Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du erfaring med det? Er det en arbeidsgiver som er fraværende? 

Pluss?

Minus?

Anonymkode: b362c...500

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i flere, og det er stor forskjell mellom de ulike byårene.
Men i stor grad har jeg hatt lite med byråene å gjøre, utenom intervju og papirarbeid. Har blitt utplassert på ulike arbeidsplasser, og deretter forholdt meg til leder på den aktuelle plassen for det meste, ikke kontakten i vikarbyrået.
Har ikke hatt noe behov for kontakt med vikarbyrået utenom avtale om oppstart, og eventuelt spørsmål rundt avsluttet kontrakt.

Men har vært borti ett av de større byråene, hvor kontrakt med nesten ett års varighet gikk ut under en 3ukers sykemelding (eneste sykefraværet og godt dokumentert hos lege), og det var et helvette. De sendte ikke inn noe info til NAV, så jeg slet med å få utbetalt sykepenger. Jeg måtte også minne dem på flere ganger at jeg faktisk hadde krav på attest, og det å få utbetalt feriepenger var en langvarig krangel...

Anonymkode: f6920...2d8

AnonymBruker
Skrevet

Vil påstå de ødelegger karrieren din 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan du påstå det? 

Anonymkode: f4ac2...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet hos ett par, og har bare gode erfaringer. Mine kontakter har vært flinke med oppfølgning og besvart mine spørsmål på strak arm.

Begge ganger, med års mellomrom, førte forøvrig til faste stillinger hos oppdragsgiver.

Anonymkode: 804a2...093

AnonymBruker
Skrevet

Mange blir utnyttet og det har handler ikke om mennesker kun inntjening. 

Gjest Thoringen
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har du erfaring med det? Er det en arbeidsgiver som er fraværende? 

Pluss?

Minus?

Yes, både startet mitt arbeidsliv i vikarbyrå og senere hatt med dem å gjøre (ved å leie ut arbeidskraft). Har hatt med Manpower, Adecco, Jobzone, Proffcom, osv, osv å gjøre.

Det er stor variasjon i kvaliteten mellom bedrifter men også innad i den enkelte bedriften. Men så må man også være bevist på hvordan jobbmarkedet er og hvem du har som konsulent. Jeg sa ja til alt og når jeg fikk et skikkelig dårlig betalt nattjobb, tenkte jeg at jeg skulle jobbe med dette inntil de finner noe bedre match med meg, men det viste seg at jeg ble stuck (bedre enn å være arbeidsløs men jeg satt og lurte på om det er kun dette de har til meg). Så bedret økonomien seg og jeg fikk via et annet vikarbyrå en fantastisk jumpstart på karrieren i en bransje jeg ville aldri tenkt på.

Så hvis du har hull i CV'en så mener jeg at vikarbyrå kan hjelpe en komme i gang.

Mine første jobberfaringer var som sagt gjennom vikarbyrå og det jeg kan si er at de skaffet meg jobb raskere enn jeg ville klart selv da (ingen spes CV, ingen nettverk, bransjen jeg hadde utdannelsen til ansatte ingen osv).

Når jeg satt på den andre siden av bordet så fikk jeg enda mer se se forskjellene mellom kvaliteten på de forskjellige byråer uten at jeg vil legge ut veldig mye om mine opplevelser.

AnonymBruker
Skrevet

jeg konkluderer med at de er fraværende da, og lite bra å ha i en cv. Et misbruk i arbeidslivet. 

Skrevet
På ‎28‎.‎04‎.‎2020 den 14.21, AnonymBruker skrev:

Jeg vil påstå det motsatte. 

For de fleste er ikke vikarbyrå en karrierestart, men en midlertidig løsning. Jeg var et halvt år hos JobZone samtidig som jeg søkte jobber. Mye bedre å vise tiltak og jobbe for et vikarbyrå enn å gå ledig. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...