Gå til innhold

Sprite mobilen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det nødvendig å sprite mobilen etter man har vært på butikken foreksempel? Gjør det hver gang, føler det er nødvendig, men blir ganske lei av å drive med det. Pleier dere å gjøre dette?

Anonymkode: d43e6...097

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det ja.. 

• Liker 5
Skrevet

Om det er nødvendig vites ikke, men jeg gjør det ikke.

Jeg bare vasker meg på henda hver gang jeg har vært ute av døren.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sprit ødelegger telefonen. Vasker med vann, såpe og mikrofiberklut hvis den har blitt brukt. Men lar den somregel bare ligge i lomma. Er ikke noe jeg må bruke den til på butikken. 

Anonymkode: 40bee...9bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker jifduk

Anonymkode: 29501...9ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For et hysteri 

Anonymkode: 9e52e...96b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For et hysteri 

Hysteri å vaske en av de skitneste tingene du eier? 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For et hysteri 

Er "hysteri" det man skal slenge ut alltid for folk som er forsiktige i en pandemi? Mobilen er en smittepøl om man bruker den ute etter å ha tatt i masse greier. Normal skikk å rengjøre den uansett. Æsj så urenslig å ikke gjøre det. 

Jeg kjører screen whipes som jobben utdeler. 

Anonymkode: 81882...116

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier ikke ta med mobilen på butikken, jeg.

Anonymkode: b7c00...f03

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg tar den med er fordi jeg bruker kalkulator på den.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendig å sprite mobilen etter man har vært på butikken foreksempel? Gjør det hver gang, føler det er nødvendig, men blir ganske lei av å drive med det. Pleier dere å gjøre dette?

Dropp å ta med mobilen i butikken eller ta den i innerlomma uten å ta den ut i butikken. Jeg legger min i bilen når jeg går inn.

Anonymkode: 9d60c...d40

AnonymBruker
Skrevet

Nei, sprit ødelegger telefonen. Vasker med vann, såpe og mikrofiberklut hvis den har blitt brukt. Men lar den somregel bare ligge i lomma. Er ikke noe jeg må bruke den til på butikken. 

Ehh nei. Sprit ødelegger ingen ting på telefonen da det bare fordamper igjen og blir helt borte. Vann og såpe derimot det kan ødelegge mobilen, ihvertfall alle mobiler som ikke er vanntette (og såpa er ikke bra for pakninger, ol. på vanntette telefoner).

Faktisk er det helt vanlig å bruke sprit til å rense elektronikk direkte på kretskortet etter at man har loddet det sammen.

Hvis den har vært i lomma hele tiden og helt til etter du har vasket hendene igjen så er det vel ikke nødvendig. Men har du tatt den opp mens du var på butikken eller etterpå så burde den desinfiseres.

Anonymkode: 1388c...818

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker handleliste på mobilen, men jeg spriter av den etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Blårens til å rengjøre mobilen før jeg drar hjemmefra, etter jeg har vært i butikken og etter at jeg kommer hjem igjen. Blårens er til bruk på elektronikk o.l. Antibac er for hender.

Anonymkode: e9d76...d15

AnonymBruker
Skrevet

Det er egne antibac servietter til mobil

I gjennomsnitt så er.det 6000 bakterier på en mobil. Jeg har spritet mobilen i mange år da jeg jobber på sykehus, aldri ødelagt den. I tillegg skriver TS at hun bruker den i butikken,  så det er nok nødvendig å forsette med å.sprite den.

Anonymkode: b8d5e...064

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Blårens til å rengjøre mobilen før jeg drar hjemmefra, etter jeg har vært i butikken og etter at jeg kommer hjem igjen. Blårens er til bruk på elektronikk o.l. Antibac er for hender.

Nei, antibac er et merke som leverer mange ulike desinfeksjonsløsninger. Du må bare velge riktig type. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antibac er en merkevare med en stor variasjon i produkter. Også Antibac har egne desinfeksjonsprodukter for skjerm/teknologi. 

https://antibac.no/privat/privat-rengjoring/privat-overflatedesinfeksjon-vatservietter-touchscreen/603038-touchscreen-wipes/#detalj

https://antibac.no/proff/proff-overflatedesinfeksjon/proff-overflatedesinfeksjon-keyboard-wipes/#content

Anonymkode: 1e9af...27e

AnonymBruker
Skrevet

Bruker du skjermbeskytter på mobilen er det helt uproblematisk, og veldig lurt.

Har du ikke satt på skjermbeskyttelse, så er det fremdeles veldig lurt, men spritingen kan ødelegge et membran som skal gjøre at fingeravtrykk ikke setter seg så lett, som noen mobiler har. Skader ellers ikke telefonen, du vil bare få litt mer fingermerker på den.

Kjøpt flere billige skjermbeskyttere og bytter jevnlig, når de begynner å løsne litt i kantene. Vil ikke ha et reservoar for uhumskheter under der.

Anonymkode: b77d5...e42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere skjønner ikke hva jeg mente eller vil bare pirke litt? :) Antibac er for mange blitt ensbetydende med hånddesinfeksjon. Det kan skje noen ganger når et merke blir veldig berømte for et spesielt produkt. Altså: man burde ikke bruke hånddesinfeksjon på telefonen. Hånddesinfeksjon er for hender.

Blårens er forøvrig mye billigere enn Antibac sine touchscreen wipes. Man må ut med flere hundre kroner for 90 wipes, mens en liter Blårens koster 85 kr.

• Opprett ny...