AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #41 Skrevet 28. april 2020 Jeg bruker ikke sprit på mobilen, vil ikke ødelegge det beskyttende laget som er på utsiden. Vasker heller med en ren klut med såpe og vann, og går over med klut med vann etterpå. Anonymkode: cc13a...302
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #42 Skrevet 28. april 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: For et hysteri Anonymkode: 9e52e...96b Hysteri? Det er ekkelt å ikke gjøre det. Mobilen er noe av de mest skitneste du eier, du tar på det ofte med fingrene, så hva er vitsen med håndvask når du etterpå tar på en mobil full av bakterier? Anonymkode: e000e...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #43 Skrevet 28. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ehh nei. Sprit ødelegger ingen ting på telefonen da det bare fordamper igjen og blir helt borte. Vann og såpe derimot det kan ødelegge mobilen, ihvertfall alle mobiler som ikke er vanntette (og såpa er ikke bra for pakninger, ol. på vanntette telefoner). Faktisk er det helt vanlig å bruke sprit til å rense elektronikk direkte på kretskortet etter at man har loddet det sammen. Hvis den har vært i lomma hele tiden og helt til etter du har vasket hendene igjen så er det vel ikke nødvendig. Men har du tatt den opp mens du var på butikken eller etterpå så burde den desinfiseres. Anonymkode: 1388c...818 Det er helt vanlig ja. På jobb har vi spesielle antibac-wipes som skal brukes til å desinfisere skjermene på nettbrettene. Jeg desinisere skjermen på mobilen alltid, jeg har den jo med overalt, til og med når jeg er på do. Anonymkode: e000e...8e2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #44 Skrevet 28. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere skjønner ikke hva jeg mente eller vil bare pirke litt? Antibac er for mange blitt ensbetydende med hånddesinfeksjon. Det kan skje noen ganger når et merke blir veldig berømte for et spesielt produkt. Altså: man burde ikke bruke hånddesinfeksjon på telefonen. Hånddesinfeksjon er for hender. Blårens er forøvrig mye billigere enn Antibac sine touchscreen wipes. Man må ut med flere hundre kroner for 90 wipes, mens en liter Blårens koster 85 kr. Anonymkode: e9d76...d15 Syns antibac-serviettene er praktiske og enkle i bruk, så jeg velger å bruke de. Og man kan selvsagt bruke hånd-desinfeksjon på skjermen, den inneholder en del glyserol slik at skjermen får lett fingermerker, men har jeg ikke noe annet bruker jeg det. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sprit kan ødelegge det beskyttende belegget på skjermen. Enten bruker du klut eller så må du bruke egen skjermrens. Hvis telefonen din blir ødelagt av vann og såpe så bruker du alt alt for mye. Anonymkode: 40bee...9bf Jeg har vasket skjermen på iphonen min i årevis og har ikke fått noen skader på skjermen. På jobb vaskes også skjermene på nettbrettene med antibac. Anonymkode: e000e...8e2 1
Drizzt Skrevet 28. april 2020 #45 Skrevet 28. april 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det nødvendig å sprite mobilen etter man har vært på butikken foreksempel? Gjør det hver gang, føler det er nødvendig, men blir ganske lei av å drive med det. Pleier dere å gjøre dette? Anonymkode: d43e6...097 Jeg spriter mobilen hver gang jeg ser sprit jeg kan bruke. Inn og ut butikken, inn og ut apoteket, osv. Det er veldig lett å overføre smitte gjennom mobilen.
SoWhat? Skrevet 28. april 2020 #46 Skrevet 28. april 2020 Spriter alt. Har fått tørr hud og sår i ansikt og på hender. Ikke bra. Bruker krem, men vasker meg "ihjel " Et drit sliten. Er tvanghandler-vasker fra før. Happy life 🙂 begynner å bli utmattet. Men ironien lever. Takk og pris 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #47 Skrevet 28. april 2020 Spriter telefonen hver dag på jobb. Alltid gjort. Anonymkode: 649df...c89
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #48 Skrevet 28. april 2020 5 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Hvorfor skal du sprite? Sprit dreper bare bakterier. Det viruset folk er livredde for vil overleve spritingen dere gjør. Falsk trygghet. Nå må du gi deg. Sprit dreper jeg jobber selv tett på korona pasienter!! Anonymkode: b8d5e...064 1
Fremhevede innlegg