AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Kollegaen min har begynt å mase om at smoothien jeg drikker hver dag har for mye sukker, mens jeg tenker at næringsinnholdet gjør opp for det jeg bruker ca en stor neve mango, 4-5 jordbær en neve spinat, et halvt grønt eple, to spiseskjeer linfrø, ferske blader fra basilikum eller mynte, et rått egg og fyller resten med blåbær. Topper det med eplejuice og vann, ca 50/50. Det gir omtrent 600 milliliter. Jeg er ikke på slanker'n, så bryr meg ikke om kaloriinnholdet, men er den likevel i bunn og grunn "usunn"? Anonymkode: ff982...5b0
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Den er jo ikke usunn - men hvorfor egg? Dersom du spiser mye egg ellers ville jeg droppet det med tanke på kolesterol. Anonymkode: 04b7d...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Den høres i allefall god ut. Kanskje litt mye sukker, men om du ikke bryr deg om kalorier og ikke får svingende blodsukker så spiller det jo ingen rolle. Kanskje du kunne variere innholdet litt? Anonymkode: 527a0...9db 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 45 minutter siden, AnonymBruker said: Den er jo ikke usunn - men hvorfor egg? Dersom du spiser mye egg ellers ville jeg droppet det med tanke på kolesterol. Anonymkode: 04b7d...9ea Jeg liker ikke egg, så spiser det aldri ellers, men i smoothien så merker jeg ikke at det er der annet enn at konsistensen blir bedre Anonymkode: ff982...5b0 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 40 minutter siden, coralgol said: Farris i stede for juice? Liker ikke kullsyre 😅 Anonymkode: ff982...5b0
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #7 Skrevet 28. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Den høres i allefall god ut. Kanskje litt mye sukker, men om du ikke bryr deg om kalorier og ikke får svingende blodsukker så spiller det jo ingen rolle. Kanskje du kunne variere innholdet litt? Anonymkode: 527a0...9db Varierer det litt, men ikke så mye, så kan nok bli flinkere der ja. Har vi rester av agurk, druer, en halv pære, squash, reddik eller lignende i hus så puttet jeg det også oppi, men dette er på en måte basen jeg alltid går tilbake til. Prøvde å bytte ut all juicen med vann, men da smakte det litt for lite.. Anonymkode: ff982...5b0
Gjest Stupebrett Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 Hvis du skal ha linfrø i smoothie, må du tilsette det etter du er ferdig å blende de andre ingrediensene. Knuste linfrø inneholder blåsyre, og må varmebehandles i over 20 minutter for å være trygge å spise. Mengden er også helt i øvre delen av det som er anbefalt daglig inntak. Siden du spurte om "sunt".
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 4 minutter siden, Stupebrett said: Hvis du skal ha linfrø i smoothie, må du tilsette det etter du er ferdig å blende de andre ingrediensene. Knuste linfrø inneholder blåsyre, og må varmebehandles i over 20 minutter for å være trygge å spise. Mengden er også helt i øvre delen av det som er anbefalt daglig inntak. Siden du spurte om "sunt". Godt poeng! Anonymkode: ff982...5b0
Roci Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 Synes smoothien din høres både sunn og god ut, og den inneholder jo ikke raffinert sukker, men frukt og bær, samt sunt fett og proteiner. Jeg foretrekker vanlig lettmelk eller mandelmelk framfor juice i mine smoothier, men det blir i grunnen en smakssak🙂 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 Antar at kollegaen din er overvektig? Smoothie er en fantastisk måte å få i seg mye næringsstoffer og vitaminer😁 Fruktsukker er ikke usunt for deg🙂👍 Anonymkode: f7fdd...4db 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Antar at kollegaen din er overvektig? Smoothie er en fantastisk måte å få i seg mye næringsstoffer og vitaminer😁 Fruktsukker er ikke usunt for deg🙂👍 Anonymkode: f7fdd...4db Nei, faktisk ikke, hun er treningsnarkoman 😛 Vi har også hatt diskusjoner angående banan og melk, da hun mener at dette også er usunne matvarer man burde holde seg unna. Selv spiser jeg banan og drikker melk med god samvittighet! Anonymkode: ff982...5b0 1
The Kitten Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 Jeg syns du skal be kollegaen din holde kjeft og kose deg med smoothien din. 11
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 12 minutter siden, Roci said: Synes smoothien din høres både sunn og god ut, og den inneholder jo ikke raffinert sukker, men frukt og bær, samt sunt fett og proteiner. Jeg foretrekker vanlig lettmelk eller mandelmelk framfor juice i mine smoothier, men det blir i grunnen en smakssak🙂 Melk har jeg hatt lyst til å prøve! Det er sikkert litt sunnere en eplejuice, tror jeg skal gi det et forsøk i dag. Anonymkode: ff982...5b0
Viktualia Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 Kollegaen din bør passe sine egne saker. Lite som irriterer meg mer enn kommentarer om mat rundt lunsjbordet. Jeg er så glad for at jeg jobber et sted der man kan mikre gårsdagens pizza, spise brunostmatpakke, spiresalat eller hva som helst uten at det blir noe stort tema. 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 1 minutt siden, The Kitten skrev: Jeg syns du skal be kollegaen din holde kjeft og kose deg med smoothien din. Akkurat dette her!!!! Anonymkode: 22ef6...3ff 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #17 Skrevet 28. april 2020 Hvis du begynner å legge på deg kan du kutte ned på fruktsukkeret, kroppen får ikke den insulinresksjonen den skal og mye av det går rett til fettlagring : https://forskning.no/mat/fruktose-verre-enn-tilsatt-sukker/683237 Anonymkode: 67f95...1ae 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 6 minutter siden, The Kitten said: Jeg syns du skal be kollegaen din holde kjeft og kose deg med smoothien din. 5 minutter siden, Viktualia said: Kollegaen din bør passe sine egne saker. Lite som irriterer meg mer enn kommentarer om mat rundt lunsjbordet. Jeg er så glad for at jeg jobber et sted der man kan mikre gårsdagens pizza, spise brunostmatpakke, spiresalat eller hva som helst uten at det blir noe stort tema. Ja, jeg skal gjøre det, men den dama kan irritere på seg gråstein. Når hun sitter og anklager folk for å være usunne når de tar seg en banan som mellommåltid så klarer jeg ikke annet enn å si ifra. Forøvrig enig i at det er en uting å kommentere andres matvalg. Anonymkode: ff982...5b0 1
The Kitten Skrevet 28. april 2020 #19 Skrevet 28. april 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg skal gjøre det, men den dama kan irritere på seg gråstein. Når hun sitter og anklager folk for å være usunne når de tar seg en banan som mellommåltid så klarer jeg ikke annet enn å si ifra. Forøvrig enig i at det er en uting å kommentere andres matvalg. Anonymkode: ff982...5b0 Glem det Endret 28. april 2020 av The Kitten
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #20 Skrevet 28. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, faktisk ikke, hun er treningsnarkoman 😛 Vi har også hatt diskusjoner angående banan og melk, da hun mener at dette også er usunne matvarer man burde holde seg unna. Selv spiser jeg banan og drikker melk med god samvittighet! Anonymkode: ff982...5b0 All frukt og grønt er sunt 😁 melk er det delte meninger om. Det er mye næring i melk, men hvis du leser om vegansk kosthold finner du ulemper med det også. Hvis hun mener at Bananer er fy fy, så må det være pga kalorier? Mange ekstreme meninger rundt omkring😅 Anonymkode: f7fdd...4db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå