AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Spørsmålet står i overskriften. Før fikk vi kjøpt Bolgonese base fra Tori overalt, men nå er den plutselig borte. Noen som vet hvor vi kan få kjøpt den? Bor i Fredrikstad. https://www.toro.no/produkter/toro-smaksrik-base-til-bolognese-112-g/# Anonymkode: 27482...d77
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 *Toro, ikke Tori (dumme autokorrektur) Anonymkode: 27482...d77
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Tidligere i år, så jeg i min lokale butikk at den ble solgt som utgående produkt. Anonymkode: d219f...039
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 De hadde den både på Coop og Kiwi, men de ble solgt som utgående produkt her også.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 10 minutter siden, strynejenta skrev: Hva med å lage selv? Base er en form for buljong 😉 Anonymkode: b8bfb...b0c
strynejenta Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Base er en form for buljong 😉 Anonymkode: b8bfb...b0c Hva med å lage selv? 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 Solgte ikke godt nok og produksjonen stoppet. Anonymkode: cc473...2fe
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 15 minutter siden, strynejenta skrev: Hva med å lage selv? Er det ekko her ? Anonymkode: b8bfb...b0c 2
strynejenta Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ekko her ? Anonymkode: b8bfb...b0c Kan ikke dere lage mat? 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 2 timer siden, strynejenta skrev: Kan ikke dere lage mat? Du snakker garantert av erfaring, for du vet vel nøyaktig hvor lang tid det tar å lage bolognese fra bunnen av. Anonymkode: c6e6a...a76
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 Ideelt skal bolognese og mange andre tomatbaserte sauser koke inn i timesvis,så kom ikke her med "men det er jo sååååå enkelt å lage selv", når du helt klart ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: c6e6a...a76 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ideelt skal bolognese og mange andre tomatbaserte sauser koke inn i timesvis,så kom ikke her med "men det er jo sååååå enkelt å lage selv", når du helt klart ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: c6e6a...a76 Det er jo fortsatt enkelt å lage selv. Om man gidder en tirsdag etter jobb er selvsagt noe annet, men da er det bare å bruke en søndag på å lage en diger gryte og fryse ned porsjonsvis; man skal være bra inkompetent for å ikke kunne passe en putrende gryte i noen timer. Anonymkode: 8436c...823 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 TS her. Ja, jeg kan lage mat, og jeg har flere ganger laget bolognese fra bunnen av. Det er ikke vanskelig, men mannen synes pasta bolognese med bolognese-basen er veldig god og en del bedre enn min fra bunnen av. Med basen har man fortsatt i hermetiske tomater, gulrot, hvitløk og sellerirot (vi tar i ekstra mye grønnsaker), og heller det enn et Dolmio-glass, tenker jeg. Om noen har en oppskrift som smaker omtrent som bolognese-basen, tar jeg veldig gjerne imot den. Anonymkode: 27482...d77 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo fortsatt enkelt å lage selv. Om man gidder en tirsdag etter jobb er selvsagt noe annet, men da er det bare å bruke en søndag på å lage en diger gryte og fryse ned porsjonsvis; man skal være bra inkompetent for å ikke kunne passe en putrende gryte i noen timer. Anonymkode: 8436c...823 Det i hovedsak smaken det handler om, ikke at det er vanskelig. Jeg lager f.eks. pizzasaus selv i en gryte som putrer et par timer. Og det er mannens smak, ikke min, det handler om. Innimellom synes jeg det er fint at vi kan lage noe han synes er kjempegodt. Anonymkode: 27482...d77
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo fortsatt enkelt å lage selv. Om man gidder en tirsdag etter jobb er selvsagt noe annet, men da er det bare å bruke en søndag på å lage en diger gryte og fryse ned porsjonsvis; man skal være bra inkompetent for å ikke kunne passe en putrende gryte i noen timer. Anonymkode: 8436c...823 Det er helt irrelevant da TS har spurt etter noe som har tilberedningstid på totalt 30 minutter, så dermed er det helt logisk å anta at det er rett og slett ikke noe som er gjennomførbart. Hvilket stemmer på en prikk for mange travle barnefamilier. Anonymkode: c6e6a...a76 2
strynejenta Skrevet 28. april 2020 #17 Skrevet 28. april 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Ja, jeg kan lage mat, og jeg har flere ganger laget bolognese fra bunnen av. Det er ikke vanskelig, men mannen synes pasta bolognese med bolognese-basen er veldig god og en del bedre enn min fra bunnen av. Med basen har man fortsatt i hermetiske tomater, gulrot, hvitløk og sellerirot (vi tar i ekstra mye grønnsaker), og heller det enn et Dolmio-glass, tenker jeg. Om noen har en oppskrift som smaker omtrent som bolognese-basen, tar jeg veldig gjerne imot den. Anonymkode: 27482...d77 Dump han.
jukkapalme Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 2 minutter siden, strynejenta skrev: Dump han. 4
Ullvott Skrevet 28. april 2020 #19 Skrevet 28. april 2020 (endret) Personlig synes jeg det var godt gjort at det hadde kommet så mye som tre svar, det ene riktignok fra deg selv, før noen kom med den strålende ideen å svare på noe helt annet enn det du spør om. Halvfabrikata, eller gud forby; ferdigmat, er tydeligvis ekstremt provoserende og helt nødvendig å moralisere over. Endret 28. april 2020 av Ullvott 1
strynejenta Skrevet 28. april 2020 #20 Skrevet 28. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ideelt skal bolognese og mange andre tomatbaserte sauser koke inn i timesvis,så kom ikke her med "men det er jo sååååå enkelt å lage selv", når du helt klart ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: c6e6a...a76 Det er kjempe enkelt å la en saus småkoke i flere timer, de timene bruker man til andre ting. Jeg er faglært kokk så jeg vet veldig godt hva jeg snakker om. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå