Gå til innhold

Kule ting å gjøre med 6mnd gamle babyer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min søster skriver masteroppgave så er med hennes baby og min store deler av dagen (08-15). Er fullstendig utslitt og trenger tips til hva jeg kan finne på.

Her er det vi gjør på en normal dag: min gutt står opp ca 06:30, steller og gir mat, slapper av i babynest til litt før 08 når søster sin jente kommer. Jeg tar meg noen brødskiver mens de sitter i vippestoler og smaker på frukt o.l. 

Så går vi ut en tur med vogn ca 09:30, har med aktivitetsleker men de sovner som regel og ødelegger min plan om å vise de spennende ting så de blir slitne 😛 våkner mellom 11-12, da er det babygym, sanger, "dansing", ligge mye på magen, spise på biteleker og åle seg rundt. (Mat og stell innimellom også såklart).

Om de blir utålmodige blir det vippestol og se på husarbeid eller bli bært rundt. Har også noen bøker vi blar i, men de er ikke så interessert i de. Klosser og andre harde ting slår de seg selv i ansiktet med så har prøvd å vente med det. Ute er det litt for kaldt til å gjøre annet enn å være i vogn.

De er mest fornøyde om jeg danser, synger og tuller med de hele tida. Ellers er det ofte litt småsutring. Når jenta har blitt hentet sover min lur frem til middag.

Er så sliten og lurer på om jeg bare er lat. Etter middag i dag satte jeg sønnen min siden av meg i sofaen og så på tv noen timer huff 😛

Anonymkode: 57edf...171

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ballonger 😂😂

Anonymkode: 57ebf...404

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om de har fine dager med deg 😊 Når sola og varmen kommer kan dere jo være med ute, leke med vann, gå tur i skogen, huske osv. 😀

Anonymkode: 93809...20e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva med litt skjerm med musikk og lyder? 

Går ut ifra at barne liker farger, toner og andre omgivelser enn bare stua? Men så klart ikke mer enn maks en time fordelt på et døgn.. 

Anonymkode: 08c6b...dee

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går ut ifra at barne liker farger, toner og andre omgivelser enn bare stua? Men så klart ikke mer enn maks en time fordelt på et døgn.. 

Poppeloppene anbefales på TV👍😆

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seks måneder gamle babyer trenger rett og slett ikke TV!

Anonymkode: 8c2ce...b07

• Liker 8
Skrevet

Du gjør nok.

• Liker 3
Skrevet

Såpebobler og musikk/sang 

Skrevet

Du trenger ikke gjøre mer for barnas skyld, de trenger nærhet og omsorg. Du kan gjøre ting som du liker, og som passer å gjøre med to små.

Det høres normalt ut å bli sliten av å være med to små hele dagen, men om du lurer på om du er normalt sliten så kan det være lurt å sjekke jernnivå hos lege, fordi det for mange er lavt etter en fødsel. Og da kan man bli veldig sliten. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Blir sliten av å lese alt du gjør :-) ...

Seriøst, -høres ut som du gjør en kjempejobb 👍

En kompis av meg knagga på ei på 30, -dealen var att han (+50) ALDRI skulle ha mere unger...

Ble ikke sånn, -kom ei herlig jente, som var Edit mye yngre enn de tre jentungene han hadde fra før 👀

De var helt rå, på "Babysvømming"... ( -Denna Coronaen lager vel trøbbel for det og...) -Dumme Corona...

Bare hatt Undulater, Masse Kattunger, Ett par Valper jeg,

-men mener seriøst att det høres ut som du gjør en kjempejobb.

-Mener det ! 

Slappe av litt du og ?

a.

Endret av Sliten&kjørt52
FunFacts. ... a.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som barna har det veldig fint med deg. 😊 Du er flink og snill som stiller opp for din søster! 

Anonymkode: ba524...bd2

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Såpebobler. Funker enda på min 5 åring😂

AnonymBruker
Skrevet

Så utrolig snilt av deg å stille opp! Du gjør mer enn nok, og at barna blir satt litt foran tv skjermen innimellom må faktisk gå bra. Det er for en liten periode, tviler på at de om 6 år ser hvilke barn som så på tv i 2 timer isteden for 30 min når de var 6 mnd. 

Synes også det hadde vært litt rettferdig om søsteren din kom å passet begge i 2-3 timer når hun er ferdig jeg da? Så kunne du gått deg en tur alene, gått på butikken, laget mat i fred osv så du ikke kræsjer helt hver kveld. 

Kanskje har dere foreldre i nærheten som kan hjelpe? Hører ofte at barna kommer hjem og sovner raskt etter å har vært en tur hos sine besteforeldre, der blir de stimulert på en annen måte og får masse oppmerksomhet. 

Anonymkode: 95021...4a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...