den Neutrogena-toneren din, så inneholder den litt melkesyre og salisylsyre, men ikke tilstrekkelig til å virke eksfolierende. Resten av toneren er stort sett vann, noen fuktgivende ingredienser og en hel del konsistensregulerende greier samt litt parfyme og konserveringsmidler. "Problemet" eller hva jeg skal si med denne typen tonere er at de forsøker å gjøre flere ting samtidig, og så ender det med at de egentlig ikke gjør noen av delene optimalt, Flere hudpleiere er av den mening at toner for det meste er unødvendig i hudpleierutinen, med mindre det dreier seg om en ren syretoner (AHA/BHA) eller fuktgivende tonere. Hvis du føler at du trenger en toner for å fjerne rester av renseproduktet ditt, så bør du vurdere et annet renseprodukt eller rett og slett bruke micellarvann etter rensen. Ettersom du bruker TO sin eksfoliering, trenger du ikke noe annet i tillegg, men hvis du ikke synes den fungerer, kan du forsøke å bytte den ut med en BHA-toner/serum annen hver kveld. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #14 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, Roci skrev: Hvis du mener den Neutrogena-toneren din, så inneholder den litt melkesyre og salisylsyre, men ikke tilstrekkelig til å virke eksfolierende. Resten av toneren er stort sett vann, noen fuktgivende ingredienser og en hel del konsistensregulerende greier samt litt parfyme og konserveringsmidler. "Problemet" eller hva jeg skal si med denne typen tonere er at de forsøker å gjøre flere ting samtidig, og så ender det med at de egentlig ikke gjør noen av delene optimalt, Flere hudpleiere er av den mening at toner for det meste er unødvendig i hudpleierutinen, med mindre det dreier seg om en ren syretoner (AHA/BHA) eller fuktgivende tonere. Hvis du føler at du trenger en toner for å fjerne rester av renseproduktet ditt, så bør du vurdere et annet renseprodukt eller rett og slett bruke micellarvann etter rensen. Ettersom du bruker TO sin eksfoliering, trenger du ikke noe annet i tillegg, men hvis du ikke synes den fungerer, kan du forsøke å bytte den ut med en BHA-toner/serum annen hver kveld. Så med andre ord så virker ikke den toneren min mot noe? Her skulle jeg spørre, ikke i den andre tråden, aner ikke hva som skjedde😅 Anonymkode: 2e3d8...8d7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #15 Skrevet 29. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så med andre ord så virker ikke den toneren min mot noe? Her skulle jeg spørre, ikke i den andre tråden, aner ikke hva som skjedde😅 Anonymkode: 2e3d8...8d7 Nja, den gir vel litt fuktighet og kan kanskje virke lett balanserende på fet hud - som du ikke har. Du kan jo droppe den en ukes tid og se om du merker forskjell. Til syvende og sist er jo spørsmålet hva du vil at hudpleierutinen din skal gjøre for huden din,og om produktene du bruker er riktige for din hud. Anonymkode: 4541f...4f1
Roci Skrevet 29. april 2020 #16 Skrevet 29. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nja, den gir vel litt fuktighet og kan kanskje virke lett balanserende på fet hud - som du ikke har. Du kan jo droppe den en ukes tid og se om du merker forskjell. Til syvende og sist er jo spørsmålet hva du vil at hudpleierutinen din skal gjøre for huden din,og om produktene du bruker er riktige for din hud. Anonymkode: 4541f...4f1 Kom borti anonymknappen😄
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #17 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nja, den gir vel litt fuktighet og kan kanskje virke lett balanserende på fet hud - som du ikke har. Du kan jo droppe den en ukes tid og se om du merker forskjell. Til syvende og sist er jo spørsmålet hva du vil at hudpleierutinen din skal gjøre for huden din,og om produktene du bruker er riktige for din hud. Anonymkode: 4541f...4f1 For å være ærlig som merker jeg sjeldent forskjell uansett hva jeg bruker. Bortsett fra hvis jeg ikke eksfolierer eller bruker noe form for fuktighet, da blir jeg tørr og flasser. Anonymkode: 2e3d8...8d7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2020 #18 Skrevet 29. april 2020 1 minutt siden, Roci skrev: Kom borti anonymknappen😄 Ok, da var det deg jeg nettopp svarte😊 Anonymkode: 2e3d8...8d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå