Gå til innhold

Utleier spiller musikk hele dagen og hele natten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ARGHH! Klokken er kvart over 12, og utleier spiller enda musikk så det dunker i veggene inn til oss. Hadde det ikke vært for at jeg er konfliktsky hadde jeg sagt ifra om dette for lengs, det må da finnes regler for slikt når man er flere som bor sammen?

Utleier spiller altså musikk hele dagen og hele natten, og jeg holder på å bli gal. Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 2a9d8...b42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter kl.23 skal det være rolig. Du må jo si fra 

Anonymkode: b897d...ad6

AnonymBruker
Skrevet

Send melding; hei, hadde satt pris på om du kunne skrudd ned volumet på musikken etter kl 23 da det høres ganske godt inn hit og jeg får problemer med å sove :) 

Anonymkode: fabac...504

Skrevet (endret)
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

ARGHH! Klokken er kvart over 12, og utleier spiller enda musikk så det dunker i veggene inn til oss. Hadde det ikke vært for at jeg er konfliktsky hadde jeg sagt ifra om dette for lengs, det må da finnes regler for slikt når man er flere som bor sammen?

Utleier spiller altså musikk hele dagen og hele natten, og jeg holder på å bli gal. Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 2a9d8...b42

De fleste leietakere godtar det så lenge du sier det på en alright måte. :)

Evt. kan dere få skrevet under en ny kontrakt der hvor støynivået skal være lavt? Viktig å ikke ha en standar-kontrakt om man er sensitiv for lyder. Det kan fort bli ubebolig for èn du må jo tilpasse kontrakten etter deg.

Jeg var leietaker i første etasje av to etasjer gammelt hus. Det var så ekstremt lytt at det sleit meg helt ut psykisk. De var oppe til 2-3 om natta hver eneste dag og oppe igjen 06:00 om morgen. Jeg sa opp kontrakten! Jeg kunne aldri legge meg før etter dem hadde lagt seg, og jeg ville vente litt med å se om dem hadde sovnet og da fikk jeg ikke lagt meg før 04:00 tiden også sto dem opp 06:00 og var på'n igjen med små barn som løp og hadde på høy tv osv. verste jeg har opplevd så langt.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Det skal selvsagt være stille på natten, men det er faktisk også regler for støy på dagen. 

Anonymkode: 2b393...547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...