AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Hei Barna mine startet i bhg idag for første gang på mange uker. Jeg hsr satt meg inn i rutinene og kohorter osv. Vet at de må deles i små grupper og fordeles utover hele barnehagens uteområder slik at de ikke kommer i kontakt med de utenfor gruppen. Men. Dattera min sin gruppe har vært ute i hele dagen idag. Det regnet når jeg leverte henne kl9 odag så vi hadde på varm tøy og rengtøy. Da jeg henter henne kl 15, regnet det ikke lengre, men hun hadde akkurat samme klær, og har vært ute hele dag. De kunne ikke gå inn pga drt er noen grupper inne. Men altså, må være skikkelig klamt og varm og gå i samme tøy i hele dag, og ikke få gå inn og skifte?? Og hvorfor kan ikke de gruppene som har vært inne, også gå ut en halv dag, slik at de som har vært ute en halv dag, kan gå inn? Vurderer å holde barna hjemme om det skal være slik.. og han som var i gruppe inne, var inne en hel dag. Anonymkode: 3376f...156
tangent Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Spør barnehagen om hvorfor de gjør det på den måten. Hos oss har de halve dagen ute og inne. Men så lenge ungen ikke er kald, så er det jo ikke farlig om hun har hatt på samme uteklær hele dagen. 12
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Mhm. Det var så ekstremt viktig for samfunnet og fagfolket å få barna i barnehagene igjen. For hva da? For å være ute hele dagen i regn og kalde som hunder. Nei vent... Til og med hunder blir behandlet bedre. Ikke lever barna dine der igjen! Stakkars små. De har det jo mye bedre hjemme med mamma. Anonymkode: 7bc74...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Mitt barn går i utebarnehage, de er ute hele dagen, hver dag, nesten uansett vær. De under 3 har oftere pauser inne ved behov, men like gjerne i lavvo eller telt. Jeg har hele veien syntes det er veldig positivt at de ute så mye, og forskning gjort de siste årene viser at barn som er mye ute kan få fordeler i læring og motorikk senere. Det er ikke synd på barn som er ute en hel dag, hvis du har sendt med varmt tøy og regntøy... Anonymkode: 5b797...d98 26
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 Jeg synes faktisk mye mer synd på han som måtte være inne en hel dag, i den støyen. Det ville jeg reagert på. Ikke hun som har lekt ute i frisk luft og lite støy. Anonymkode: 5b797...d98 15
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 Det har nok med manglende personale til renhold å gjøre. Hvis det skal være noe som helst vits med kohort-opplegget må alle overflater, kontaktpunkter og leker vaskes grundig mellom gruppene. Det hadde de sikkert ikke tid til med kabalen av ansatte som skal fordeles mellom gruppene. Anonymkode: 33e77...708 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #8 Skrevet 28. april 2020 Det har vært skiftende vær. Altså i det ene øyeblikkket regn og veldig kaldt, og et par timer oppholdsvær med sol pg varme også pøser det plutselig på igjen. Og barna har ikke fått skifte i disse vær endringene, bare gått i de samme klærne hele dagen! Altså, støvler,regntøy og regnlue og regnvotter, 6 timer i strekk! Så jeg har dem hjemme idag, da det blir liknende vær idag. Kan heller sende henne når det bmkr varmt og sol, da har hyn muligheten til å ta av at lag og slenge på en lag og ha mye "luft" mellom lagene enn klamt regntøy i 6 timer. Anonymkode: 3376f...156 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #9 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har vært skiftende vær. Altså i det ene øyeblikkket regn og veldig kaldt, og et par timer oppholdsvær med sol pg varme også pøser det plutselig på igjen. Og barna har ikke fått skifte i disse vær endringene, bare gått i de samme klærne hele dagen! Altså, støvler,regntøy og regnlue og regnvotter, 6 timer i strekk! Så jeg har dem hjemme idag, da det blir liknende vær idag. Kan heller sende henne når det bmkr varmt og sol, da har hyn muligheten til å ta av at lag og slenge på en lag og ha mye "luft" mellom lagene enn klamt regntøy i 6 timer. Anonymkode: 3376f...156 Kjære vene, det går da fint å være ute i seks timer i regntøy selv om været er skiftende. Anonymkode: 0385a...919 18
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #10 Skrevet 28. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn går i utebarnehage, de er ute hele dagen, hver dag, nesten uansett vær. De under 3 har oftere pauser inne ved behov, men like gjerne i lavvo eller telt. Jeg har hele veien syntes det er veldig positivt at de ute så mye, og forskning gjort de siste årene viser at barn som er mye ute kan få fordeler i læring og motorikk senere. Det er ikke synd på barn som er ute en hel dag, hvis du har sendt med varmt tøy og regntøy... Anonymkode: 5b797...d98 Min går også i utebarnehage - og har ikke falt meg inn at det skulle være synd på henne. Hun er 1,5 år, og de ansatte er flinke til å finne ly for regnet, skygge for sola og fine områder å oppholde seg på og utforske uansett vær. Skulle barna bli veldig våte, f.eks. her om dagen snublet den ene ungen oppi en liten bekk, så går de inn og får varmen, og skiftet til nye klær før de går ut. De har helt minimale inneområder, så det er bare til bruk når det f.eks. er kaldere enn -15 eller full storm. Det avgjørende er å ha nok utetøy og skiftetøy, både i sekken og i kurven inne. Anonymkode: 2fd6e...8e6 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #11 Skrevet 28. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har vært skiftende vær. Altså i det ene øyeblikkket regn og veldig kaldt, og et par timer oppholdsvær med sol pg varme også pøser det plutselig på igjen. Og barna har ikke fått skifte i disse vær endringene, bare gått i de samme klærne hele dagen! Altså, støvler,regntøy og regnlue og regnvotter, 6 timer i strekk! Så jeg har dem hjemme idag, da det blir liknende vær idag. Kan heller sende henne når det bmkr varmt og sol, da har hyn muligheten til å ta av at lag og slenge på en lag og ha mye "luft" mellom lagene enn klamt regntøy i 6 timer. Anonymkode: 3376f...156 Hvor gamle er barna dine? Bruker de ikke bleier, eller går de ikke på do ila 6 timer? Da må alle ytterklær, sko og undertøy av, og så på igjen. Det blir luft mellom lagene, og de blir ikke klamme, selv om de ikke leker inne. 6 timer ute er ingenting. Har du aldri tatt med ungene på langtur i skogen? Anonymkode: 2fd6e...8e6 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #12 Skrevet 28. april 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn går i utebarnehage, de er ute hele dagen, hver dag, nesten uansett vær. De under 3 har oftere pauser inne ved behov, men like gjerne i lavvo eller telt. Jeg har hele veien syntes det er veldig positivt at de ute så mye, og forskning gjort de siste årene viser at barn som er mye ute kan få fordeler i læring og motorikk senere. Det er ikke synd på barn som er ute en hel dag, hvis du har sendt med varmt tøy og regntøy... Anonymkode: 5b797...d98 Enig Anonymkode: 932c6...13b 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #13 Skrevet 28. april 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mhm. Det var så ekstremt viktig for samfunnet og fagfolket å få barna i barnehagene igjen. For hva da? For å være ute hele dagen i regn og kalde som hunder. Nei vent... Til og med hunder blir behandlet bedre. Ikke lever barna dine der igjen! Stakkars små. De har det jo mye bedre hjemme med mamma. Anonymkode: 7bc74...c9e Det er topp å være ute Anonymkode: 932c6...13b 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #14 Skrevet 28. april 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mhm. Det var så ekstremt viktig for samfunnet og fagfolket å få barna i barnehagene igjen. For hva da? For å være ute hele dagen i regn og kalde som hunder. Nei vent... Til og med hunder blir behandlet bedre. Ikke lever barna dine der igjen! Stakkars små. De har det jo mye bedre hjemme med mamma. Anonymkode: 7bc74...c9e Herlighet altså. En kan kle barna etter været. Alle har gått av å være utendørs. Anonymkode: be919...e2c 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #15 Skrevet 28. april 2020 Wow! Jeg har reagert helt motsatt av det. Jeg har vært strålende fornøyd med at ungene er så mye ute nå. Skulle ønske det alltid var sånn. Anonymkode: bd6b7...c3a 11
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #16 Skrevet 28. april 2020 Dere som driver og holder barna deres hjemme i hytt og gevær: har dere ikke en jobb dere må skjøtte på en ordentlig måte? Åssen får dere til det? Anonymkode: 3f095...755 6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #17 Skrevet 28. april 2020 Dere som klager på at barna er ute hele dagen har tydeligvis ikke barn med på lengre turer eller har hatt barn i utebarnehager. Kanskje på tide at dere forandrer syn på dette. Barn tar ikke skade av å være ute hele dagen i samme tøy så lenge de er varme og ikke blir våte. Her har jeg hatt fem barn i utebarnehager og de er ute i allslags vær. De i barnehagen veit best. Ikke overbeskyttende foreldre som genser til hysteri Anonymkode: 9a9cb...d5d 9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #18 Skrevet 28. april 2020 Flott å være ute! Men det må være mulig å skifte klær i løpet av dagen, særlig med værskifte. Hva om det var omvendt? Strålende sol frem til lunsj og stri-regn resten av dagen...? Anonymkode: 27b09...a80 1
Gneis Skrevet 28. april 2020 #19 Skrevet 28. april 2020 Ingen krise å være ute en dag, hvis barnet er lite og bruker bleier, regner jeg med de blir byttet. Hvis ikke er det litt krise. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2020 #20 Skrevet 28. april 2020 Herregud! I flere uker har småbarnsbefolkningen sutret i vei fordi foreldre måtte plutselig være hjemme med egne barn. Nå har barnehageansatte åpnet barnehager og gjør det de kan for å bidra til at foreldre kan jobbe igjen. De har til og med blitt renholdspersonalet i tillegg til sin vanlige rolle. Og så er det fortsatt folk som sutrer! Hold da fir pokker ungen din hjemme hvis ikke den klarer å være ute i regnvær! Anonymkode: 92eb9...42d 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå