AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Har et semesterprosjekt på høyskolen nå og det er innlevering til torsdag. vi er 3 i gruppen og hun gjør ingenting! Er så sinnsykt frustrerende da jeg selv jobber fra 7 til 22-23 hver dag og hun forsover seg med 6 timer når vi hadde avtalt å jobbe fra morningen (eksempel). Hun har også brukt de to siste dagene på en teknisk tegning som jeg ville tegnet på 15 min.. (altså hun må ha drevet med andre ting) Det om hun er dårlig i faget er en ting, men det at hun ikke kommer til møter og kan gå en hel dag nå i innspurten uten å svare oss gjør meg så irritert.. Om hun syntes det er vårlig må hun jo be oss om hjelp. uansett er så lei nå, så lurer på å sende melding til veileder om det. men er usikker på om det vil slå negativt ut tilbake på meg, siden det viser at vi ikke fungerte så godt som gruppe. men hvordan samarbeider man med en som ikke svarer oss på face og Skype ( vi kan ikke møtes så alt samarbeid skjer på nettet pga korona..) noen som har vært i samme situasjon? hva ville dere gjort? Anonymkode: 6082d...129
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Ta det først opp med den det gjelder. Forsøk å løse det, og spør om hun har problemer. Noe av poenget her er at dere skal lære å jobbe sammen med ulike personligheter, og folk med ulike ferdigheter, så det viser modenhet å ta opp alt internt og søke å finne en løsning, før du eventuelt går videre med saken. Anonymkode: 2d644...319
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Dere skal vel skrive hvem som har bidratt med hva i det dere leverer inn? Kanskje også skrive litt om arbeidsprosessen? Der kan disse tingene nevnes, men på saklig vis. Da er det også viktig å få med hva dere har gjort for å prøve å løse problemet. Hva med en mailutveksling der dere tar opp problemet? Da kan det også nevnes at mailen blir lagt ved i sluttresultatet som skal leveres inn. Vedkommende bør få muligheten til å forsvare seg, men da må hun også bli konfrontert med at dette faktisk er et stort problem. Anonymkode: 0f03a...e06
Silva Pluvialis Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Har du spurt om det er noe som plager henne? Om hun ikke har det bra så kan det være vanskelig for henne å stå opp og konsentrere seg. Da kan det også ta tid å gjennomføre oppgaver som for andre går fort. Så dette er det første jeg ville sjekket opp i. Når noen reagerer ‘uventet’ så er det som regel en årsak til det. Det kan være personen bare er lat, men det kan være andre årsaker også. Så det er lurt å spørre før man trekker konklusjoner og blir irritert fordi den andre ikke bidrar. Ellers kan jeg jo skjønne at det er frustrerende med gratispassasjerere. Om man ikke har en god grunn så bør man bidra eller så bør man trekke seg og heller få et tilpasset opplegg av læreren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå