Gå til innhold

Jobber i helsevesenet og må tenke på....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg jobbar under helse og har heile tida fått råd og restriksjonar frå arbeidsgjevar om å ha færrast moglege kontaktpunkt. Eg har heilt sidan korona kom kun vore ilag med mi familie ( mann og barn) ,har ikkje vore på andre butikkar enn matbutikk,ein gong i veka,ikkje kjøpesenter,frisør er enno uaktuelt,har lyst å kjøpe meg garn på lokalbutikken her,men har enno ikkje gjort det. Ser likevel at det er mange som ikkje bryr seg om dette... Og tenker at man må få gjere nesten som før. Korleis tenker dokke om dette? Vil vel lett spre seg hvis samfunnet opner for mykje opp?

Anonymkode: 940e5...473

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gjøre som FHI anbefaler, punktum. Folk skal ikke drive å dikte opp egne regler som at det ikke er lov å kjøpe garn etc

Anonymkode: f96aa...aae

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver kan vel ikke pålegge deg restriksjoner på fritiden din? Da regner jeg i såfall med at du får betalt. 

Du som helsepersonell ofrer allerede mye ved og jobbe i et så utsatt og belastende yrke. Ta forhåndsreglene som helsemyndighetene har gitt, det er de reglene vi skal følge. Det vil si at du kan kjøpe garn dersom du er frisk, holder avstand og vasker hendene. 

Anonymkode: b32d4...b1f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Følger gjeldende regler.  Gåe i butikken fordi jeg må ha mat. Vasker hendene før og etter butikkturer. Har sprit i lomma jeg spriter hendene med imellom butikker hvis jeg må innom flere. Med tanke på at vi ikke engang ble/blir testet ved symptomer, så kan vi vel ikke ta på oss et ansvar vi ikke har?

Anonymkode: ec255...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal gjøre som FHI anbefaler, punktum. Folk skal ikke drive å dikte opp egne regler som at det ikke er lov å kjøpe garn etc

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det er ikkje en konkret regel om garn,men rådet er å ikkje dra på butikker uten det er heilt nødvendig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsgiver kan vel ikke pålegge deg restriksjoner på fritiden din? Da regner jeg i såfall med at du får betalt. 

Du som helsepersonell ofrer allerede mye ved og jobbe i et så utsatt og belastende yrke. Ta forhåndsreglene som helsemyndighetene har gitt, det er de reglene vi skal følge. Det vil si at du kan kjøpe garn dersom du er frisk, holder avstand og vasker hendene. 

Takk for svar. Ikkje akkurat pålegger meg,men det er mykje snakk om det på jobben,og då føler eg at hvis eg gjer det så utset eg andre for evt smittespredning. Til fleire kontaktpunkt til større sjanse for å spre smitte. Så det blir eit dilemma...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Det er ikkje en konkret regel om garn,men rådet er å ikkje dra på butikker uten det er heilt nødvendig. 

Her er rådene. Står ikke noe om butikk. 

Screenshot_20200428-082208.png

Skrevet

Jeg synes du skal gå og kjøpe garn 😊 vask hendene før og etter, ikke ta på alt mulig du ikke skal kjøpe. Hold avstand til andre. Hjem og strikk! Det er helt innafor og vel så det 😊

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg synes du skal gå og kjøpe garn 😊 vask hendene før og etter, ikke ta på alt mulig du ikke skal kjøpe. Hold avstand til andre. Hjem og strikk! Det er helt innafor og vel så det 😊

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja fekk lyst til det😍👍 eg har vore kanskje vært altfor  "flink og lydig" lederen min har vingla fram og tilbake på reglane, så det er nesten sånn at vi ( ihvertfall eg) får dårlig samvittighet om vi gjer noko på fritida. Har fri i helga,så da kan eg kose meg med nytt strikk😜 Ts

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja fekk lyst til det😍👍 eg har vore kanskje vært altfor  "flink og lydig" lederen min har vingla fram og tilbake på reglane, så det er nesten sånn at vi ( ihvertfall eg) får dårlig samvittighet om vi gjer noko på fritida. Har fri i helga,så da kan eg kose meg med nytt strikk😜 Ts

Gjør det! Det fortjener du! Og det er ikke noe farlig. Viktig å tenke litt på trivselen også 😊

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kompis av meg som er høyt oppe i helsevesenet ble satt i lockdown for over 3 mnd. siden 2-3 uker før alle andre siden han har en veldig viktig jobb og passe på at helsevesenet til hele Innlandet ikke kollapser. Så jo siden hun jobber i helsevesenet så kan arbeidsgiver pålegge deg strengere restriksjoner enn det FHI anbefaler. Det er jo for å ikke ta noen unødvendige sjanser slik at helsepersonell blir syke og at helsevesenet kollapser.

Anbefaler deg heller å kjøpe garn på nettet, TS. :) Forsett å følg rådene som blir gitt. Vi (jeg) som er i risikogruppa kan være nødt til å forholde oss til reglene ut året. Så ikke klag!

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Lasox skrev:

En kompis av meg som er høyt oppe i helsevesenet ble satt i lockdown for over 3 mnd. siden 2-3 uker før alle andre siden han har en veldig viktig jobb og passe på at helsevesenet til hele Innlandet ikke kollapser. Så jo siden hun jobber i helsevesenet så kan arbeidsgiver pålegge deg strengere restriksjoner enn det FHI anbefaler. Det er jo for å ikke ta noen unødvendige sjanser slik at helsepersonell blir syke og at helsevesenet kollapser.

Anbefaler deg heller å kjøpe garn på nettet, TS. :) Forsett å følg rådene som blir gitt. Vi (jeg) som er i risikogruppa kan være nødt til å forholde oss til reglene ut året. Så ikke klag!

Klager ikkje😋Syns berre det er interessant kor ulik praksis det er,sjølv om alle skal følge råda frå FHI. Sjølv om eg jobbar under helse er eg ikkje lege eller sjukepleiar,og jobbar ikkje på sjukehus. Er miljøterapeut i boliger. TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Lasox skrev:

Jeg jobber i helsevesenet innlandet og ikke hørt om noen spesielle regler for oss. Vi skal følge fhi sine annbefalinger.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i helsevesenet innlandet og ikke hørt om noen spesielle regler for oss. Vi skal følge fhi sine annbefalinger.

Vel hun har da tydeligvis fått noen flere anbefalinger? Ikke likt for alle.

Dersom du sikter til at vi som er i risikogruppa kan være nødt til å forholde oss til reglene ut året så har det vært stadig flere diskusjoner om det på TV. Ikke noe mer foreløbig, men jo flere diskusjoner dem har om det jo tydeligere blir det for at det blir gjennomført.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke i helsevesenet, men en annen samfunnskritisk virksomhet. Vi har også fått noen ekstra regler fra arbeidsgiver (blant annet ikke bruke kollektivtransport). Så det er ikke helt unikt hos dere.

Jeg har selv ikke truffet folk og holdt meg unna butikker, og det har gått greit, men det blir nok vanskeligere og vanskeligere ettersom så mange nå begynner å leve som før. Så jeg skjønner deg godt, men husk at du kan handle mye på nett!

Anonymkode: 887fd...be2

• Liker 1
  • Opprett ny...