Gå til innhold

Dere som har pollenallergi....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere hjelpe meg litt? 
Jeg våkner hver morgen med tett nese, det er ikke snott/puss, kun tett.

Hjelper med vanlig nesespray. Samme skjer noen ganger utover dagen/kveld.

Våkner hver morgen med tårer i øynene, det renner ikke, og klør ikke.

Har ikke hoste, og kjenner ingenting i hals/svelg.

Ingen nysing.

Kan dette være noen allergi? 
Har hatt det slik siden tidleg mars, bor i Bergen. 
Føler meg ikke særlig plaget, men er ekstra redd for å gå ut mtp corona.... tenk om noen hører meg snufse... 😰

Lilli

Anonymkode: 5848a...54e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være allergi, men trenger ikke være mot pollen. Støvallergi? Har du kjøpt noe nytt som kan inneholde noe du ikke tåler? En ny blomst, noen nye tekstiler?

Anonymkode: 17841...e64

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som allergi ja. Jeg har pollenallergi og slik våkner jeg hver morgen

Anonymkode: bd098...269

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eller annen mystisk allergi, og selv om jeg er blitt testet så finner de ikke ut hva det er. Snufser og snyter meg til stadighet, og du skal ikke være redd for å gå ut når du VET det ikke er korona. Og man merker og ser godt forskjell på tett pga allergi/tett pga forkjølelse.

Men du må nesten snakke med legen din. I første omgang kan du prøve zyrtec og spørre om du får resept på flutide nesespray. 

Anonymkode: aff2d...a3c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har en eller annen mystisk allergi, og selv om jeg er blitt testet så finner de ikke ut hva det er. Snufser og snyter meg til stadighet, og du skal ikke være redd for å gå ut når du VET det ikke er korona. Og man merker og ser godt forskjell på tett pga allergi/tett pga forkjølelse.

Men du må nesten snakke med legen din. I første omgang kan du prøve zyrtec og spørre om du får resept på flutide nesespray. 

Og for å være på den sikre siden, skift ut alt av såper, kremer, vaskepulver, tøymykner, oppvaskssåpe til allergivennlig alternativ.

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke være allergi heller, men bare kroppens naturlige respons på mye pollen/støv/parfyme. Alle nyser jo feks av overdrevet parfyme, men få er faktisk allergiske mot parfymestoffene. 

Det er mye pollen nå, og det samler seg i neseslimet, og skal ut igjen- så det er vanlig å få snue/tett nese om morgenen om neseslimet er fullt av fremmedstoffer.

Jeg ville uansett ikke vært redd for å gå ut.  

Anonymkode: d6ede...aa3

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere hjelpe meg litt? 
Jeg våkner hver morgen med tett nese, det er ikke snott/puss, kun tett.

Hjelper med vanlig nesespray. Samme skjer noen ganger utover dagen/kveld.

Våkner hver morgen med tårer i øynene, det renner ikke, og klør ikke.

Har ikke hoste, og kjenner ingenting i hals/svelg.

Ingen nysing.

Kan dette være noen allergi? 
Har hatt det slik siden tidleg mars, bor i Bergen. 
Føler meg ikke særlig plaget, men er ekstra redd for å gå ut mtp corona.... tenk om noen hører meg snufse... 😰

Lilli

Dersom du har opplevd det nå mot våren så er det uten tvil allergi. Hvilken type det er aner jeg ikke, men kan ta prøver hos fastlegen og deretter vil du få vite hvilken allergi du har og kan ta medisin mot det. Jeg har allergi mot både pollen og tørt gress. Pest og en plage til tider.

Nå må ikke folk begynne å få helt panikk om man snufser litt så lenge man tar hensyn til andre. Pass på å ikke nyse mot noen, ha en papir som du kan snyte i og kast den om du ikke har det. Snyt deg i mot albuen-kroken din. 

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk! 
lilli

Skrevet (endret)
Spoiler
Spoiler

Mannen min bruker Nasonex og zyrtec, han har det akkurat slik du skriver. 

Kanskje du kan få resept på det? 

Endret av Hurrahei
AnonymBruker
Skrevet

Ja kan være allergi. Jeg har mange allergier, dog finner de aldri ut av hva. Men har kun lette plager, som nysing, rennende øyne og rennende nese. Foruten når bjørka kommer, da er jeg overtrøtt i tillegg. Men jeg kan reagere på mye rart og også to ting, men ikke en av tingene i seg selv. 

Jeg kommer ikke til å kontakte lege ved mine vanlige allergiplager. Dette har jeg hele tiden, så måtte jo da testes konstant.

Har lyst å henge et skilt rundt halsen der det står ALLERGISK. For kan være utfordrende nå ja.

Anonymkode: 30913...87f

AnonymBruker
Skrevet

Prøv Zyrtec og se om det hjelper. Eller dra til fastlegen og få tatt en allergiprøve. Hvis du slår ut på prøven så får du allergimedisin på blå resept. Det blir veldig mye billigere enn å kjøpe allergimedisin uten resept.

Jeg hade det likt som deg, bare at det var sånn året rundt. Det viste seg at jeg var allergisk mot husstøvmidd.

Anonymkode: 2259c...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...